Szkolenie kierujemy do właścicieli firm, członków zarządu, kadry kierowniczej firm oraz instytucji publicznych, pracowników działów ryzyka i audytorów, menedżerów i specjalistów od komunikacji i public relations oraz wszystkich osób chcących wzmocnić swoje kompetencje w zakresie po pierwsze przygotowania na kryzysy a po drugie umiejętności reagowania na kryzysy – zwłaszcza w obszarze komunikacji kryzysowej.
Celem szkolenia jest przekazanie uczestnikom wiedzy oraz praktycznych umiejętności dotyczących zarządzania kryzysowego, w tym antykryzysowego, ze szczególnym naciskiem na po pierwsze przygotowanie procedur zarządzania kryzysowego, a po drugie sprawną komunikację wewnętrzną i zewnętrzną w czasie kryzysu. Ćwiczenia praktyczne wsparte instruktażowymi mini wykładami stanowią swoistą szczepionkę, skutecznie uodparniającą uczestników na przyszłe sytuacje kryzysowe.
W jaki sposób uczestnicy skorzystają z udziału w warsztatach?
Profilaktyka kryzysowa:
Kryzys:
Eskalacja – kryzys medialny:
Szkolenie obejmuje 16 godzin zajęć rozłożonych na 2 dni i są prowadzone metodą symulacyjną, odzwierciedlającą rzeczywiste sytuacje kryzysowe
Zajęcia są realizowane w dynamiczny sposób, z użyciem zróżnicowanych technik dydaktycznych, zorientowanych na interakcję trenerów z uczestnikami oraz praktyczną wymianę poglądów i doświadczeń w ustalonych ramach metodycznych.
Dzień 1: zarządzanie antykryzysowe (trener: dr Jarosław Górski)
Pierwszego dnia zajęcia odbywają się w formule konwersatoryjnej i warsztatowej, polegają na analizie studiów przypadków kryzysów z różnych firm oraz praktycznym warsztacie projektowania planu zarządzania kryzysowego.
Dzień 2: komunikacja kryzysowa (trenerzy: Bogdan Szczesiak, Jacek Czarnecki)
Drugiego dnia zajęcia przyjmują formę zajęć praktycznych w formie studium przypadku, które oparte jest na rozwijającym się w czasie kryzysie. Uczestnicy przyjmują tu role członków sztabu kryzysowego, Ważnym elementem tego etapu szkolenia jest postępowanie i reakcje członków sztabu kryzysowego, gdy kryzys przedostaje się do mediów i zaczyna żyć własnym życiem w którym podstawowym kryterium staje się „fakt medialny”.