Pakiet "Cele i wskaźniki" – EY Academy of Business

Pakiet „Cele i wskaźniki”

Pakiet składa się z dwóch szkoleń: „Wskaźniki efektywności w przedsiębiorstwie (KPI)” oraz „OKR – jak budować cele, które zaprowadzą do sukcesu”.
Zapisz się
Dla kogo?

Do udziału w warsztatach zapraszamy:

  • Kadrę zarządzającą, która chce poprawić efektywność funkcjonowania firmy i wspierać rozwój organizacji
  • Praktyków HR, którzy chcą wspierać kadrę menedżerską w strategiach poprawy efektywności i zaangażowania w organizacji
  • Osoby, które mają doświadczenie z używaniem OKR-ów w organizacji i chcą usprawnić proces
  • Osoby, które dopiero planują wdrożenie OKR-ów
  • Wszystkich, którzy chcą się zapoznać z metodologią i jej korzyściami

Jeżeli jesteś:

  • menedżerem, dyrektorem, członkiem kadry zarządzającej
  • osobą szukającą wiedzy o zarządzaniu efektywnością
  • pracownikiem startupów

Jeżeli chcesz:

  • zrozumieć schemat działania KPI w Twojej organizacji
  • zidentyfikować problemy, przez jakie KPI w Twojej organizacji nie funkcjonują lub mogłyby funkcjonować lepiej

Jeżeli planujesz:

  • wdrożyć/poprawić istniejące KPI
  • przekonać do drożenia KPI osoby decyzyjne

te szkolenia są dla Ciebie!

Cel szkolenia
  • Zapoznanie z metodologią budowania celów w metodologii OKR oraz jej korzyściami
  • Tworzenie dobrych OKRów i wskazówki, jak unikać błędów przy ich pisaniu
  • Prześledzenie cyklu pracy z OKRami: od ich tworzenia i uzgodnienia wewnątrz organizacji poprzez regularne monitorowanie po ocenę rezultatów na końcu procesu
  • Poznanie kroków wdrożenia OKRów w organizacji
  • Stworzenie własnych OKRów
Korzyści z udziału w szkoleniu

Ukończenie szkoleń pozwoli na poznanie procesu wdrażania KPI w organizacji, w sposób pozwalający uniknąć najczęstszych błędów psujących oczekiwany efekt.

  • Jako Nieprzekonany do wdrożenia, dowiesz się czy warto.
  • Jako Wdrażający dowiesz się, jak to zrobić.
  • A jako Niezadowolony Użytkownik dowiesz się, że KPI zyskują przy bliższym poznaniu i zrozumiesz, jak przeprowadzić proces naprawczy.
Program szkolenia

Wskaźniki efektywności w przedsiębiorstwie (KPI)

„Mówią, że pożytecznie jest umieć uczyć się na własnych błędach, o ile przyjemniej jednak jest uczyć się na cudzych” – Agnieszka Lisak

  • Dlaczego system KPI nie działa?
  • Jakie problemy pojawiają się w pracy z KPI?
  • Jakie są źródła tych kłopotów?
  • Jak ich uniknąć/naprawić istniejące?

„Jestem zwolennikiem efektu motyla. Mała pozytywna wibracja może zmienić cały kosmos” – Amit Ray

  • Studia przypadków pokazujące siłę pojedynczych KPI

„Najważniejszy w każdym działaniu jest początek” – Platon

  • Jak zacząć?
  • Kto i dlaczego powinien uwierzyć w KPI?
  • Jak stworzyć zespół KPI?
  • Gdzie jesteśmy z systemem miar – jak ustalić punkt startu?

„Wygrywa tylko ten, kto ma jasno określony cel i nieodparte pragnienie, aby go osiągnąć” – Napoleon Hill

  • Jak zdefiniować kluczowe czynniki sukcesu (CSF) organizacji?
  • Jak określić, czy wybrane CSF są właściwe?
  • Określenie potencjalnych KPI
  • Zdefiniowanie miar i źródeł
  • Budowa systemu raportowania
  • Analiza i wizualizacja danych

„Sukces wydaje się być w dużej mierze kwestią wytrwania, gdy inni rezygnują” – William Feather

  • Co dalej z wynikami?
  • Dopracowanie KPI, aby utrzymać ich użyteczność
  • Ciągłe doskonalenie systemu miar

OKR – jak budować cele, które zaprowadzą do sukcesu

1. Kontekst: Po co nam cele w biznesie?

  • Jakie są ich korzyści z określania celów?
  • Jak cele wiążą się z misją, wizją, strategią i KPI?
  • W jakich organizacjach sprawdzą się OKRy?

2. Co to są OKRy?

  • Jak napisać dobre OKRy? Przykłady OKRów
  • Jakie są najczęstsze błędy i jak ich unikać?
  • Zadanie praktyczne: Stwórz swój OKR (plus omówienie)

3. Jak pracować z OKRami?

  • Ile trwa cykl OKRów?
  • Omówienie 3 etapów cyklu:
    • Ustalenie i uzgodnienie celów – jak uzgodnić cele w organizacji: z dołu do góry (bottom-up), z góry w dół (top-down)
    • Monitorowanie i sprawdzanie (check-ins) – dobre praktyki, szablon do monitorowania celów, spotkania check-ins (praktyczny schemat)
    • Ocena celów i retrospektywa – jak oceniać OKR: jakościowo/ ilościowo, typy scoringu, refleksja i retrospektywa, wnioski na kolejny cykl – praktyczny schemat
  • Pozostałe kwestie: OKRy a ocena efektywności pracowników

4. Jak wdrażać OKRy w organizacji?

  • Zakres wprowadzenia OKRów – poziom firmy/ zespołu/ wybranych departamentów itp., liczba OKRów, uzgadnianie bottom-up/top-down
  • Długość cyklu OKR
  • Miejsce publikowania/ monitorowania
  • System oceniania: metoda scoringowa
  • Role wdrożeniowe
Trenerzy
Katarzyna Włodarska
Od 1996 r. pracuje w grupie EY, od 1999 r. jako trener biznesu. Posiada kwalifikacje ACCA (Association of Chartered Certified Accountants) i CIA (Certified Internal Auditor). Jest specjalistką w zakresie audytu wewnętrznego i zarządzania ryzykiem.
Anna Kowalska
Doradca biznesowy, OKR coach, mentor z ponad 15-letnim międzynarodowym doświadczeniem z Google oraz ze współpracy ze startupami w obszarach zarządzania globalnymi programami, budowania celów, wdrażania struktur i narzędzi od strony szkoleń i rozwoju.