Trening umiejętności komunikacyjnych w praktyce biznesowej w oparciu o Porozumienie Bez Przemocy (NVC) – EY Academy of Business

Trening umiejętności komunikacyjnych w praktyce biznesowej w oparciu o Porozumienie Bez Przemocy (NVC)

Dzięki narzędziom i umiejętnościom będziesz skuteczny w każdej sytuacji interpersonalnej.
Zapisz się
Dla kogo?

Szkolenie polecamy każdemu, kto jest zainteresowany:

  • Budowaniem lepszego zrozumienia z innymi i efektywnym dialogiem
  • Lepszym rozumieniem swoich potrzeb
  • Lepszym rozumieniem potrzeb innych osób
  • Chce się lepiej komunikować ze swoim otoczeniem
  • Sprawnością rozmawiania na trudne tematy
  • Chce nabyć realne umiejętności wspierające inteligencję emocjonalną
  • Chce poznać podstawy Porozumienia Bez Przemocy
Cel szkolenia

Celem szkolenia jest:

  • Zapoznanie i rozwinięcie umiejętności komunikacyjnych zaczerpniętych z Porozumienia Bez Przemocy (NVC).
  • Budowanie lepszego zrozumienia świadomości dialogu i wspierania procesów komunikacyjnych w organizacjach.
  • Nabycie umiejętności empatycznego słuchania.
  • Nabycie umiejętność jasnego wyrażania siebie.
  • Budowanie porozumienia bez manipulacji.
  • Poznanie narzędzi, które pomogą Ci skutecznie się komunikować oraz lepiej rozumieć potrzeby Twoich rozmówców.
  • Rozumienie reguł sprawnego dialogu i zastosowanie ich w sytuacjach z życia.

Wyróżniki:

  • Prowadzący uczy się i pracuje PBP od 2008 roku, ma szerokie doświadczenie stosowania umiejętności PBC w kontekście biznesowym.
  • Wybrane do programu umiejętności wpisują się w zasadę Pareto: 80% efektu dzięki 20% umiejętności z NVC.
  • Czyste rozumienie NVC + dołożenie specyfiki wykorzystania go w życiu zawodowym.
  • Wszystkie umiejętności są najpierw prezentowanie w formie demo przez trenera dopiero później na tej podstawie uczestnicy ćwiczą w parach lub trójkach na swoich przykładach.
  • Nie wyciągamy uczestników na środek tylko po to, żeby im później powiedzieć, co zrobili źle.
  • Pokazywane umiejętności uczestnicy „od razu” ćwiczą na swoich przykładach.
  • Nauka przez praktyczne scenariusze i ćwiczenia prowadzone przez trenera.
  • Case study – zastosowanie NVC w codziennej pracy.
  • Naturalizacja języka NVC jako forma dostosowania do kontekstu biznesowego.
Korzyści z udziału w szkoleniu

Korzyści dla uczestnika:

  • Zwiększenie umiejętności skutecznego komunikowania się w różnych sytuacjach biznesowych.
  • Poprawa zdolności do zarządzania konfliktami i prowadzenia trudnych rozmów.
  • Lepsze rozumienie potrzeb drugiej strony i poprawa jakości rozmów.
  • Rozwój umiejętności komunikacyjnych.
  • Nauka asertywnego wyrażania swoich myśli i uczuć.

Korzyści dla organizacji:

  • Poprawa atmosfery i kultury komunikacyjnej w firmie.
  • Zwiększenie efektywności zespołów dzięki lepszemu zrozumieniu i współpracy.
  • Redukcja konfliktów i usprawnienie procesów decyzyjnych.
  • Podniesienie jakości obsługi klientów.
  • Eliminacja powtarzających się błędów i problemów.
Metodologia

Dobra komunikacja to intencja + umiejętności. Intencja to w dużej mierze odpowiedzialność osobista i tu pomożemy Ci w pewnym stopniu, lecz dokończyć musisz sam. Nasz program nastawiony jest na opanowanie umiejętności, stąd 90% czasu wypełnione jest ćwiczeniami, czy to w wykonaniu trenera (demo), czy to ćwiczeniami własnymi uczestników. Od początku pracujemy na przykładach uczestników. Nie robimy ćwiczeń na teoretycznych założeniach.

Program szkolenia

Założenia i definicje PBP, umiejętności, narzędzia, procesy

Język uczuć

Język potrzeb

Empatyczne słuchanie:

  • Czym jest empatia, czym nie jest, jak to robić?
  • Praktyczne zastosowanie – demo + ćwiczenia

Wyrażanie siebie:

  • Czym jest, czym nie jest, jak to robić?
  • Praktyczne zastosowanie – demo + ćwiczenia
  • Wyrażane siebie wg NVC a asertywność

Świadomość i umiejętność zastosowania rozróżnień

  • Obserwacja vs interpretacja
  • Uczucie vs myśl
  • Potrzeba vs strategia
  • Prośba vs żądanie

Zastosowanie ww umiejętności w bardziej złożonych syt. zawodowych na przykładach uczestników

