DC i AC
Budowanie procesów, superwizja procesów, projektowanie zadań badawczych, prowadzenie procesów, w tym feedback i coaching, szkolenie asesorskie
Budowanie procesów, superwizja procesów, projektowanie zadań badawczych, prowadzenie procesów, w tym feedback i coaching, szkolenie asesorskie
Development Center (Centrum Rozwoju) ma charakter warsztatowy. DC to sesje, podczas których osoby podlegające ocenie wykonują różnorodne zadania, które są dobrane do badanych kompetencji. Dzięki temu, że pracownicy realizują identyczne zadania bazujące na wystandaryzowanych kryteriach, możliwe jest porównanie uzyskanych wyników. Asesorzy na podstawie obserwacji określają aktualny poziom kompetencji w porównaniu do ich oczekiwanego poziomu. Każdy uczestnik otrzymuje raportów indywidualny, który powstaje jako wynik dyskusji asesorów. Asesor przekazuje informację zwrotną, omawia raport, pomagając w jego interpretacji oraz w planowaniu dalszego rozwoju kompetencji.
AC ma charakter warsztatowy. AC to sesje, podczas których osoby podlegające ocenie wykonują różnorodne zadania, które są dobrane do badanych kompetencji w procesie selekcji. Dzięki temu, że pracownicy realizują identyczne zadania bazujące na wystandaryzowanych kryteriach, możliwe jest porównanie uzyskanych wyników i wybór najlepszego kandydata. Asesorzy na podstawie obserwacji określają aktualny poziom kompetencji w porównaniu do ich oczekiwanego poziomu wobec kandydata w procesie selekcji. Raport indywidualny oraz sesja informacji zwrotnej jest opcjonalna w procesie AC.
Obie metody bazują na ocenie poziomu kompetencji lub potencjału kompetencyjnego pracowników, ale różnica między Assessment Center a Development Center polega na tym, że AC jest wykorzystywane do wyboru i zatrudniania najlepszego kandydata (wewnętrznego lub zewnętrznego) na konkretne stanowisko, a głównym celem Development Center jest rozwój indywidualny i organizacyjny.