Analityk procesów biznesowych - BRM – EY Academy of Business

Analityk procesów biznesowych – BRM

Poznaj najnowsze trendy w zakresie kompetencji i umiejętności BRM i QA na świecie.

  • Menedżerów oraz ekspertów odpowiedzialnych lub uczestniczących w procesach wytwórczych oprogramowania, zarówno ze strony biznesu, jak i IT (koderów, testerów, devopsów, architektów rozwiązań).
  • Osób z doświadczeniem w zarządzaniu (proces managerów, analityków biznesowych, product ownerów) i optymalizacji procesów biznesowych (Project managerów, Lean ekspertów, Green/Black Belt Six Sigma, CI i Change managerów) chcących poznać możliwości rozwoju w obszarze IT przy uwzględnieniu dotychczasowych kompetencji.
  • Osób szukających możliwości rozwoju kariery zawodowej w kierunku IT.

Cel szkolenia:

  • Zapoznanie uczestników z najnowszymi trendami w zakresie kompetencji i umiejętności BRM, QA i ARCH na świecie
  • Wskazanie możliwości rozwoju kariery i transferu z obszaru biznesowego w stronę IT
  • Przedstawienie procesu wytwórczego oraz roli Analityka systemowego
  • Zaprezentowanie zakresu zadań Analityka biznesowego w ramach prowadzenia projektu IT i procesów PMO
  • Pokazanie, w jaki sposób wspierać koderów oraz efektywnie współpracować z klientem przy budowaniu zakresu rozwiązania i identyfikacji wymagań
  • Omówienie umiejętności miękkich analityka w pracy z klientem
  • Dokładne omówienie, jak zebrać i weryfikować wymagania klienta oraz jak tworzyć specyfikację funkcjonalną
  • Przedstawienie najefektywniejszych narzędzi analizy procesu, identyfikacji oraz priorytetyzacji wymagań biznesowych w ramach różnych metodyk (PMI, Prince2, Lean Six Sigma, Scrum)
  • Przedstawienie schematycznej architektury systemu IT oraz sposobów zarządzania środowiskami i kodem
  • Przedstawienie najnowszych rozwiązań w zakresie prototypowania rozwiązania
  • Pokazanie zmian w zakresie kompetencyjnym Analityka oraz kierunków rozwoju i przyszłości zawodu w dobie dynamicznego rozwoju sztucznej inteligencji

Korzyści dla uczestników:

  • Poznanie narzędzi analizy procesu
  • Nabycie umiejętności identyfikacji oraz priorytetyzacji wymagań biznesowych w ramach różnych metodyk (PMI, Prince2, Lean Six Sigma, Scrum)
  • Poznanie najnowszych rozwiązań w zakresie prototypowania
  • Nabycie umiejętności zbierania i weryfikowania wymagań klientów
  • Możliwości rozwoju kariery i transferu z obszaru biznesowego w stronę IT

DZIEŃ 1

  • Nowy Profil Kompetencyjny – Menedżera relacji (BRM), Analityka biznesowego (BA) i Analityka jakości (QA) i Architekta
  • Procesy PMO i proces dostarczania zmiany (Solution delivery)
  • Rola Biura Zarządzania Portfelem Projektów (PMO), PM, BRM i Analityka systemowego w procesie dostarczania zmiany
  • Umiejętność i zakres zadań dla Analityka biznesowego w metodykach Waterfalll i Agile – współpraca z Project Managerem, Product Ownerem, zespołem Scrum oraz zespołem developerskim i testowym
  • Efektywna współpraca z Klientem przy budowaniu zakresu rozwiązania i identyfikacji wymagań – warsztat procesowy (organizowanie i prowadzenie)
  • Umiejętności fasylitatora i praca z grupą warsztatową
  • Analiza zespołu przy zarządzaniu zmianą (CAP – Change Acceleration Process)
  • Analiza bieżącego stanu procesu (tworzenie i analiza mapy, przepływ danych, przepływ dokumentów oraz identyfikacja i wdrażanie rekomendacjami)
  • Modele analityczne i architektoniczne oraz narzędzia do modelowania – UML / EPC / BPMN / Flow diagram
  • Figma, Event modeling czy PPS

