Od komunikacji do relacji. Style komunikacji w biznesie - jak budować współpracę i spójność w zespołach – EY Academy of Business

Od komunikacji do relacji. Style komunikacji w biznesie – jak budować współpracę i spójność w zespołach

Bazę teoretyczną stanowi koncepcja Analizy Transakcyjnej, stworzona przez kanadyjskiego psychologa Erica Berne’a.
Zapytaj o szkolenie
Dla kogo?

Szkolenie kierujemy do każdego człowieka funkcjonującego w organizacji, a zwłaszcza tych, którzy są nastawieni na rozwój kariery poprzez budowanie silnych relacji zawodowych i pracę nad poprawą osobistej skuteczności.

 

Szkolenie może być realizowane w wersji dla kadry zarządzającej, gdzie nacisk zostanie położony na zarządzanie relacjami w zespołach poprzez asertywną komunikację i promowanie konstruktywnych, „dorosłych” postaw.

Cel szkolenia
  • Dostarczenie praktycznych narzędzi do komunikacji zaczerpniętych z Organizacyjnej Analizy Transakcyjnej (OAT)
  • Zwiększenie umiejętności rozwiązywania konfliktów i sytuacji problemowych
  • Praktyczne zastosowanie technik AT umożliwiających bardziej efektywną współpracę
  • Pogłębienie wglądu we własne działania zawodowe przekładające się na styl pracy i rodzaj budowanych relacji poprzez poznanie czynników motywujących, postaw życiowych, osobowości
Korzyści z udziału w szkoleniu

Korzyści z wprowadzenia AT w organizacji

  • Poprawa komunikacji w zespołach poprzez rozszerzenie wachlarza własnych umiejętności i stylów komunikacyjnych
  • Zwiększenie efektywności pracy zespołów – współpracy, spójności, otwartości, poczucia przynależności
  • Nabycie umiejętności i gotowości do udzielania feedbacku
  • Obniżenie stresu poprzez sprawne rozwiązywanie sytuacji problemowych
Program szkolenia
  • Czym jest AT i dlaczego jest dla organizacji bezcennym narzędziem pracy?
  • Analiza strukturalna (osobowości) jako narzędzie wspierające zrozumienie postaw i reakcji ludzi w środowisku pracy
    • 3 stany Ja – Dziecko, Ja – Dorosły, Ja – Rodzic
    • Własna diagnoza w oparciu o egogram (test stanów Ja)
  • Pojęcie transakcji, czyli wymiany komunikatów między osobami
    • Jak zmieniać charakter wymiany komunikatów (transakcji) w oparciu o ocenę potrzeb i oczekiwań rozmówcy oraz cel kontaktu
  • Efektywna komunikacja w różnych sytuacjach – ćwiczenie praktyczne – optymalizacja komunikacji poprzez dopasowanie transakcji (stanów Ja) do sytuacji
    • Udzielanie informacji zwrotnej
    • Współpraca przy zadaniu
    • Rozwiązywanie sytuacji konfliktowej
  • 4 Postawy życiowe (uległość, agresja, impas i asertywność)
    • Jak buduję relacje z otoczeniem i jakie są tego konsekwencje dla mojej osobistej skuteczności?
  • Zaspokajanie potrzeb jako czynnik motywujący
    • 3 najważniejsze potrzeby dla efektywnej pracy, czyli jak nasycić głód bodźców, struktury i uznania?
    • Stroke, czyli sygnał rozpoznania – typy stroków, komu je dajemy, a komu nie i dlaczego?
    • Ekonomia stroke’ów – pozytywne, negatywne; przyjmowanie, proszenie i co z tego wynika dla naszej motywacji?
    • Czym są drivery i jak nas napędzają do działania?
    • Style pracy i silne i słabe strony – jak wpływają na naszą skuteczność?
  • Gry psychologiczne i w jaki sposób prowadzą do konfliktów?
    • W co i jak gramy? – najczęstsze gry i dlaczego nas tak wkręcają?
    • Role w grach (Ratownik, Prześladowca, Ofiara), czyli trójkąt dramatyczny w akcji
    • Jak rozpoznawać gry w środowisku pracy i jak sobie z nimi radzić – analiza studiów przypadków