Motywowanie – jak zwiększyć efektywność zespołu metodami pozafinansowymi – EY Academy of Business

Motywowanie – jak zwiększyć efektywność zespołu metodami pozafinansowymi

Szkolenie obowiązkowe dla przełożonych dbających o satysfakcjonujące, bezpieczne psychicznie miejsce pracy oraz pozytywną atmosferę.
Zapisz się
Cel szkolenia

Warsztat ma na celu doskonalenie umiejętności motywowania, m.in. poprzez poznanie najważniejszych koncepcji motywacyjnych, rozszerzenie wiedzy o własnych motywatorach, jak i o tym, co ludzi różni.

Cel szkolenia

  • Zapoznanie z wiedzą dotyczącą różnic w  postawach życiowych, wartościach i stylach motywacyjnych pracowników, co jest podstawą do nawiązania kontaktu z pracownikiem i współpracownikiem oraz zbudowania płaszczyzny współpracy
  • Uwrażliwienie na specyficzny charakter pracy oraz jej styl, co przekłada się na indywidualne zachowania, wymagające wzmocnienia lub wygaszenia poprzez otwartą informację zwrotną i rozmowę
  • Dostarczenie narzędzi motywowania
  • Podwyższenie poziomu motywowania zespołów różnorodnych oraz rozproszonych
Korzyści z udziału w szkoleniu
  • Wpływanie na zmianę postaw i zachowań pracowników
  • Wyzwalanie zaangażowania, inicjatywy, gotowości podejmowania decyzji i zwiększenia samodzielności
  • Lepsze poznanie własnych motywatorów i ukierunkowanie ścieżki zawodowej
  • Udział w badaniu RMP (Reiss Motivation Profile) – 16 motywatorów wraz z interpretacją
  • Badanie motywacyjnego DNA – pokazujący różnorodność typów motywacyjnych, gotowe wskazówki, jak motywować poszczególne typy osób
Program szkolenia
  1. Wstęp — motywacja jako podstawowa funkcja kierowania — poznanie własnych umiejętności w zakresie motywowania podwładnych
  2. Czynniki motywacyjne
    • Uwzględnienie indywidualnych różnic w motywowaniu –  kierunki motywacji, systemy wartości
    • Wizja, misja jako podstawowa siła napędowa działań
    • Motywowanie przez cele:
      • Definiowanie celu metodą SMART
      • Ćwiczenie zgodności wybranych celów z kryteriami dobrze sformułowanego celu
    • Motywowanie poprzez wartości i współpracę
  3. Koncepcje motywowania i techniki oparte na różnorodnych podejściach
    • Podejścia klasyczne – koncepcje Maslowa i Herzberga
    • Koncepcja motywacyjnego DNA
    • Koncepcja motywowania wg Analizy Transakcyjnej:
      • Teoria głodów
      • Teoria dyskontowania
      • Teoria stylów pracy
  • Koncepcja 16 motywatorów Reissa – czyli o sztuce optymalnego dopasowania pracownika do zadań
  • Cele osobiste a cele zawodowe
  • Wprowadzenie do koncepcji 16 wymiarów – co mnie w szczególny sposób wyróżnia i jakie motywatory mogę nadmiarowo przypisywać moim pracownikom?
  • Omówienie najważniejszych czynników motywacyjnych na podstawie indywidualnych wyników testów
  1. Źródła demotywacji w procesie pracy
    • Nierozwiązane sytuacje trudne jako przyczyna spadku motywacji
    • Styl kierowania
    • Nadkontrola oraz zablokowanie inicjatywy i kreatywności
    • Blokady komunikacyjne
    • Dysfunkcje procesu motywowania
  2. Feedback jako kluczowe narzędzie motywowania
    • Co to jest feedback i czemu służy?
    • Techniki udzielania informacji zwrotnej np.
  3. Praca na różnicy — motywowanie zespołów różnorodnych
    • Co motywuje, a co demotywuje pokoleniem millenialsów (pokolenie Y)?
    • Praca w zespołach wielopokoleniowych
    • Płeć mózgu w zarządzaniu – mity i rzeczywistość na temat różnic płci w pracy
    • Motywowanie zdalne – co robić, a czego unikać, aby utrzymać energiczny zespół?

Metody pracy:

Ćwiczenia interaktywne, praca w zespołach zadaniowych, grupy kreatywne, modelowanie efektywnych zachowań, symulacje, testy i kwestionariusze, burza mózgów, dyskusja, miniwykłady, Test RMP, Test motywacyjnego DNA

Trenerzy
Wisława Grabarczyk-Kostka
Prowadzi szkolenia, wykłady i treningi z całego obszaru psychologii biznesu i rozwoju osobistego, jak również działania integracyjne dla zespołów będących w budowie lub w konflikcie.