Poznaj najbardziej trafną metodę badania kompetencji!
Czym jest Development Centre
Development Centre (inaczej: Ośrodek Rozwoju) jest metodą w sposób najbardziej wiarygodny oceniającą potencjał kompetencyjny pracowników. Zróżnicowana metodologia – stąd nazwa Ośrodek – pozwala na zbadanie zarówno kompetencji miękkich, takich jak przywództwo, zarządzanie czasem, elastyczność w działaniu, jak i kompetencji merytorycznych (np. umiejętności obsługi oprogramowań, używania języka obcego czy sporządzania biznesplanu).
Development ma charakter warsztatowy. Podczas sesji indywidualnych lub grupowych pracownicy, których kompetencje są obserwowane, wykonują różnorodne zadania. Mogą być to zadania grupowe, indywidualne pisemne (casy strategiczne, koszyki zadań), jak i symulacje rozmów np. sprzedażowych czy menedżerskich z pracownikiem.
Uczestnik sesji jest obserwowany przez wykwalifikowanego asesora. Asesor na podstawie obserwacji sposobu pracy uczestnika podczas realizacji zadań określa jego aktualny poziom kompetencji w porównaniu do oczekiwanego poziomu. Poziom oczekiwany może być wyznaczany wobec danego stanowiska, roli przywódczej czy pożądanego stylu zarządzania. Po sesji badany pracownik otrzymuje wiarygodny obraz swoich zachowań w postaci raportu indywidualnego oraz bezpośredniej informacji zwrotnej udzielanej przez obserwującego go asesora.
Co jest efektem Development Centre
Bezpośrednim wynikiem sesji jest raport indywidualny i feedback dla uczestnika sesji. Raport opisuje sposób zachowania uczestnika sesji oraz ocenę aktualnego poziomu kompetencji, które były obserwowane. W raporcie opisujemy również talenty, obszary rozwojowe oraz rekomendacje rozwojowe. Wyniki sesji przedyskutowujemy wspólnie z uczestnikiem i razem z nim pracujemy nad planem jego przyszłego rozwoju (Personal Development Plan).
Feedback może być „dostarczany” również w trakcie sesji, kiedy prowadzimy tzw. Developmenty 360, czyli sesje, w trakcie których feedback jest udzielany na bieżąco przez asesorów, innych uczestników sesji, jak i samego pracownika.
Efektem prowadzonych procesów developmentowych może być również przygotowanie raportu zbiorczego dla grupy, np. HiPotentials, kadry menedżerskiej czy zarządu. W raporcie dostarczamy résumé dla kluczowych kompetencji obserwowanych w grupie: talentów grupy, stylu funkcjonowania, obszarów rozwoju, celów rozwoju perspektywicznego.
Zarówno raporty indywidualne, jak i grupowe mogą stać się podstawą do budowania planów rozwoju indywidualnego i zespołowego, wyznaczania nowych kierunków rozwoju, zmiany stylów przywódczych czy kultury pracy.
Przykład raportu:
Do czego mogą być wykorzystane wyniki Development Centre
Jakie korzyści daje wykorzystanie Development Centre
Korzyści dla organizacji
Development:
Korzyści dla pracowników
Development:
Kiedy stosować sesje Development Centre
W czym możemy Ci towarzyszyć
Jako firma szkoleniowa i konsultingowa, EY Academy of Business może towarzyszyć Ci na każdym etapie procesu DC: od pełnej wersji, do wybranego jednego elementu.
W ramach oferty proponujemy:
Opis naszych produktów z zakresu DC znajdziesz również w zakładce:
Przykładowe projekty
„Lider przyszłości” – branża produkcji szkła
Celem projektu była zmiana kultury zarządczej w związku z nowymi wymaganiami rynku i potrzebą optymalizacji procesów wewnętrznych. Pierwszym etapem projektu była komunikacja projektu w postaci kick-off, następnie wspólnie z kadrą menedżerską przygotowanie profilu kompetencji pożądanych w przyszłości. Każdy z uczestników projektu przeszedł przez proces Development Centre i po otrzymaniu feedbacku i raportu indywidualnego wspólnie ze swoim przełożonym i HR zaplanował swój proces rozwojowy na okres 2 lat. Wyniki Developmentu były zakomunikowane grupie menedżerów zbiorczo i postawione zostały zespołowe cele rozwojowe związane z postawami czy pożądanymi kompetencjami przyszłości, kluczowymi dla biznesu.
„Proud Leaders” – branża nowoczesnych usług biznesowych
Celem projektu jest ciągły rozwój kompetencji kadry menedżerskiej, zwłaszcza nowo zrekrutowanej. Menedżerowie uczestniczyli w programie rozwojowym Akademia Menedżera, realizowanym wewnętrznie, a następnie w procesie Development Centre. Efektem Development Centre były raporty indywidualne i feedbacki, na podstawie których uczestnik wspólnie ze swoim przełożonym planował dalszy rozwój menedżerski.
