Aktywny prospecting – pozyskiwanie nowych klientów
Współczesne technologie dają dostęp do klientów na całym świecie, ale pomagają też lepiej pozyskać i obsłużyć firmy lokalnie.
Przewaga może nastąpić w sposobie komunikacji i szybkości dotarcia do odpowiednich osób. Podczas warsztatów omówimy i przepracujemy najnowsze rozwiązania wspierające pozyskiwanie nowych klientów.
Szkolenie przeznaczone jest dla:
- Business Development Menedżerów, Digital i E-commerce Menedżerów mających za zadanie docierać do nowych klientów biznesowych i prywatnych
- Właścicieli i menedżerów firm, którzy chcą rozwijać sprzedaż w różnych kanałach sprzedaży oraz budować wizerunek firmy za pośrednictwem narzędzi online, w tym mediów społecznościowych
- Szefów sprzedaży i marketingu planujących stworzenie efektywnego procesu sprzedażowego
- Również dla pracowników startupów
Celem warsztatów jest:
- Wzmocnienie i ugruntowanie wiedzy z zakresu sprzedaży i marketingu w obszarach związanych z aktywnym pozyskiwaniem klientów
- Pokazanie jak ważny jest dobry proces sprzedaży by osiągnąć sukces i jak go zaprojektować
- Omówienie kanałów dotarcia i sposobu komunikacji do potencjalnych klientów
- Przedstawienie wybranych narzędzi on-line, które zwiększają efektywność prospectingu
- Omówienie zagadnienia związanego z automatyzacją digital marketingu i skalowaniem działań prospectingowych
Po ukończeniu szkolenia:
- Będziesz rozumiał proces sprzedaży i rolę nowoczesnego marketingu w działaniach prospectingowych
- Będziesz umiał zaprojektować odpowiedni lejek sprzedażowy i marketingowy powiązany z grupami twoich odbiorców
- Dowiesz się dlaczego i jak efektywnie pracować na systemie CRM
- Poznasz narzędzia, dzięki którym prospecting można rozwijać w różnych wymiarach i docierać do swoich odbiorców
- Unikniesz większości błędów popełnianych w procesie pozyskiwania nowych klientów
- Zgromadzisz wiedzę, która pozwoli Ci rozwinąć Twój biznes
Wstęp do prospectingu
- Omówienie kwestii związanych ze sprzedażą i procesem pozyskiwania klientów
- Nowi klienci
- Lejek sprzedaży
- Lejek marketingu
- Działania BtoB/BtoC
- Kiedy stosujemy prospecting
- Cel ilościowe i wartościowe prospectingu
- Jakich wzrostów się spodziewamy, w jakim czasie, w jakich kanałach
- Priorytetowe kanały sprzedaży, dystrybucja jakościowa, numeryczna
- Wybrane grupy produktowe
- Aktywny prospecting – sposoby docierania do odpowiednich osób
- On-line, Off-line
- Gdzie są nasi klienci
- Nowe kanały sprzedaży
Persona Prospectingowa
- Kim jest nasza persona? Po co tworzyć persony biznesowe?
- Problemy i wyzwania persony?
- Analiza SWOT – jako ważny element strategii prospectingowej
- My, a nasza konkurencja
- Argumenty prospectingowe – wartości dodane
- Określenie procesu zakupów persony w danym kanale
- Wartość marki (Core & Additional Value)
- Zestawienie problemów i wyzwań prospecta
Metody Prospectingu
- Cold Calling
- Cold Mailing
- Cold Messaging
- Social Selling
- Direct Visit
- Events
- Dlaczego prospecting nie działa
- Lęki sprzedawcy
- Nawyki kupujących
- Wyzwalacze blokerów
- Motywatory Klientów
Dostosowanie komunikacji do persony
- Pokolenia BB – Z – wpływ wieku na komunikację
- Dopasowanie komunikacji do typu osobowości
- Test osobowości
- Komunikacja masowa i personalizowana
- Sposoby personalizacji komunikacji masowej
- Interakcja w komunikacji
- Zaangażowanie prospecta
- Komunikacja przez telefon
- Siła 3-go maila – scenariusze wiadomości
Narzędzia Prospectingowe
- Narzędzia do budowania baz danych i pozyskiwania kontaktów
- Narzędzia do automatyzacji wysyłki wiadomości
- Sprawdzenie kondycji domeny w prospectingu
- Grzanie domeny, a filtry antyspamowe
- Narzędzia do podglądu zachowania naszego prospecta, przejrzenia oferty
- Różnica między newsletterem, a mailingiem
- Narzędzia do automatyzacji Social Selling
- Narzędzia do przygotowania wizualnego kontentu
- Narzędzia do wideo rozmów
Zarządzanie prospectingiem i analityka
- Mierniki sukcesu KPI’s
- Ustalanie kampanii oraz analiza wyników
- Ciągłe dostosowywanie kampanii i poprawa rezultatów
- Dostarczenie, Otwarcie, Odpowiedź, Konwersja w mailingu
- Siła networkingu i rekomendacji
Personal Branding w Prospectingu
- Wykorzystania potencjału social media w prospectingu
- Facebook, LinkedIn, Instagram, Twitter
- Jak powinien wyglądać profil osobisty
- Biznes profil vs prywatny
- Stanowisko w firmie
- Wiedza ekspercka
- Co publikować i jak komentować
- Interakcja z klientami
- Jak sobie radzić z hatem
Mariusz Walczak - trener, doradca, lider, praktyk biznesu. Specjalizuje się w obszarze sprzedaży i zakupów.