Analityk procesów biznesowych – BRM
Poznaj najnowsze trendy w zakresie kompetencji i umiejętności BRM i QA na świecie.
- Menedżerów oraz ekspertów odpowiedzialnych lub uczestniczących w procesach wytwórczych oprogramowania, zarówno ze strony biznesu, jak i IT (koderów, testerów, devopsów, architektów rozwiązań).
- Osób z doświadczeniem w zarządzaniu (proces managerów, analityków biznesowych, product ownerów) i optymalizacji procesów biznesowych (Project managerów, Lean ekspertów, Green/Black Belt Six Sigma, CI i Change managerów) chcących poznać możliwości rozwoju w obszarze IT przy uwzględnieniu dotychczasowych kompetencji.
- Osób szukających możliwości rozwoju kariery zawodowej w kierunku IT.
Cel szkolenia:
- Zapoznanie uczestników z najnowszymi trendami w zakresie kompetencji i umiejętności BRM, QA i ARCH na świecie
- Wskazanie możliwości rozwoju kariery i transferu z obszaru biznesowego w stronę IT
- Przedstawienie procesu wytwórczego oraz roli Analityka systemowego
- Zaprezentowanie zakresu zadań Analityka biznesowego w ramach prowadzenia projektu IT i procesów PMO
- Pokazanie, w jaki sposób wspierać koderów oraz efektywnie współpracować z klientem przy budowaniu zakresu rozwiązania i identyfikacji wymagań
- Omówienie umiejętności miękkich analityka w pracy z klientem
- Dokładne omówienie, jak zebrać i weryfikować wymagania klienta oraz jak tworzyć specyfikację funkcjonalną
- Przedstawienie najefektywniejszych narzędzi analizy procesu, identyfikacji oraz priorytetyzacji wymagań biznesowych w ramach różnych metodyk (PMI, Prince2, Lean Six Sigma, Scrum)
- Przedstawienie schematycznej architektury systemu IT oraz sposobów zarządzania środowiskami i kodem
- Przedstawienie najnowszych rozwiązań w zakresie prototypowania rozwiązania
- Pokazanie zmian w zakresie kompetencyjnym Analityka oraz kierunków rozwoju i przyszłości zawodu w dobie dynamicznego rozwoju sztucznej inteligencji
Korzyści dla uczestników:
- Poznanie narzędzi analizy procesu
- Nabycie umiejętności identyfikacji oraz priorytetyzacji wymagań biznesowych w ramach różnych metodyk (PMI, Prince2, Lean Six Sigma, Scrum)
- Poznanie najnowszych rozwiązań w zakresie prototypowania
- Nabycie umiejętności zbierania i weryfikowania wymagań klientów
- Możliwości rozwoju kariery i transferu z obszaru biznesowego w stronę IT
DZIEŃ 1
- Nowy Profil Kompetencyjny – Menedżera relacji (BRM), Analityka biznesowego (BA) i Analityka jakości (QA) i Architekta
- Procesy PMO i proces dostarczania zmiany (Solution delivery)
- Rola Biura Zarządzania Portfelem Projektów (PMO), PM, BRM i Analityka systemowego w procesie dostarczania zmiany
- Umiejętność i zakres zadań dla Analityka biznesowego w metodykach Waterfalll i Agile – współpraca z Project Managerem, Product Ownerem, zespołem Scrum oraz zespołem developerskim i testowym
- Efektywna współpraca z Klientem przy budowaniu zakresu rozwiązania i identyfikacji wymagań – warsztat procesowy (organizowanie i prowadzenie)
- Umiejętności fasylitatora i praca z grupą warsztatową
- Analiza zespołu przy zarządzaniu zmianą (CAP – Change Acceleration Process)
- Analiza bieżącego stanu procesu (tworzenie i analiza mapy, przepływ danych, przepływ dokumentów oraz identyfikacja i wdrażanie rekomendacjami)
- Modele analityczne i architektoniczne oraz narzędzia do modelowania – UML / EPC / BPMN / Flow diagram
- Figma, Event modeling czy PPS
DZIEŃ 2
- Jak zbierać i weryfikować Wymagania biznesowe (BR) i przekształcać w Specyfikację funkcjonalną (FS)
- Narzędzia identyfikacji i priorytetyzacji BR-ów w ramach różnych metodyk (PMI, Lean Six Sigma, Scrum)
- Zarządzanie Product BackLogiem, User Storami i Priorities Matrix oraz współpraca z Product Ownerem
- Rodzaje Wymagań klienta oraz kryteria akceptacji (CLAC, CTQ)
- Wprowadzenie do architektury systemu IT, pojęcia front-end, back-end
- Środowiska systemowe, zarządzanie kodem oraz podstawy programowania potrzebne w pracy analityka
- Podstawowe założenia metodyki TOGAF do opisywania architektury
- Prototypowanie i POC – najnowsze narzędzia i sposób pracy z Klientem
- Warsztat praktyczny MOKUP TRAINING
- Testowanie – rodzaje testów i narzędzia oraz organizacja testów i rola Analityka (scenariusz i skrypty)
- AI w pracy analityk i architekt – Prompt engineering; Open AI API, GitHub Copilot.
- Najczęściej popełniane błędy w analizie biznesowej systemu IT
- Kierunki rozwoju analityka / architekta – przyszłość zawodu
Bartosz Brosowski - ekspert w obszarze zarządzania procesami, metodyki Lean Six Sigma oraz metodyk zarządzania projektami i technologiami IT.