Przygotowanie warsztatów – koncepcja i narzędzia – szkolenie z cyklu Akademia Trenera – EY Academy of Business

Przygotowanie warsztatów – koncepcja i narzędzia – szkolenie z cyklu Akademia Trenera

Akademia Trenera to cykl warsztatów doskonalenia umiejętności przygotowania i prowadzenia szkoleń.
Zapisz się
Szkolenie jest częścią programu "Akademia Trenera – Train the Trainer".
Dla kogo?

Szkolenie kierujemy do osób bez doświadczenia trenerskiego lub z niewielkim doświadczeniem w tym zakresie, które chcą nauczyć się, jak zaplanować warsztaty i jak się do nich przygotować.

Program szkolenia

Zadania trenera na etapie przygotowania warsztatów

  • Etap przygotowania zajęć (organizacyjny i merytoryczny)
  • Etap realizacji zajęć
  • Etap oceny przydatności zaajęć
  • Przydatna lista pytań, kontrolujących poziom przygotowania przed przeprowadzeniem warsztatu

Diagnoza potrzeb szkoleniowych w oparciu o narzędzia diagnostyczne

  • Analiza oczekiwań organizatorów i uczestników warsztatów
  • Kompetencje jako baza definicyjna do określenia oczekiwań szkoleniowych
  • Realizacja oceny 360 stopni
  • Realizacja Development Centre i agregacja wyników w raporcie zbiorczym
  • Diagnoza kultury organizacji i dopasowanie umiejętności miękkich menedżerów
  • Diagnoza stylów przywództwa i etapów rozwoju organizacji – jak czytać wyniki
  • Potrzeby nieformalne klienta

Opracowanie koncepcji warsztatów

  • Definiowanie celów warsztatów i korzyści dla uczestników zajęć
  • Formalne (deklarowane) i nieformalne oczekiwania wobec warsztatów. Metody diagnozy rzeczywistych potrzeb szkoleniowych z poziomu organizacji i biznesu
  • Przygotowanie konspektu zajęć

Planowanie przebiegu zajęć

  • Jak zaplanować czas warsztatów?
  • Konstrukcja warsztatów – od czego zacząć, jakie powinny być kolejne etapy spotkania?
  • Wymagania dotyczące sali i inne aspekty organizacyjne

Wybór sposobu prezentowania treści

  • Co wiemy o uczestnikach, ich wiedzy i umiejętnościach?
  • Metody dydaktyczne zwiększające aktywność uczestników zajęć

Ocena efektywności prowadzonych zajęć

  • Jak badać przydatność zajęć?
  • Feedback po szkoleniu – zasady, sposób przyjmowania
  • Ankieta oceniająca szkolenie – jak ją przygotować?
  • Metody oceny wiedzy i umiejętności uczestników zajęć
Trenerzy
Ewa Opolska
przeprowadza firmy i ludzi przez zmiany, szkoląc i prowadząc projekty rozwojowe. Jest doświadczonym trenerem w obszarze szkoleń menedżerskich. Realizuje dłuższe cykle (akademie menedżerskie, programy talentowe), wspierające konkretne cele biznesowe.
Magdalena Robak
wspiera rozwój przywództwa i (współ)pracy opartych o świadomość ról, wspólne wartości i standardy oraz empowerment – w firmach, zespołach, projektach. Psycholog organizacji i pracy, praktyk biznesu i lider projektów rozwojowych.