Zarządzanie przez cele – EY Academy of Business

Zarządzanie przez cele

Trzydniowe szkolenie z budowania strategii adresujemy do właścicieli firm, członków zarządu oraz kadry kierowniczej wysokiego szczebla.
Zapisz się

Obejrzyj zapowiedź trenera

Dla kogo?

Dla kadry kierowniczej wszystkich szczebli, kierowników, menedżerów, liderów.

 

Rekomendowane jest udział w tym szkoleniu całej kadry kierowniczej danej organizacji.

Korzyści z udziału w szkoleniu

Dla uczestnika:

  • Umiejętność formułowania celów
  • Umiejętność wyznaczania celów i monitorowania ich realizacji
  • Nabycie umiejętności doboru celów i reagowania na osiągane wyniki pracy

Dla organizacji:

  • Zdolność do kompleksowego i sprawnego wdrożenia zarządzania przez cele w organizacji
  • Zwiększenie efektywności organizacyjnej: Pracownicy zrozumieją, jak ich indywidualne cele wpisują się w szerszą misję i cele firmy, co może poprawić ich skupienie na zadaniach i efektywność pracy.
  • Poprawa umiejętności zarządzania: Uczestnicy nauczą się, jak skutecznie formułować, komunikować i realizować cele, co jest kluczowe dla skutecznego zarządzania na wszystkich poziomach organizacji.
  • Poprawa komunikacji wewnętrznej: Szkolenie może pomóc w ujednoliceniu sposobu komunikacji o celach i wynikach, co przyczynia się do lepszego zrozumienia i współpracy między działami.
  • Lepsze monitorowanie i kontrola: Uczestnicy nauczą się, jak mierzyć postępy w realizacji celów i jak reagować na odchylenia, co pozwala na ciągłe doskonalenie procesów.
Program szkolenia

1. Wprowadzenie

  1. Cele życiowe i cele zawodowe
  2. Semantyczne aspekty pojęcia „cel”
  3. Cel istnienia firmy i nadrzędny cel biznesu
  4. Nadrzędne cele organizacji niebiznesowych
  5. Strategiczny i operacyjny poziom zarządzania

2. Zasady formułowania celów

  1. Co należy określać jako cele?
  2. Trzy zasady poprawności celów
  3. Cele w obszarze zarządzania procesami
  4. Cele w obszarze zarządzania projektami
  5. Wskazania dla celów jednostek organizacyjnych

3. Cele dla różnych obszarów organizacji

  1. Cele centrów zysku i centrów kosztów
  2. Cele obszaru sprzedaży
  3. Cele obszaru wytwarzania
  4. Cele obszaru serwisu
  5. Cele obszaru zakupów i logistyki
  6. Cele obszaru utrzymania infrastruktury
  7. Cele obszaru HR
  8. Cele obszaru finansów
  9. Cele struktur rozproszonych
  10. Cele z perspektywy uczenia się

4. Skoordynowane cele dla obszaru sprzedaży

  1. Centra przychodów
  2. Regiony działalności
  3. Obsługa klienta
  4. Marketing
  5. Dyrektor

5. Wyznaczanie celów i monitorowanie realizacji

  1. Tryb wyznaczania celów
  2. Pomiar i raportowanie wyników
  3. Zrównoważona poprawa wyników
  4. Kontroling i audyt w zarządzaniu przez cele
  5. Reagowanie na odchylenia od celów i metod

6. Środowisko dla realizacji celów strategicznych

  1. Wpływ strategii na projekty i procesy
  2. Kultura (system) zarządzania przez cele
  3. Dedykowanie zasobów do celów strategicznych
  4. Odpowiedzialność za realizację celów strategicznych
  5. Przekładanie strategii na działania operacyjne
  6. Realny wpływ strategii na pracę organizacji
  7. Kaskadowanie celów strategicznych

7. Wpływ zarządzania przez cele na organizację

  1. Scenariusz wdrożenia systemu zarządzania przez cele
  2. ZPC a system okresowych ocen pracowników
  3. ZPC a system wynagrodzeń zasadniczych
  4. ZPC a rozwój innowacyjności
  5. ZPC a poziom motywacji

Co wyróżnia to szkolenie?

Cechą charakterystyczną szkolenia jest spójność całej prezentowanej koncepcji. Niektórzy błędnie nazywają wdrożony przez siebie system mianem zarządzania przez cele.

 

W wielu przypadkach jest to bowiem zarządzanie przez wyznaczanie zadań lub wydawanie poleceń. Prezentowany na szkoleniu system ZPC jest przemyślany w szczegółach i spójny z innymi systemami: zarządzaniem procesami i projektami, zarządzaniem ryzykiem, systemem sprawozdawczości menedżerskiej oraz systemem wynagrodzeń i premiowania.

 

W znacznym stopniu ułatwia on też operacjonalizację każdej przyjętej strategii.

 

Szkolenie prowadzi nie tylko ekspert w dziedzinie szkolenia, ale przede wszystkim praktyk biznesu.

Trenerzy
Sławomir Jerzy Chmiel
doświadczony konsultant i trener, profesjonalny menedżer z ogromnym doświadczeniem w zarządzaniu. Od ponad dwóch dekad wdraża systemy zarządzania oraz tworzy strategie biznesowe. Projektuje modele operacyjne i struktury organizacyjne.