Badanie potrzeb rozwojowych (diagnoza kompetencji)
DC, 360, wywiady, testy diagnostyczne, budowanie planów rozwoju (feedback i rekomendowane narzędzia rozwojowe)
DC, 360, wywiady, testy diagnostyczne, budowanie planów rozwoju (feedback i rekomendowane narzędzia rozwojowe)
Badanie potrzeb rozwojowych (diagnoza kompetencji) to wyróżnienie i opis kluczowych zachowań u pracownika na bazie funkcjonującego w firmie modelu kompetencji przez profesjonalnych asesorów HR.
Wyniki diagnozy kompetencji są rzetelną bazą do przygotowania dopasowanych planów rozwojowych dla pracowników. Pozwala określić hipotezy dotyczące przyczyn sytuacyjnych i osobowych, które są stawiane na bazie wyników obserwacji /diagnozy oraz możliwe scenariusze zachowań pracownika w przyszłości w codziennej pracy / sytuacjach zawodowych.
Pracownicy zyskają świadomość swoich mocnych stron / talentów oraz luk kompetencyjnych, co wpłynie pozytywnie na ich motywację do rozwoju. Będą wiedzieli jakie są oczekiwania (kryteria) wobec kompetencji na ich stanowisku i na ile je spełniają) w oparciu o obiektywnie zaobserwowane i ocenione zachowania. Pracodawca może wykorzystać zdiagnozowany potencjał do nowych ról oraz zadań. Pracodawca może skutecznie rozwijać kompetencje, na których mu zależy, dzięki dopasowaniu adekwatnych narzędzi i metod rozwojowych do wyników diagnozy/ poziomu kompetencji. Dzięki kadrze o wysokim poziomie kompetencji firma będzie efektywniej osiągać długofalowe cele biznesowe. Optymalizuje decyzje i procesy biznesowe.