Komunikacja w sytuacjach trudnych – EY Academy of Business

Komunikacja w sytuacjach trudnych

Zastanawiasz się, jak poprowadzić trudną rozmowę z podwładnym lub współpracownikiem?
Zapytaj o szkolenie
Dla kogo?
  • Dla każdego, kto czuje, że dobrze jest czasem odświeżyć swój warsztat w zakresie komunikacji z innymi (szczególnie, jeśli ostatnio doszło do napięcia w rozmowie).
  • Dla menedżerów, szczególnie na początku drogi zawodowej, którzy zaczynają się zmierzać z komunikowaniem oczekiwań i przekazywaniem informacji trudnych do przyjęcia przez rozmówcę
Cel szkolenia

Główne cele szkolenia to:

  • Doskonalenie umiejętności prowadzenia rozmów, nastawionych na osiąganie celu z różnymi typami trudnych rozmówców.
  • Wzmocnienie umiejętności asertywnej komunikacji i praktycznego stosowania technik obniżania napięcia w rozmowach.
  • Doskonalenie umiejętności rozpoznawania rodzaju i przyczyn konfliktu oraz zapoznanie ze sposobami skutecznego oddziaływania na osoby, których konflikt dotyczy.
  • Rozpoznanie indywidualnego stylu komunikowania się w sytuacji konfliktu uczestników warsztatów i poznanie ich konsekwencji.
Korzyści z udziału w szkoleniu

Korzyści dla uczestnika:

  • Zwiększenie pewności siebie: Uczestnik nauczy się, jak efektywnie komunikować swoje myśli i uczucia, nawet w trudnych okolicznościach, co może poprawić jego pewność siebie.
  • Rozwój umiejętności interpersonalnych: Szkolenie pomoże w nabywaniu i doskonaleniu technik komunikacyjnych, które są kluczowe w budowaniu zdrowych relacji zawodowych i prywatnych.
  • Lepsze zarządzanie emocjami: Uczestnik nauczy się, jak rozpoznawać i kontrolować własne emocje, co jest ważne w utrzymaniu profesjonalizmu w miejscu pracy.
  • Rozwój kompetencji rozwiązywania konfliktów: Uczestnik zdobędzie narzędzia do efektywnego rozwiązywania konfliktów, co może przyczynić się do poprawy współpracy i zmniejszenia napięć w zespole.
  • Zwiększenie odporności na stres: Szkolenie może pomóc w rozwijaniu strategii radzenia sobie ze stresem, co jest ważne w szybko zmieniającym się środowisku pracy.

Korzyści dla organizacji:

  • Pozytywna atmosfera w pracy: Kiedy pracownicy są lepiej przygotowani do radzenia sobie z trudnymi sytuacjami, może to przyczynić się do tworzenia bardziej pozytywnej atmosfery w pracy.
  • Zmniejszenie konfliktów: Szkolenie może pomóc w ograniczeniu liczby i intensywności konfliktów w organizacji, co prowadzi do lepszego wykorzystania czasu i zasobów.
  • Wzrost produktywności: Pracownicy, którzy efektywnie komunikują się w trudnych sytuacjach, mogą być bardziej produktywni i skoncentrowani na swoich zadaniach.
  • Lepsze zarządzanie zmianą: Organizacja z pracownikami potrafiącymi skutecznie komunikować się w sytuacjach trudnych jest lepiej przygotowana do zarządzania zmianami i adaptacji do nowych warunków.
  • Wzmocnienie wizerunku firmy: Profesjonalna komunikacja w sytuacjach trudnych może pozytywnie wpłynąć na wizerunek firmy zarówno wewnątrz, jak i na zewnątrz organizacji.
Program szkolenia
Bariery w rozmowach.
  • Trudni rozmówcy, trudne sytuacje. Mapa sytuacji trudnych w rozmowach.
  • Fakty, opinie, interpretacje – co tak naprawdę przekazujemy?
  • Percepcja rozmówców w poszczególnych etapach rozmowy.
  • Kilka słów o „rozpraszaczach”.
  • Kiedy dajemy się przekonać i mamy ochotę zmienić zdanie?
Mechanizmy powstawania konfliktu w rozmowie czyli o tym co obniża naszą skuteczność.
  • Co obniża naszą skuteczność w dojściu do porozumienia?
  • Czynniki utrudniające porozumienie.
  • Komunikacja prowokująca konflikt. Oceniający styl słuchania i rywalizacyjny sposób budowania argumentacji.
Zasady sterowania konfliktem w rozmowie.
  • Przyczyny sytuacji konfliktowych.
  • Jak zapanować nad rozwojem sytuacji?
  • Indywidualne style zachowań w sytuacjach trudnych.
Metody radzenia sobie z zastrzeżeniami i negatywnymi emocjami rozmówców.
  • Panowanie nad emocjami własnymi i rozmówcy.
  • Zasady przekazywania korygującej informacji zwrotnej.
  • Sposoby postępowania z osobą zdenerwowaną.
  • Asertywna konfrontacja poglądów. Jak wyrazić swoje zdanie, nie prowokując konfliktu?
  • Zasady AIKIDO komunikacyjnego – jak obniżyć napięcie w rozmowie?
Trenerzy
Ewa Opolska
Sprawna komunikacja, nastawiona na rozwiązywanie problemów, a nie podnoszenie adrenaliny rozmówców, jest jej pasją zawodową i prywatną. Przeprowadziła ponad 1400 dni szkolenia na ten temat.