Będę menedżerem – EY Academy of Business

Będę menedżerem

Zarządzanie ludźmi jest trudnym zadaniem, a umiejętność wyzwalania w ludziach motywacji nie jest wrodzona, nawet u charyzmatycznych menedżerów.
Zapisz się
Dla kogo?
  • Osoby przygotowujące się do awansu i którzy chcą przekrojowo poznać zadania menedżerskie
  • Menedżerowie, którzy dopiero awansowali
  • Osoby, które zastanawiają się nad pionową ścieżką rozwoju, alternatywnie do eksperckiej
  • Teamliderzy, którzy koordynują prace specjalistów i potrzebują rozwinąć niektóre kompetencje menedżerskie
  • Osoby zarządzające projektami, które muszą mieć solidne podstawy do zarządzania ludźmi
Cel szkolenia

Przygotowanie nowo mianowanych menedżerów lub osób mającym w niedalekiej przyszłości objąć tę funkcję do skutecznego zarządzania, poprzez doskonalenie najważniejszych umiejętności i dostarczenie narzędzi menedżerskich oraz przekazanie dobrych praktyk z zakresu kierowania ludźmi.

Wyróżniki:

  • Szkolenie ma charakter przekrojowy i jest warsztatem ćwiczącym najważniejsze kompetencje menedżerskie
  • Realizujemy je wymiarze 3-dniowym w formule stacjonarnej w różnych miastach (Wrocław, Gdańsk, Katowice) oraz w formule online
  • Pracujemy na ćwiczeniach i przykładach wziętych z praktyki consultingowej i coachingowej trenerki i przekładamy wnioski na realne sytuacje zawodowe uczestników
  • W budowaniu stylów menedżerskich bierzemy pod uwagę szerszy kontekst i specyfikę kultury organizacji
  • Podczas szkolenia Uczestnicy zrealizują 3 ankiety diagnostyczne (w formie on-linowych testów na platformie EY) dotyczące motywacji, konfliktu oraz stylów przywództwa, które pozwolą określić ich mocne strony oraz obszary do rozwoju
  • Trenerka dba o przyjazną, sympatyczną atmosferę, bazującą na otwartej komunikacji i dialogu
Korzyści z udziału w szkoleniu

Korzyści dla uczestnika:

  • Nabędą wiedzę z zakresu kluczowych umiejętności menedżerskich oraz psychologii zarządzania
  • Przedyskutują w przyjaznej atmosferze sytuacje nastawione na efektywną realizację funkcji menedżerskich: komunikacja i współpraca, budowanie autorytetu, priorytetyzowanie, delegowanie, motywowanie, budowanie zespołu, kreatywne rozwiązywanie sytuacji trudnych, zarządzanie zmianą, rozwój podwładnych
  • Odkryją swoje mocne strony i zdefiniują obszary rozwojowe w nowej roli
  • Poznają najważniejsze teorie, będące bazą kierowania ludźmi, min. takie jak zarządzanie sytuacyjne Blancharda, Servant Leadership, 8 kroków wprowadzania zmian Kottera, Motywacyjne DNA
  • Spotkają ludzi w podobnej sytuacji, którzy wzbogacą ich spojrzenie na nową rolę i wyzwania z nią związane
  • Będą mieli możliwość przeanalizowania w grupie własnego case study

Korzyści dla organizacji:

  • Kompleksowe zrozumienie roli menedżerskiej: Uczestnicy szkolenia uzyskają przekrojową wiedzę na temat różnorodnych zadań i obowiązków menedżera, co pozwoli im lepiej zrozumieć całość procesu zarządzania i efektywniej wykonywać swoje przyszłe role w firmie. Poznanie tych aspektów jest kluczowe dla zapewnienia, że przyszli liderzy będą w stanie holistycznie podejść do zarządzania zespołem i projektami, co przyczyni się do wzrostu efektywności i produktywności na wszystkich szczeblach organizacji
  • Rozwój talentów i identyfikacja liderów: Ankiety diagnostyczne pozwolą na wczesne rozpoznanie mocnych stron pracowników oraz obszarów wymagających rozwoju, co ułatwi firmie planowanie ścieżek kariery i inwestycje w najbardziej obiecujące talenty
  • Wymiana doświadczeń i networking: Uczestnicy szkolenia spotkają innych przyszłych liderów, co sprzyja wymianie doświadczeń i tworzeniu sieci kontaktów zawodowych, które mogą być wartościowe dla firmy
Program szkolenia

Moduł I
Sylwetka lidera

  • Najważniejsze funkcje i cechy lidera – wg podejścia Servant leadership
  • Jak zmienić rolę – z kolegi na szefa?
  • Co robić, kiedy zespół reaguje oporem na moje pojawienia się lub mój awans?
  • Jak budować autorytet w zespole różnorodnym?
  • Największe błędy młodego menedżera