  • Praca z odmową
  • Wnoszenie trudnych tematów do rozmowy
  • Dynamika konfliktu wg PBP
Trenerzy
Tomasz Bagiński
Tomasz Bagiński specjalista ds. komunikacji, trener i praktyk NVC. Dzięki wieloletniemu doświadczeniu w pracy z różnorodnymi branżami pomógł wielu zespołom komunikować się efektywniej i zarządzać konfliktami. Tomasz poznał PBP w 2008 roku, i od tego czasu poświęcił ponad 90 dni szkoleniowych w roli uczestnika, żeby opanować umiejętności i procesy z PBP w stopniu pozwalającym na pracę z konfliktami. Od 2010 rozpowszechnia w Polsce metodę pracy z konfliktem grupowym w całości na założeniach NVC. Mimo wielu szkoleń w swoim grafiku, Tomasz nadal podejmuje się interwencji w sytuacjach konfliktowych i używa w nich przede wszystkim „narzędzi” osadzonych na PBP. Narzędzia i umiejętności z PBP Tomasz stosuje w pracy z menedżerami i potrafi je połączyć z codziennymi sytuacjami z życia zawodowego.

Opinie uczestników

Agnieszka Sawicka, zarząd Fundacji, dyrektor szkoły, Montessori DCEM

Nie sądziłam, że dwudniowe szkolenie z NVC może tak bardzo wzmocnić mój praktyczny warsztat pracy. Na co dzień prowadzę szkołę i Fundację, umiejętność rozmawiania i słuchania.

Uczestnik I-edycji szkolenia

Szkolenie ma bardzo praktyczny wymiar. Kończę je z ochotą pogłębiania NVC i praktykowania na co dzień. Sposób komunikacji opisany przez M. Rosenberga jest uniwersalny, to nie filozofia. Gdybyśmy nauczyli się takiego sposobu komunikacji ze sobą już w domu, w szkole, świat byłby lepszy, a na pewno spokojniejszy.

Marcin Godlewski

Polecam szkolenie NVC z Tomaszem Bagińskim, merytoryczna, pełna praktyki projekcja.

Anna Mojecka

Trening umiejętności komunikacyjnych chciałabym polecić każdemu kto jest zainteresowany poznaniem NVC z dużym naciskiem na praktykę. Intensywne 2 dni spędzone na treningu komunikacji.

Lucyna Lupa

Uprzejmie informuję, że program szkolenia był dla mnie niezwykle ciekawy i rozwijający. Szkolenie było przeprowadzone sprawnie, z wyważeniem treści merytorycznej i praktycznych przykładów i ćwiczeń. Podzielam opinię większości uczestników, która ujawniła się nam po zakończonym szkoleniu, że ze względu na skomplikowaną materię merytoryczną, wskazane byłoby kontynuowanie szkolenia w formie kolejnych stopni doskonalenie z umiejętności NVC lub warsztatów utrwalających.

Anonim

Serdecznie polecam. Dużo praktyki, w lekkiej atmosferze i z humorem.

Maciej Hyła

Jestem zbudowany treścią i sposobem prowadzenia szkolenia, tempem spotkania, ilością prowadzonych ćwiczeń. Będę gorąco polecał to szkolenie w swojej organizacji. Szkoda, że nie było trzeciego dnia szkolenia.

Anonim

Szkolenie było profesjonalnie przeprowadzone, podobała mi się duża ilość ćwiczeń, w których przykłady były z życia wzięte. Uważam, że metody, które poznałam na szkoleniu mogą pomóc mi w uniknięciu konfliktów w pracy, ale dopiero po szkoleniu będę mogła w praktyce ocenić, czy będą one skuteczne.

Dominika

Świetna formuła szkolenia, ogrom przekazanej wiedzy. Nieczęsto wychodzę ze szkolenia tak zadowolona jak tym razem. Serdecznie polecam szkolenie!

Ema

Polecam gorąco. Chciałabym, aby inne osoby w moim zespole miały możliwość wzięcia w nim udziału.

Jakub Gradowski

Zachęcam do uczestnictwa każdego, kto spotyka się z wyzwaniami w obszarze komunikacji. Gorąco polecam!

Tomasz Kowalik

Ciekawe szkolenie. Dla mnie nowa metoda komunikacji. Bardzo dobry prowadzący. Nowa perspektywa postrzegania rozmówcy. Polecam

Anastasiya Revustkaya

Dużo udało się wyciągnąć, bardzo przydatne umiejętności. Sporo praktyki, zadań, jest super. Zdecydowanie polecam.

Anonim

Super szkolenie, spełniło ono pokładane w nim nadzieje. Oczekiwania związane z poprawą komunikacji zarówno w życiu osobistym jak i zawodowym z mojej perspektywy zostały zaspokojone.

Marta Ryncarz

Szkolenie dla mnie bardzo przydatne. Cel szkolenia został osiągnięty. Prowadzący z ekspresją, dający przestrzeń do ćwiczeń. Polecam z całą świadomością.