AI dla menedżerów
Pierwszy dzień szkolenia koncentruje się na praktycznym wykorzystaniu technologii AI i przedstawieniu jej potencjału. Uczestnicy zapoznają się z narzędziami takimi jak Chat GPT czy Gemini. Interaktywne sesje warsztatowe umożliwią eksplorację możliwości i ograniczeń AI przy rozwiązywaniu zadań stawianych menedżerom.
Drugi dzień szkolenia koncentruje się na analizie tego, co zmienia w naszym życiu AI i jaki ma to wpływ na człowieka. Ten dzień dotyczy psychologicznych aspektów AI oraz emocji, jakie towarzyszą kolejnej zmianie, jaką przyniosła nam nowa rzeczywistość.
Szkolenie jest przeznaczone dla menedżerów z różnych branż, którzy chcą zwiększyć efektywność swojej pracy poprzez wykorzystanie narzędzi sztucznej inteligencji. Nie jest wymagana zaawansowana wiedza z zakresu sztucznej inteligencji.
Korzyści dla uczestników:
- Zdobycie podstawowej wiedzy z zakresu funkcjonowania technologii sztucznej inteligencji
- Poznanie najpopularniejszych narzędzi AI
- Rozwinięcie umiejętności tworzenia skutecznych promptów, czyli poleceń zadawanych narzędziom AI
- Zapoznanie z podstawowymi wytycznymi prawnymi i wyzwaniami etycznymi przy korzystaniu ze sztucznej inteligencji
- Przećwiczenie zdobytej wiedzy w praktyce podczas realizacji case studies
Dzień 1: Biznes i technologia
Moduł 1: Podstawy AI i przedstawienie narzędzi
- Wprowadzenie do narzędzi AI
- Jak zbudować dobry prompt?
Moduł 2: Generowanie treści z wykorzystaniem chatbotów AI
- Wprowadzenie do wykorzystania chatbotów (ChatGPT, Copilot, Gemini)
- Ćwiczenie praktyczne: Tworzenie treści i szukanie informacji
- Dyskusja: Jakie są możliwości i ograniczenia tych narzędzi?
Moduł 3: Jak budować strategię wdrożenia AI?
- Omówienie typowych wyzwań biznesowych, które AI może rozwiązać
- Benefity wynikające z wdrożenia AI
- Warsztat: Na czym skupić się tworząc plan wdrożenia?
Moduł 4: Wyzwania operacyjne przy wdrażaniu technologii
- Jak nawigować pomiędzy dynamicznym rynkiem a celami biznesowymi?
- Zmiany w modelach biznesowych i operacyjnych
- Warsztat: Jak odpowiadać na ryzyka związane z AI?
Moduł 5: Droga naprzód – key takeaways
- Dalsze możliwości rozwoju w zakresie AI (e-learningi, podcasty, publikacje)
- Sesja Q&A
Dzień 2: AI, zmiana i emocje
Moduł 1: AI – Co i jak się zmienia?
- Na co wpływa sztuczna inteligencja?
- Na co mamy wpływ, a na co nie?
- Jakie są konsekwencje wejścia AI do naszej codzienności
Moduł 2: Przykłady dobrze i źle wdrożonych zmian technologicznych
- Przykłady zmian wdrożonych w innych firmach
- Z życia wzięte, doświadczeniem pisane, czyli jakich wniosków dostarczyły Wam zmiany, w których braliście udział
- Jakie lekcje z doświadczeń innych firm i własnych możemy wykorzystać przy wdrażaniu AI w organizacjach czy też w życiu osobistym
Moduł 3: AI i emocje
- Zmiana i emocje, duet, który nam ciągle towarzyszy
- Neuroplastyczność – nie tylko AI potrafi się adaptować
- Jakie emocje budzi w nas AI?
- Jak przezwyciężyć obawy, jakie budzi w nas AI?
Moduł 4: Wpływ AI na psychikę człowieka
- Jak AI wpływ na człowieka?
- Przykłady pozytywnych i negatywnych konsekwencji
- Metody radzenia sobie z negatywnymi skutkami wpływu sztucznej inteligencji na psychikę człowieka
- Na kim spoczywa odpowiedzialność za wpływ AI na ludzką psychikę
Moduł 5: Człowiek w obliczu zmiany – wykorzystanie znanych narzędzi do wdrażania AI w organizacjach
- Przekonania na temat siebie w zmianie
- Fazy, przez jakie przechodzi pracownik podczas zmiany
- Typowe zachowania pracowników i ich postawy w ramach z każdej z faz
- Jak menedżer może reagować w każdej z faz, adekwatnie adresując potrzeby projektu i emocje pracownika
Moduł 6: Podróż w czasie
Wioleta Fortuńska - trener EY Academy of Business w zakresie sztucznej inteligencji. Jej doświadczenie obejmuje wiedzę zdobytą na UC Berkeley, a także pracę na projektach wdrażających rozwiązania AI, ze szczególnym uwzględnieniem modeli językowych i chatbotów.
Ewelina Janusz-Patyk - od 20 lat pracuje na rynku międzynarodowym. Łączy w sobie kompetencje menedżerskie, przywódcze oraz szkoleniowe. Zarządzała zespołami, przeprowadzała międzynarodowe firmy i ludzi przez zmiany, budowała projekty rozwojowe.