Narracja w biznesie – kreowanie narracji w biznesie – EY Academy of Business

Narracja w biznesie – kreowanie narracji w biznesie

Pomagamy stworzyć narrację lidera spójną z nim samym i misją organizacji. Warsztaty kamerowe.
Zapisz się
Dla kogo?

Szkolenie dedykowane jest wyższej i najwyższej kadrze zarządzającej: członkom zarządu, menedżerom, ekspertom oraz osobom występującym publicznie, które chcą podnieść swoje umiejętności komunikacyjne w obszarze skutecznej narracji i storytellingu.

Cel szkolenia

Celem szkolenia jest rozwój umiejętności w zakresie:

  • Komunikowania przez opowieści
  • Budowania wizerunku lidera i firm
  • Kreowania kultury organizacyjnej poprzez narrację i storytelling
Korzyści z udziału w szkoleniu
  • Rozwój przywództwa poprzez opowiadanie historii
  • Doskonalenie umiejętności w zakresie konstruowania opowieści w różnych sytuacjach (komunikacja wewnętrzna, media, wystąpienia publiczne połączone z prezentacją firmy, wystąpienia okolicznościowe)
  • Rozwój praktycznych umiejętności opowiadania
  • Wprowadzenie opowieści do kultury organizacyjnej firmy
Program szkolenia

Zakres szkolenia

  • Funkcje opowieści w biznesie
  • Jak jest zbudowana opowieść
  • Czym powinna cechować się dobra opowieść
  • Retoryka narracji: skupianie uwagi słuchaczy, uatrakcyjnianie przekazu
  • Skąd brać atrakcyjne opowieści
  • Poznawcze funkcje narracji
  • Narracyjna tożsamość i narracyjna motywacja
  • Narracja a perswazja – zmiana opinii przez opowieści
  • Jak wykorzystać opowieści w wystąpieniach publicznych
  • Narracje a przywództwo: funkcje opowieści w zarządzaniu
  • Opowieści w organizacjach: budowanie morale pracowników, transmisja wartości firm, integracja wspólnoty
  • Lider opowiadający: współczesna wizja przywództwa w biznesie

Program

  • Wprowadzenie w tematykę warsztatu (2h)
  • Ćwiczenia (5h). Uczestnicy przygotowują i wygłaszają krótkie opowieści o tematyce biznesowej lub wykorzystujące opowieść w sytuacji biznesowej, w dwóch konwencjach – spotkanie z pracownikami i wystąpienie publiczne

Wystąpienia są rejestrowane i omawiane pod kątem ich narracyjnej atrakcyjności, przesłania, wpływu na wizerunek firmy i lidera oraz sposobu wygłoszenia.

Wskazywane są mocne strony wystąpień, a także to, nad czym warto jeszcze pracować.

Logistyka

Warsztat z kamerą dla 4-8 osób.

Jeden dzień, zajęcia np. w godz. 9.00-17.00 (w tym przerwa na lunch i przerwa kawowa).

Trenerzy
prof. Marek Kochan
Od blisko trzydziestu lat zajmuje się doradztwem oraz szkoleniami z zakresu komunikacji (w tym komunikacji kryzysowej), wystąpień publicznych, autoprezentacji i storytellingu dla kadry zarządzającej największych firm polskich i zagranicznych.