Krytyczne myślenie w praktyce zarządzania – EY Academy of Business

Krytyczne myślenie w praktyce zarządzania

Warsztat twórczego rozwiązywania problemów.
Zapisz się

Obejrzyj zapowiedź trenera

Cel szkolenia
  • Przeciwdziałanie rutynie i bezmyślnemu stosowaniu schematów w codziennym działaniu
  • Wzmocnienie umiejętności analizy i twórczego poszukiwania usprawnień
  • Ćwiczenie kreatywnego podejścia do rozwiązywania problemów
  • Doskonalenie praktycznego zastosowania metod zespołowego poszukiwania nowych rozwiązań
  • Wzmocnienie indywidualnego potencjału w zakresie twórczego myślenia
  • Propagowanie wśród uczestników postaw innowacyjnych, „poszukujących zmian”
Korzyści z udziału w szkoleniu

Poznanie narzędzi analizy i rozwiązywania problemów oraz wzmocnienie automotywacji uczestników do samodoskonalenia i doskonalenia stosowanych rozwiązań w codziennej pracy.

Program szkolenia
Myślenie
  1. Kiedy chce nam się myśleć?
  2. Znaczenie nastawień i motywacji do zmiany
  3. Nauka wnikliwości
  4. Potrzeba autonomii
  5. Wzmacnianie uważności
  6. Stawianie hipotez
  7. Wnioskowanie. Zastosowanie logiki
  8. Praca z danymi
  9. Oddzielanie faktów od opinii
  10. Kontrola emocji i jej znaczenie dla krytycznego myślenia
Kreatywność
  1. Składniki kreatywności – umiejętności, podejście, działanie
  2. Indywidualne uwarunkowania kreatywności
  3. Myślenie lateralne
  4. Ćwiczenia pamięci
  5. Spostrzegawczość i umiejętność obserwacji
  6. Odrzucanie schematów
  7. Myślenie abstrakcyjne
  8. Praca z metaforą
Analiza
  1. Myślenie pytaniami
  2. Siła „5 Why”
  3. Genchi gembutsu i inne przydate zasady Toyota Way
  4. Siła zmiany punktu widzenia
  5. Odwrócenie problemu
  6. Synektyka Gordona
  7. Metoda Kepner-Tregoe
  8. Benchmarking
  9. Reengineering procesów
Synteza
  1. Łączenie informacji
  2. Myślenie przez analogię
  3. Pułapki wnioskowania
  4. Odroczenie wartościowania
  5. Burza mózgów i jej odmiany
  6. Jak uniknąć syndromu grupowego myślenia?
  7. Wypracowanie decyzji
  8. Argumentowanie
Trenerzy
Ewa Opolska
przeprowadza firmy i ludzi przez zmiany, szkoląc i prowadząc projekty rozwojowe. Jest doświadczonym trenerem w obszarze szkoleń menedżerskich. Realizuje dłuższe cykle (akademie menedżerskie, programy talentowe), wspierające konkretne cele biznesowe.