DZIEŃ 2

  • Jak zbierać i weryfikować Wymagania biznesowe (BR) i przekształcać w Specyfikację funkcjonalną (FS)
  • Narzędzia identyfikacji i priorytetyzacji BR-ów w ramach różnych metodyk (PMI, Lean Six Sigma, Scrum)
  • Zarządzanie Product BackLogiem, User Storami i Priorities Matrix oraz współpraca z Product Ownerem
  • Rodzaje Wymagań klienta oraz kryteria akceptacji (CLAC, CTQ)
  • Wprowadzenie do architektury systemu IT, pojęcia front-end, back-end
  • Środowiska systemowe, zarządzanie kodem oraz podstawy programowania potrzebne w pracy analityka
  • Podstawowe założenia metodyki TOGAF do opisywania architektury
  • Prototypowanie i POC – najnowsze narzędzia i sposób pracy z Klientem
  • Warsztat praktyczny MOKUP TRAINING
  • Testowanie – rodzaje testów i narzędzia oraz organizacja testów i rola Analityka (scenariusz i skrypty)
  • AI w pracy analityk i architekt – Prompt engineering; Open AI API, GitHub Copilot.
  • Najczęściej popełniane błędy w analizie biznesowej systemu IT
  • Kierunki rozwoju analityka / architekta – przyszłość zawodu

Bartosz Brosowski - ekspert w obszarze zarządzania procesami, metodyki Lean Six Sigma oraz metodyk zarządzania projektami i technologiami IT.

Analityk procesów biznesowych - BRM

Cena

2 500 zł netto (3 075,00 zł brutto)

Analityk procesów biznesowych – BRM

Poznaj najnowsze trendy w zakresie kompetencji i umiejętności BRM i QA na świecie.

Dla kogo?

  • Menedżerów oraz ekspertów odpowiedzialnych lub uczestniczących w procesach wytwórczych oprogramowania, zarówno ze strony biznesu, jak i IT (koderów, testerów, devopsów, architektów rozwiązań).
  • Osób z doświadczeniem w zarządzaniu (proces managerów, analityków biznesowych, product ownerów) i optymalizacji procesów biznesowych (Project managerów, Lean ekspertów, Green/Black Belt Six Sigma, CI i Change managerów) chcących poznać możliwości rozwoju w obszarze IT przy uwzględnieniu dotychczasowych kompetencji.
  • Osób szukających możliwości rozwoju kariery zawodowej w kierunku IT.
Cele i korzyści

Cel szkolenia:

  • Zapoznanie uczestników z najnowszymi trendami w zakresie kompetencji i umiejętności BRM, QA i ARCH na świecie
  • Wskazanie możliwości rozwoju kariery i transferu z obszaru biznesowego w stronę IT
  • Przedstawienie procesu wytwórczego oraz roli Analityka systemowego
  • Zaprezentowanie zakresu zadań Analityka biznesowego w ramach prowadzenia projektu IT i procesów PMO
  • Pokazanie, w jaki sposób wspierać koderów oraz efektywnie współpracować z klientem przy budowaniu zakresu rozwiązania i identyfikacji wymagań
  • Omówienie umiejętności miękkich analityka w pracy z klientem
  • Dokładne omówienie, jak zebrać i weryfikować wymagania klienta oraz jak tworzyć specyfikację funkcjonalną
  • Przedstawienie najefektywniejszych narzędzi analizy procesu, identyfikacji oraz priorytetyzacji wymagań biznesowych w ramach różnych metodyk (PMI, Prince2, Lean Six Sigma, Scrum)
  • Przedstawienie schematycznej architektury systemu IT oraz sposobów zarządzania środowiskami i kodem
  • Przedstawienie najnowszych rozwiązań w zakresie prototypowania rozwiązania
  • Pokazanie zmian w zakresie kompetencyjnym Analityka oraz kierunków rozwoju i przyszłości zawodu w dobie dynamicznego rozwoju sztucznej inteligencji