Moduł II
Komunikacja w zespole 

  • Kiedy ludzie efektywnie komunikują się ze sobą w pracy i nie tylko?
  • Zasady skutecznej komunikacji (czyli co robić, aby być właściwie rozumianym)
    • Postawy i intencje w komunikowaniu się z zespołem
    • Analiza czynników utrudniających porozumiewanie się ze strony nadawcy i odbiorcy
    • Rola komunikatów werbalnych i niewerbalnych w procesie komunikacji
  • Jak ludzie się ze sobą porozumiewają? Style porozumiewania się z innymi — koncepcja stylów poznawczych
  • Jak udrażniać kanały komunikacyjne tam, gdzie informacje nie przepływają
    • Precyzyjne formułowanie komunikatów
    • Ćwiczenie prawidłowego obiegu informacji zwrotnych i ich znaczenie dla pracy zespołowej
    • Wdrażanie optymalnych sposobów porozumiewania się w zespole

Moduł III
Zespołowość — zasady sprawnego funkcjonowania grupy zadaniowej

  • Jakim być szefem? – typologia stylów zarządzania
    • Różne style kierowania w odniesieniu do pracownika i zespołu – koncepcja zarządzania sytuacyjnego
    • Analiza warunków skuteczności poszczególnych stylów
    • Diagnoza własnych preferencji co do określonego stylu kierowania
    • Uwzględnianie kontekstu w kierowaniu – kultura organizacyjna, struktura, wdrażane zmiany…
  • Zespołowość – rola reguł i norm w pracy grupowej
    • Etapy rozwoju zespołu
    • Co warto wiedzieć? – naturalne zachowania w zespole na poszczególnych etapach jego wzrostu
    • Wypracowanie systemu zasad sprzyjających dobrej współpracy i zaufaniu w zespole
  • Budowanie atmosfery współpracy i dzielenia się wiedzą
    • Co robić, aby zespół grał do jednej bramki?
    • Jak wyzwalać efekt synergii? Jak unikać syndromu grupowego myślenia?
    • Jak wydobywać z ludzi to, co najlepsze?
    • Dobór zadań do indywidualnych predyspozycji członków zespołu
  • Organizacja pracy w zespole
    • Planowanie krótko- i długoterminowe
    • Stawianie celów
    • Priorytetyzacja
    • Etapowanie zadań i ich egzekwowanie

Moduł IV
Motywacja. Ocena pracy oraz wspieranie rozwoju pracownika

  • Motywowanie
    • Rozpoznawanie indywidualnych czynników motywujących i typów motywacyjnych – koncepcja motywacyjnego DNA – test T. Lowe
    • Znaczenie constant feedbacku w utrzymywaniu motywacji
    • Orientacja na poszukiwanie rozwiązań – zastosowanie feedforward
    • Motywowanie na odległość – wyzwanie, czy codzienność?
    • Konsekwencje braku systemu motywowania dla efektywności pracy zespołu i organizacji
  • Motywowanie osób reprezentujących różne generacje, czyli od pokolenia BB do pokolenia Z
  • Radzenie sobie z trudnymi sytuacjami w zespole – część superwizyjna
    • „Studium przypadku”, czyli trudności, jakie pojawiały się w zespołach kierowanych przez uczestników na przestrzeni ostatnich miesięcy
    • Analiza przyczyn pojawiających się trudności
    • Prowadzenie trudnych rozmów z pracownikami z wykorzystaniem technik coachingowych
  • Delegowanie zadań
    • Opór w delegowaniu po stronie szefa
    • Opór w przyjęciu nowych zadań i odpowiedzialności po stronie pracownika
    • Co delegować, jak, kiedy?

Moduł V
Umiejętności menedżerskie w zarządzaniu zmianami

  • Psychologia zarządzania zmianami
    • Jak ludzie reagują na zmiany?
    • Fazy adaptacji do zmiany wg E. Kubler Ross
    • Przełamywania stereotypów i redukowania lęków – model 8 kroków wprowadzania zmian wg Kottera
  • Naturalne konsekwencje wprowadzanych zmian
    • Opór i jego przejawy
    • Wywoływanie uwag krytycznych i radzenie sobie z nimi
  • Analiza case study

Moduł VI
Rozwiązywanie konfliktów

  • Zrozumieć konflikt, czyli co trzeba wiedzieć o konflikcie, żeby mieć nad nim kontrolę
    • Rodzaje, źródła i dynamika konfliktu
    • Postawy i style reagowania na konflikt
    • Role w konflikcie
  • Budowanie dobrego kontaktu i porozumienia w obliczu konfliktu
    • Zasady dobrej komunikacji w sytuacji konfliktowej – Aktywne słuchanie i argumentacja
    • Poszukiwanie płaszczyzn porozumienia i rozwiązań win-win
    • Przekształcanie sporu w dyskusję
    • Style rozwiązywania konfliktów
    • Radzenie sobie z presją i manipulacją w konflikcie
  • Świadomość własnych emocji i kontrola stresu jako podstawowy warunek radzenia sobie w sytuacjach konfliktowych

*W ramach szkolenia przeprowadzone zostaną 3 badania ankietowe (w formie onlinowych testów na platformie EY), które pozwolą Uczestnikom zdiagnozować ich mocne strony oraz obszary do rozwoju.

Trenerzy
Wisława Grabarczyk-Kostka
Prowadzi szkolenia menedżerskie od 30 lat. Jej misją zawodową jest wspieranie rozwoju ludzi w organizacjach i optymalizacja ich funkcjonowania. Łączy wiedzę psychologiczną z systemowym spojrzeniem na biznes.