Program i harmonogram – EY Academy of Business

 

Program i harmonogram

  1. GRUPA NUMER 1: 17-18 października 2024 roku
  2. GRUPA NUMER 2: 24-25 października 2024 roku
  3. GRUPA NUMER 3: 30-31 października 2024 roku
  4. GRUPA NUMER 4: 4-5 listopada 2024 roku
  5. GRUPA NUMER 5: 12-13 listopada 2024 roku
  6. GRUPA NUMER 6: 19-20 listopada 2024 roku
  7. GRUPA NUMER 7: 21-22 listopada 2024 roku
  8. GRUPA NUMER 8: 25-26 listopada 2024 roku
  9. GRUPA NUMER 9: 2-3 grudnia 2024 roku
  10. GRUPA NUMER 10: 5-6 grudnia 2024 roku
  11. GRUPA NUMER 11: 11-12 grudnia 2024 roku
  12. GRUPA NUMER 12: 16-17 grudnia 2024 roku

Budowanie zaufania w zespole ze szczególnym uwzględnieniem komunikacji opartej na współpracy, motywacji i zaangażowania pracowników

Cele szkolenia:

  • Współpraca oparta na partnerskich relacjach i dialogu niezależnie od poziomu hierarchii
  • Skuteczne dawanie odpowiedzialności wraz z uprawnieniami w ramach motywowania i angażowania pracowników
  • Budowanie zespołu w oparciu o talenty

Dzień 1

Praca wstępna (przed szkoleniem) dla uczestników:

Praca utrwalająca:

  • Narzędzia coachingowe do pracy własnej na bazie teorii samorozwoju Richarda Boyatzisa

Rekomendacje lektur:

  • Daniel H. Pink, Drive
  • Ken Blanchard, Jednominutowy menadżer buduje wydaje zespoły
  • Patrick Lencioni, Pięć dysfunkcji zespołu

Wprowadzenie

  • Budowanie relacji trenera i uczestników, agenda warsztatów
  • Wyjaśnianie kwestii technicznych i sprawdzanie dostępu wszystkich uczestników do narzędzia (MENTIMETER – menti.com)
  • Kontrakt i zebranie oczekiwań uczestników
  • Cel osobisty na szkolenie

Blok 1

  • Czym jest przywództwo – definicja
  • Ekspert, menadżer, lider – różnica w obszarze pojęć
  • Najważniejsze cechy skutecznego lidera według badań McKinsey & Company
  • Budowanie autorytetu i zaufania
  • Autentyczne przywództwo

Blok 2

  • Zaangażowanie pracowników na bazie 12 elementów zaangażowania GALLUP
  • Motywacja 3.0 pracowników
  • Kontakt w zakresie jasnych oczekiwań i potrzeb skuteczną metodą monitorowania postępów i realizacji zadań

Blok 3

  • Rozwój pracowników na bazie talentów w oparciu o psychologię pozytywną
  • Zalety i wyzwania delegowania odpowiedzialności wraz z uprawieniami
  • Monitorowanie postępów – meaningful conversations (sensowne rozmowy)
  • Ćwiczenie: praktyczne zastosowanie sensownych rozmów w symulowanej sytuacji

Blok 4

  • Ewaluacja własna przywództwa na bazie dedykowanego narzędzia coachingowego
  • Plan rozwoju przywództwa w oparciu o model samorozwoju Richards Boyatzisa

Podsumowanie

  • Ewaluacja realizacji celu osobistego na moduł szkoleniowy
  • Wnioski ze szkolenia
  • Praca utrwalająca

Dzień 2

Praca wstępna (przed szkoleniem) dla uczestników:

Praca utrwalająca:

  • Narzędzia coachingowe do pracy własnej: bariery w słuchaniu

Rekomendacje lektur:

  • David Marquet, ‘Język przywództwa. Ukryta moc tego, co mówisz i czego nie mówisz’
  • Marshall B. Rosenberg, ‘To, co powiesz może zmienić świat’

Wprowadzenie

  • Refleksje po 1 dniu szkolenia, wnioski z pracy utrwalającej
  • Cel osobisty na szkolenie

Blok 1

  • Omówienie znaczenia komunikacji w biznesie
  • Komunikacja oparta na współpracy i zaufaniu
  • Ćwiczenie: Identyfikacja wyzwań w komunikacji na różnych poziomach hierarchii
  • Warunki efektywnego porozumiewania się, usprawnianie formy i treści komunikatu
  • Elementy wiedzy o komunikacji językowej: cel, struktura, środki, adresat
  • Metoda ramowania komunikatów zgodnie z ich celem perswazyjnym
  • Dopasowanie stylu komunikacji do różnych poziomów hierarchii
  • Inteligencja systemowa jako jedna z cech przywódcy służebnego
  • Ćwiczenie: test na style komunikacji i jego praktyczne zastosowanie

Blok 2

  • Rola i wartość informacji zwrotnej, różnica pomiędzy feedback, feedforward
  • Metoda FUKO: przekazywanie niewygodnych/trudnych informacji zwrotnych
  • Narzędzia udzielania informacji zwrotnych: informacja, opinia, ocena
  • Kształcenie umiejętności oddzielania informacji od oceny
  • Koordynowanie współpracy poprzez efektywne przekazywanie informacji zwrotnych i budowanie kultury organizacji na bazie informacji zwrotnej

Blok 3

  • Rodzaje trudnych/konfliktowych sytuacji we współpracy w grupie
  • Inteligencja emocjonalna w rozwiązywaniu problemów w porozumiewaniu się: zarządzanie sobą w emocjach oraz empatia
  • Metody rozwiązywania trudnych/konfliktowych sytuacji tj. negocjacje, perswazja, zjednywanie

Podsumowanie

  • Ewaluacja realizacji celu osobistego na moduł szkoleniowy
  • Wnioski ze szkolenia
  • Praca nad wybranym celem rozwojowym na bazie narzędzia coachingowego GROW
  • Praca utrwalająca