NVC - Trening umiejętności komunikacyjnych w praktyce biznesowej w oparciu o Porozumienie Bez Przemocy – EY Academy of Business

NVC – Trening umiejętności komunikacyjnych w praktyce biznesowej w oparciu o Porozumienie Bez Przemocy

Porozumienie Bez Przemocy (NonViolent Communication) wysuwa na pierwszy plan prostotę udanej komunikacji. Bez względu na to, z jakim problemem się borykasz, jego strategie komunikowania się z innymi zapewnią ci zwycięstwo za każdym razem.
Zapisz się
Dla kogo?

Szkolenie polecamy każdemu, kto jest zainteresowany:

  • Budowaniem lepszego zrozumienia z innymi i efektywnym dialogiem
  • Lepszym rozumieniem swoich potrzeb
  • Lepszym rozumieniem potrzeb innych osób
  • Chce się lepiej komunikować ze swoim otoczeniem
  • Sprawnością rozmawiania na trudne tematy
  • Chce nabyć realne umiejętności wspierające inteligencję emocjonalną
  • Chce poznać podstawy Porozumienia Bez Przemocy
Cel szkolenia

Celem szkolenia jest:

  • Zapoznanie i rozwinięcie umiejętności komunikacyjnych zaczerpniętych z Porozumienia Bez Przemocy (NVC).
  • Budowanie lepszego zrozumienia świadomości dialogu i wspierania procesów komunikacyjnych w organizacjach.
  • Nabycie umiejętności empatycznego słuchania.
  • Nabycie umiejętność jasnego wyrażania siebie.
  • Budowanie porozumienia bez manipulacji.
  • Poznanie narzędzi, które pomogą Ci skutecznie się komunikować oraz lepiej rozumieć potrzeby Twoich rozmówców.
  • Rozumienie reguł sprawnego dialogu i zastosowanie ich w sytuacjach z życia.

Wyróżniki:

  • Prowadzący uczy się i pracuje NVC od 2005 roku, ma szerokie doświadczenie stosowania umiejętności NVC w kontekście biznesowym.
  • Wybrane do programu umiejętności wpisują się w zasadę Pareto: 80% efektu dzięki 20% umiejętności z NVC.
  • Czyste rozumienie NVC + dołożenie specyfiki wykorzystania go w życiu zawodowym.
  • Wszystkie umiejętności są najpierw prezentowanie w formie demo przez trenera dopiero później na tej podstawie uczestnicy ćwiczą w parach lub trójkach na swoich przykładach.
  • Nie wyciągamy uczestników na środek tylko po to, żeby im później powiedzieć, co zrobili źle.
  • Pokazywane umiejętności uczestnicy „od razu” ćwiczą na swoich przykładach.
  • Nauka przez praktyczne scenariusze i ćwiczenia prowadzone przez trenera.
  • Case study – zastosowanie NVC w codziennej pracy.
  • Naturalizacja języka NVC jako forma dostosowania do kontekstu biznesowego.
Korzyści z udziału w szkoleniu

Korzyści dla uczestnika:

  • Zwiększenie umiejętności skutecznego komunikowania się w różnych sytuacjach biznesowych.
  • Poprawa zdolności do zarządzania konfliktami i prowadzenia trudnych rozmów.
  • Lepsze rozumienie potrzeb drugiej strony i poprawa jakości rozmów.
  • Rozwój umiejętności komunikacyjnych.
  • Nauka asertywnego wyrażania swoich myśli i uczuć.

Korzyści dla organizacji:

  • Poprawa atmosfery i kultury komunikacyjnej w firmie.
  • Zwiększenie efektywności zespołów dzięki lepszemu zrozumieniu i współpracy.
  • Redukcja konfliktów i usprawnienie procesów decyzyjnych.
  • Podniesienie jakości obsługi klientów.
  • Eliminacja powtarzających się błędów i problemów.
Metodologia

Dobra komunikacja to intencja + umiejętności. Intencja to w dużej mierze odpowiedzialność osobista i tu pomożemy Ci w pewnym stopniu, lecz dokończyć musisz sam. Nasz program nastawiony jest na opanowanie umiejętności, stąd 90% czasu wypełnione jest ćwiczeniami, czy to w wykonaniu trenera (demo), czy to ćwiczeniami własnymi uczestników. Od początku pracujemy na przykładach uczestników. Nie robimy ćwiczeń na teoretycznych założeniach.

Program szkolenia

Założenia i definicje PBP, umiejętności, narzędzia, procesy

Język uczuć

Język potrzeb

Empatyczne słuchanie:

  • Czym jest empatia, czym nie jest, jak to robić?
  • Praktyczne zastosowanie – demo + ćwiczenia

Wyrażanie siebie:

  • Czym jest, czym nie jest, jak to robić?
  • Praktyczne zastosowanie – demo + ćwiczenia
  • Wyrażane siebie wg NVC a asertywność

Świadomość i umiejętność zastosowania rozróżnień

  • Obserwacja vs interpretacja
  • Uczucie vs myśl
  • Potrzeba vs strategia
  • Prośba vs żądanie

Zastosowanie ww umiejętności w bardziej złożonych syt. zawodowych na przykładach uczestników

  • Praca z odmową
  • Wnoszenie trudnych tematów do rozmowy
  • Dynamika konfliktu wg PBP
Trenerzy
Tomasz Bagiński
Specjalista ds. komunikacji, trener i praktyk NVC. Dzięki wieloletniemu doświadczeniu w pracy z różnorodnymi branżami pomógł wielu zespołom komunikować się efektywniej i zarządzać konfliktami.

Opinie uczestników

Agnieszka Sawicka, zarząd Fundacji, dyrektor szkoły, Montessori DCEM

Nie sądziłam, że dwudniowe szkolenie z NVC może tak bardzo wzmocnić mój praktyczny warsztat pracy. Na co dzień prowadzę szkołę i Fundację, umiejętność rozmawiania i słuchania.

Uczestnik I-edycji szkolenia

Szkolenie ma bardzo praktyczny wymiar. Kończę je z ochotą pogłębiania NVC i praktykowania na co dzień. Sposób komunikacji opisany przez M. Rosenberga jest uniwersalny, to nie filozofia. Gdybyśmy nauczyli się takiego sposobu komunikacji ze sobą już w domu, w szkole, świat byłby lepszy, a na pewno spokojniejszy.

Marcin Godlewski

Polecam szkolenie NVC z Tomaszem Bagińskim, merytoryczna, pełna praktyki projekcja.

Anna Mojecka

Trening umiejętności komunikacyjnych chciałabym polecić każdemu kto jest zainteresowany poznaniem NVC z dużym naciskiem na praktykę. Intensywne 2 dni spędzone na treningu komunikacji.