Akademia Zarządzania Kryzysowego dla Liderów – EY Academy of Business

Akademia Zarządzania Kryzysowego dla Liderów

Dwudniowe warsztaty zarządzania kryzysowego.
Zapisz się

Zobacz zapowiedź trenera

Dla kogo?

Szkolenie kierujemy  do właścicieli firm, członków zarządu, kadry kierowniczej firm oraz instytucji publicznych, pracowników działów ryzyka i audytorów, menedżerów i specjalistów od komunikacji i public relations oraz wszystkich osób chcących wzmocnić swoje kompetencje w zakresie po pierwsze przygotowania na kryzysy a po drugie umiejętności reagowania na kryzysy – zwłaszcza w obszarze komunikacji kryzysowej.

Cel szkolenia

Celem szkolenia jest przekazanie uczestnikom wiedzy oraz praktycznych umiejętności dotyczących zarządzania kryzysowego, w tym antykryzysowego, ze szczególnym naciskiem  na po pierwsze przygotowanie procedur zarządzania kryzysowego, a po drugie sprawną komunikację wewnętrzną i zewnętrzną w czasie kryzysu. Ćwiczenia praktyczne wsparte instruktażowymi mini wykładami stanowią swoistą szczepionkę, skutecznie uodparniającą uczestników na przyszłe sytuacje kryzysowe.

Korzyści z udziału w szkoleniu

W jaki sposób uczestnicy skorzystają z udziału w warsztatach?

 

Profilaktyka kryzysowa:

  • Czy incydent to już kryzys? Czym się różni sytuacja kryzysowa od kryzysu? W trakcie szkolenia poznamy anatomię kryzysu, nauczymy się identyfikować kryzysy po ich wczesnych symptomach, dostosowywać środki reagowania do kryzysów, wychodzić z nich obronną ręką i przede wszystkim – nie dopuszczać do ich wybuchu i eskalacji.
  • Kryzysów się nie planuje, ale reakcje na kryzysy – tak. Dlatego poznamy zasady tworzenia planów zarządzania kryzysowego, aby mieć pod ręką procedury i narzędzia i móc poradzić sobie w trakcie intensywnego przebiegu kryzysu.

Kryzys:

  • Co mówić i jak się zachowywać, gdy już dojdzie do kryzysu? Na to również trzeba się przygotować!
  • Uczestnicy poznają podstawy działania w sytuacji kryzysowej; organizację komórki (sztabu) kryzysowej, zasady komunikacji wewnętrznej i zewnętrznej,

Eskalacja – kryzys medialny:

  • Uczestnicy poznają podstawowe zasady kontaktu z mediami elektronicznymi, ćwiczą używanie krótkiej formy wypowiedzi eksperckiej (tzw. „setki”), która jest podstawą skutecznej wypowiedzi medialnej. Sprawność w używaniu tej formy przekazu przekłada się na podniesienie skuteczności we wszystkich formach wystąpień publicznych.
  • Uczestnicy uczą się odpowiadania na trudne pytania zgodnie z ustaleniami sztabu kryzysowego oraz sprawnego unikania odpowiedzi na tematy, które nie zostały uwolnione przez sztab kryzysowy do domeny publicznej.
Metodologia

Szkolenie obejmuje 16 godzin zajęć rozłożonych na 2 dni i są prowadzone metodą symulacyjną, odzwierciedlającą rzeczywiste sytuacje kryzysowe

Zajęcia są realizowane w dynamiczny sposób, z użyciem zróżnicowanych technik dydaktycznych, zorientowanych na interakcję trenerów z uczestnikami oraz praktyczną wymianę poglądów i doświadczeń w ustalonych ramach metodycznych.

Program szkolenia

Dzień 1: zarządzanie antykryzysowe (trener: dr Jarosław Górski)

 

Pierwszego dnia zajęcia odbywają się w formule konwersatoryjnej i warsztatowej, polegają na analizie studiów przypadków kryzysów z różnych firm oraz praktycznym warsztacie projektowania planu zarządzania kryzysowego.

  • Kryzysy w organizacjach: rodzaje, źródła, objawy
  • Metody identyfikacji, szacowania i reagowania na kryzysy
  • Tworzenie planów zarządzania kryzysowego – sztab kryzysowy, procedury główne, standardowe procedury operacyjne, karty zadań

Dzień 2: komunikacja kryzysowa (trenerzy: Bogdan Szczesiak, Jacek Czarnecki)

 

Drugiego dnia zajęcia przyjmują formę zajęć praktycznych w  formie studium przypadku, które oparte jest na rozwijającym się w czasie kryzysie.  Uczestnicy przyjmują tu role członków sztabu kryzysowego, Ważnym elementem tego etapu szkolenia jest postępowanie i reakcje członków sztabu kryzysowego, gdy kryzys przedostaje się do mediów i zaczyna żyć własnym życiem w którym podstawowym kryterium staje się „fakt medialny”.

  • Zasady komunikacji kryzysowej do wewnątrz i na zewnątrz firmy
  • Podstawy kontaktów z mediami tradycyjnymi i „nowymi mediami”
  • Umiejętność rozmowy z mediami w sytuacji kryzysu, techniki retoryczne pozwalające na dobre odpowiedzi na trudne i zaskakujące pytania, zgodnie z ustaleniami sztabu kryzysowego
Trenerzy
dr Jarosław Górski
Prakademik – łączy praktykę biznesową z przygotowaniem naukowym. Doktor nauk ekonomicznych, trener EY Academy of Business, a zarazem przedsiębiorca i adiunkt na Wydziale Nauk Ekonomicznych Uniwersytetu Warszawskiego. Wykładowca na UW, w SGH oraz WUM. Doświadczony doradca oraz trener w zakresie zarządzania strategicznego oraz kryzysowego. Współpracował zarówno z podmiotami administracji publicznej, jak i przedsiębiorstwami. Współtworzył rozwiązania strategiczne m.in. dla miasta Warszawy, Krakowa, województwa małopolskiego, woj. warmińsko-mazurskiego, woj. kujawsko-pomorskiego, a także firm z branży zbrojeniowej, farmaceutycznej, meblarskiej, usługowej i IT. W pracy kieruje się zasadą przyjmowania perspektywy swoich Klientów.
Bogdan Szczesiak
Ekspert w zakresie marketingu medialnego i public relations. Specjalizuje się w komunikacji kryzysowej. Ukończył Wydział Aktorski PWST w Warszawie oraz podyplomowe studia w Instytucie Dziennikarstwa UW na kierunku Marketing medialny i PR. Pracował i zdobywał doświadczenie jako aktor sceniczny, reżyser filmowy i telewizyjny oraz dziennikarz. Od ponad 20 lat prowadzi działalność doradczą i szkoleniową dla firm, instytucji publicznych, polityków oraz wyższej kadry zarządzającej. Pracuje z małymi grupami oraz indywidualnie na zamkniętych warsztatach z użyciem kamery. Ma za sobą tysiące godzin szkoleniowych.
Jacek Czarnecki
Dziennikarz radiowy i TV. Reporter sejmowy, korespondent wojenny, komentator mediów. Dziennikarz Programu 1 Polskiego Radia. Od ponad 20 lat prowadzi warsztaty z zakresu komunikacji medialnej i kryzysowej. Od 30 lat pracuje jako dziennikarz radiowy i TV. Współpracuje z EY Academy of Business, prowadząc szkolenia z obszaru komunikacji kryzysowej.