Servant Leadership - jak stawać się wspierającym liderem? – EY Academy of Business

Servant Leadership – jak stawać się wspierającym liderem?

Być przywódcą to nie znaczy tylko przewodzić, ale również służyć i wspierać.
Zapisz się
Dla kogo?
Program kierowany jest do:
  • Kadry menedżerskiej odpowiedzialnej za zarządzanie zasobami ludzkimi w organizacjach
  • Kierowników obszarów, menedżerów i liderów
  • Osób odpowiedzialnych za realizację strategii organizacji przy współudziale ludzi
  • Osób wdrażających lub planujących wdrożenie efektywnych narzędzi operacyjnych
Cel szkolenia
  • Poznanie i zrozumienie, czym jest przywództwo służebne zgodnie z Servant Leadership
  • Poznanie zasad budowania i realizowanie kultury służebnej
  • Zdobycie wiedzy niezbędnej do stawania się wspierającym, służebnym menedżerem
Korzyści z udziału w szkoleniu
  • Zdobędziesz wiedzę i umiejętności praktyczne niezbędne do realizowania efektywnego przywództwa służebnego w obszarze swojej odpowiedzialności
  • Poznasz 10 kluczowych cech niezbędnych do bycia liderem służebnym-wspierającym
  • Będziesz wiedział, jak budować kulturę opartą na odwróconej piramidzie zarządzania
  • Poznasz metody, jak być liderem aktywującym swój zespół do działania
Program szkolenia
  • Ewolucyjna zmiana paradygmatu przywództwa
  • Servant leadership jako odpowiedź na potrzeby świata VUCA
  • Przywództwo służebne, czyli jakie?
  • Przywództwo tradycyjne vs służebne na podstawie Kena Blancharda
  • 10 cech lidera służebnego: szczegółowe omówienie każdej z cech wraz z ćwiczeniami i przykładami realizacji w codziennym życiu zawodowym
  • Autodiagnoza własnego poziomu przywództwa służebnego – test
  • Zaufanie jako podstawa przywództwa służebnego – 5 dysfunkcji pracy zespołowej Patricka Lencioniego
  • Autodiagnoza dysfunkcji we własnym zespole – test
  • Transparentność, autentyczność i wrażliwość, czyli kwintesencja servant leadershipu: Simon Sinek + Bréne Brown
  • Osobowość Twojego zespołu, czyli znaj swoich ludzi!
  • Autodiagnoza własnego typu osobowości – test
  • Budowanie na ludzkim potencjale – rola Servant Leadera w rozwoju pracowników
  • Uprawomocnianie, czyli „empowerment” zespołów i ludzi a nadawanie uprawnień i delegacja zadań
  • 10 potrzeb członków zespołu i co z nich wynika
  • Motywacja wewnętrzna czy zewnętrzna – a może zwinna?
  • Jak doceniać ludzi i mieć pewność, że oni o tym wiedzą
  • Zarządzanie porażką i zachęcanie ludzi do eksperymentowania – rola Servant Leadera w kształtowaniu organizacji uczącej się
  • Empatyczna komunikacja oraz udzielanie informacji zwrotnej – NVC oraz Feedforward Marshalla Goldsmitha
Trenerzy
Anna Selwakowska-Domańska
praktyk biznesu z ponad 19-letnim doświadczeniem w zarządzaniu zespołami. Akredytowany facylitator międzynarodowego programu wykorzystującego zwinność i metodyki Agile w zarządzaniu organizacją oraz potencjałem ludzkim w oparciu o servant leadership.