Trening asertywności – EY Academy of Business

Trening asertywności

Trening asertywności uczy nas stawiania i respektowania granic. 
Zapisz się
Dla kogo?

Szkolenie dedykowane jest wszystkim, którzy chcą doskonalić swoje relacje z innymi w różnych rolach – zawodowych i pozazawodowych. Polecamy je również pracownikom startupów.

Cel szkolenia
  • Rozwijanie umiejętności asertywnej komunikacji, zachowania, działania
  • Wzmocnienie poczucia pewności i spokoju w trudnych sytuacjach interpersonalnych.Podniesienie umiejętności panowania nad emocjami
  • Eksploracja obszarów funkcjonowania społecznego, w których asertywność znajduje największe zastosowanie, przekazanie umiejętności praktycznego stosowania asertywnej komunikacji w różnych sytuacjach zawodowych
  • Rozwijanie Inteligencji emocjonalnej w zakresie samoświadomości, kontroli emocji oraz wywierania wpływu na zachowania innych
Metodologia

Warsztaty i ćwiczenia wzbogacane o: burze mózgów, analizy przypadków, symulacje, dyskusje, interpretacje fragmentów filmów i nagrań z  wygenerowanych przez trenera sytuacji trudnych wymagających asertywnej interwencji, analiza zachowań werbalnych i niewerbalnych.

Program szkolenia
  1. Wprowadzenie w teorię asertywności – znaczenie pojęcia, asertywność a zachowania alternatywne – wzory zachowań, style komunikacyjne, postawy życiowe charakteryzujące zachowania asertywne, agresywne i bierne
  2. Określenie poziomu osobistych umiejętności zachowania asertywnego jako ważnego aspektu inteligencji emocjonalnej
  3. Pojęcie granic osobistych
    • Znaczenie umiejętności asertywnego zaznaczania własnych granic
    • Rozpoznawanie i respektowanie granic drugiej strony
    • Poznanie i akceptacja praw asertywnych
    • Nonviolent communication (NVC)
  4. Zwiększenie poczucia własnej wartości i pewności siebie w relacjach z ludźmi w różnych rolach zawodowych i pozazawodowych
  5. Ćwiczenie umiejętności asertywnych i NVC w pracy
    • Wyrażanie różnych form emocjonalnej ekspresji (zaprzeczanie, wyrażanie gniewu, złości itp.)
    • Radzenie sobie z zachowaniami inwazyjnymi
    • Wyrażanie własnego zdania i opinii
    • Udzielanie i przyjmowanie krytyki
    • Komunikacja w zespole
    • Rozwiązywanie problemów
Trenerzy
Wisława Grabarczyk-Kostka
prowadzi szkolenia, wykłady i treningi z całego obszaru psychologii biznesu i rozwoju osobistego, jak również działania integracyjne dla zespołów będących w budowie lub w konflikcie.