Analiza procesów organizacyjnych dla audytorów wewnętrznych
Szkolenie to dwudniowe warsztaty umożliwiające zdobycie umiejętności opisania/poprawy/zmiany procesu biznesowego i/lub organizacyjnego.
Szkolenie prowadzone online w formie warsztatowej, czyli umożliwiające interakcję uczestników z trenerem i między sobą.
Do udziału w warsztatach zapraszamy każdego, kto jest odpowiedzialny za zarządzanie procesami, a w szczególności:
- audytorów wewnętrznych;
- pracowników działów audytu wewnętrznego, którzy chcieliby poznać zasady funkcjonowania procesowego;
- wszystkich zainteresowanych audytem wewnętrznym, którzy chcą poszerzyć i uzupełnić posiadaną wiedzę.
Po zakończeniu warsztatu uczestnicy będą potrafili:
- stosować narzędzia do mapowania i mierzenia procesów;
- zidentyfikować procesy w ramach działania swojej firmy/organizacji;
- opisać i ocenić istniejące procesy;
- wdrożyć i zastosować w praktyce, w swoim środowisku biznesowym, cykl PDCA wg Deminga;
- ulepszyć istniejące procesy w swojej organizacji, biorąc pod uwagę efektywność i oszczędności, które daje „myślenie procesowe”.
Dzień 1
Czym jest zarządzanie procesami?
- Koncepcja zarządzania procesami
- Przegląd systemów związanych z zarządzaniem procesami (TQM, Kaizen, Kanban, Lean, SixSigma, DeX, Poka-Yoke, Process Reengineering)
Jak mapować proces biznesowy?
- Ćwiczenia z narzędziami: SIPOC – dostawca, wejście, proces, wyjście, klient; FLOWCHART – diagram przepływu (wersja 'macro’ i wersja funkcjonalna’)
Jak mierzyć proces biznesowy?
- Ćwiczenia z drzewem CTQ
- Zegar diagnostyki procesu
Dzień 2
Na czym polega cykl Deminga (PDCA) – koncepcja cyklu skutecznego zarządzania
- Planuj (Plan)
- Wykonaj (Do)
- Sprawdzaj (Check)
- Działaj (Act)
P – Jak analizować i planować działania?
- Diagram ISHIKAWA (diagram ryby): omówienie techniki, wskazówki jak używać, praktyczne ćwiczenia
D – Jak wybrać scenariusz działania i wdrażać?
- Struktura EFEKTYWNE – OSIĄGALNE: omówienie techniki, wskazówki jak używać, praktyczne ćwiczenia
C – Jak sprawdzać, czy osiągamy plan
- Analiza skali WAŻNOŚCI i REALIZACJI: omówienie techniki, wskazówki jak używać, praktyczne ćwiczenia
A – Jak korygować plany i działania na przyszłość?
- Analiza CZYNNIKÓW PRZECIWSTAWNYCH: omówienie techniki, wskazówki jak używać, praktyczne ćwiczenia
Krzysztof Swacha - ma ponad 18 letnie doświadczenie zawodowe z zakresu sprzedaży, negocjacji i zarządzania procesowego. W EY Academy of Business Krzysztof odpowiada za przygotowanie i prowadzenie zajęć z zakresu zarządzania procesami.
Za całe szkolenie można otrzymać 15 CPE.