Poznaj najbardziej trafną metodę badania kompetencji!
Czym jest Development Centre
Development Centre (inaczej: Ośrodek Rozwoju) jest metodą w sposób najbardziej wiarygodny oceniającą potencjał kompetencyjny pracowników. Zróżnicowana metodologia – stąd nazwa Ośrodek – pozwala na zbadanie zarówno kompetencji miękkich, takich jak przywództwo, zarządzanie czasem, elastyczność w działaniu, jak i kompetencji merytorycznych (np. umiejętności obsługi oprogramowań, używania języka obcego czy sporządzania biznesplanu).
Development ma charakter warsztatowy. Podczas sesji indywidualnych lub grupowych pracownicy, których kompetencje są obserwowane, wykonują różnorodne zadania. Mogą być to zadania grupowe, indywidualne pisemne (casy strategiczne, koszyki zadań), jak i symulacje rozmów np. sprzedażowych czy menedżerskich z pracownikiem.
Uczestnik sesji jest obserwowany przez wykwalifikowanego asesora. Asesor na podstawie obserwacji sposobu pracy uczestnika podczas realizacji zadań określa jego aktualny poziom kompetencji w porównaniu do oczekiwanego poziomu. Poziom oczekiwany może być wyznaczany wobec danego stanowiska, roli przywódczej czy pożądanego stylu zarządzania. Po sesji badany pracownik otrzymuje wiarygodny obraz swoich zachowań w postaci raportu indywidualnego oraz bezpośredniej informacji zwrotnej udzielanej przez obserwującego go asesora.
Co jest efektem Development Centre
Bezpośrednim wynikiem sesji jest raport indywidualny i feedback dla uczestnika sesji. Raport opisuje sposób zachowania uczestnika sesji oraz ocenę aktualnego poziomu kompetencji, które były obserwowane. W raporcie opisujemy również talenty, obszary rozwojowe oraz rekomendacje rozwojowe. Wyniki sesji przedyskutowujemy wspólnie z uczestnikiem i razem z nim pracujemy nad planem jego przyszłego rozwoju (Personal Development Plan).
Feedback może być „dostarczany” również w trakcie sesji, kiedy prowadzimy tzw. Developmenty 360, czyli sesje, w trakcie których feedback jest udzielany na bieżąco przez asesorów, innych uczestników sesji, jak i samego pracownika.
Efektem prowadzonych procesów developmentowych może być również przygotowanie raportu zbiorczego dla grupy, np. HiPotentials, kadry menedżerskiej czy zarządu. W raporcie dostarczamy résumé dla kluczowych kompetencji obserwowanych w grupie: talentów grupy, stylu funkcjonowania, obszarów rozwoju, celów rozwoju perspektywicznego.
Zarówno raporty indywidualne, jak i grupowe mogą stać się podstawą do budowania planów rozwoju indywidualnego i zespołowego, wyznaczania nowych kierunków rozwoju, zmiany stylów przywódczych czy kultury pracy.
Przykład raportu:
Do czego mogą być wykorzystane wyniki Development Centre
Jakie korzyści daje wykorzystanie Development Centre
Korzyści dla organizacji
Development:
Korzyści dla pracowników
Development:
Kiedy stosować sesje Development Centre
W czym możemy Ci towarzyszyć
Jako firma szkoleniowa i konsultingowa, EY Academy of Business może towarzyszyć Ci na każdym etapie procesu DC: od pełnej wersji, do wybranego jednego elementu.
W ramach oferty proponujemy:
Opis naszych produktów z zakresu DC znajdziesz również w zakładce:
Przykładowe projekty
„Lider przyszłości” – branża produkcji szkła
Celem projektu była zmiana kultury zarządczej w związku z nowymi wymaganiami rynku i potrzebą optymalizacji procesów wewnętrznych. Pierwszym etapem projektu była komunikacja projektu w postaci kick-off, następnie wspólnie z kadrą menedżerską przygotowanie profilu kompetencji pożądanych w przyszłości. Każdy z uczestników projektu przeszedł przez proces Development Centre i po otrzymaniu feedbacku i raportu indywidualnego wspólnie ze swoim przełożonym i HR zaplanował swój proces rozwojowy na okres 2 lat. Wyniki Developmentu były zakomunikowane grupie menedżerów zbiorczo i postawione zostały zespołowe cele rozwojowe związane z postawami czy pożądanymi kompetencjami przyszłości, kluczowymi dla biznesu.
„Proud Leaders” – branża nowoczesnych usług biznesowych
Celem projektu jest ciągły rozwój kompetencji kadry menedżerskiej, zwłaszcza nowo zrekrutowanej. Menedżerowie uczestniczyli w programie rozwojowym Akademia Menedżera, realizowanym wewnętrznie, a następnie w procesie Development Centre. Efektem Development Centre były raporty indywidualne i feedbacki, na podstawie których uczestnik wspólnie ze swoim przełożonym planował dalszy rozwój menedżerski.