Korzyści dla uczestników:

  • Poznanie narzędzi analizy procesu
  • Nabycie umiejętności identyfikacji oraz priorytetyzacji wymagań biznesowych w ramach różnych metodyk (PMI, Prince2, Lean Six Sigma, Scrum)
  • Poznanie najnowszych rozwiązań w zakresie prototypowania
  • Nabycie umiejętności zbierania i weryfikowania wymagań klientów
  • Możliwości rozwoju kariery i transferu z obszaru biznesowego w stronę IT
Program

DZIEŃ 1

  • Nowy Profil Kompetencyjny – Menedżera relacji (BRM), Analityka biznesowego (BA) i Analityka jakości (QA) i Architekta
  • Procesy PMO i proces dostarczania zmiany (Solution delivery)
  • Rola Biura Zarządzania Portfelem Projektów (PMO), PM, BRM i Analityka systemowego w procesie dostarczania zmiany
  • Umiejętność i zakres zadań dla Analityka biznesowego w metodykach Waterfalll i Agile – współpraca z Project Managerem, Product Ownerem, zespołem Scrum oraz zespołem developerskim i testowym
  • Efektywna współpraca z Klientem przy budowaniu zakresu rozwiązania i identyfikacji wymagań – warsztat procesowy (organizowanie i prowadzenie)
  • Umiejętności fasylitatora i praca z grupą warsztatową
  • Analiza zespołu przy zarządzaniu zmianą (CAP – Change Acceleration Process)
  • Analiza bieżącego stanu procesu (tworzenie i analiza mapy, przepływ danych, przepływ dokumentów oraz identyfikacja i wdrażanie rekomendacjami)
  • Modele analityczne i architektoniczne oraz narzędzia do modelowania – UML / EPC / BPMN / Flow diagram
  • Figma, Event modeling czy PPS

DZIEŃ 2

  • Jak zbierać i weryfikować Wymagania biznesowe (BR) i przekształcać w Specyfikację funkcjonalną (FS)
  • Narzędzia identyfikacji i priorytetyzacji BR-ów w ramach różnych metodyk (PMI, Lean Six Sigma, Scrum)
  • Zarządzanie Product BackLogiem, User Storami i Priorities Matrix oraz współpraca z Product Ownerem
  • Rodzaje Wymagań klienta oraz kryteria akceptacji (CLAC, CTQ)
  • Wprowadzenie do architektury systemu IT, pojęcia front-end, back-end
  • Środowiska systemowe, zarządzanie kodem oraz podstawy programowania potrzebne w pracy analityka
  • Podstawowe założenia metodyki TOGAF do opisywania architektury
  • Prototypowanie i POC – najnowsze narzędzia i sposób pracy z Klientem
  • Warsztat praktyczny MOKUP TRAINING
  • Testowanie – rodzaje testów i narzędzia oraz organizacja testów i rola Analityka (scenariusz i skrypty)
  • AI w pracy analityk i architekt – Prompt engineering; Open AI API, GitHub Copilot.
  • Najczęściej popełniane błędy w analizie biznesowej systemu IT
  • Kierunki rozwoju analityka / architekta – przyszłość zawodu

Cena

2 500 zł netto (3 075,00 zł brutto)

Lokalizacja

Warszawa

Termin

27-28 marca 2025 – Warszawa

Kontakt

Karina Rogalska

Koordynator kursu

  • +48 572 002 706
  • karina.kumanikina@pl.ey.com

Chcesz zorganizować to szkolenie dla swojego zespołu? Skontaktuj się:

Agata Puchalska

  • +48 572 002 621
  • agata.puchalska@pl.ey.com