Budowanie autorytetu lidera w oparciu o wartości – EY Academy of Business

Budowanie autorytetu lidera w oparciu o wartości

Szkolenie dedykowane jest wszystkim, którzy chcą doskonalić swoje relacje z innymi i umieć zarządzać swoimi emocjami.
Zapisz się
Dla kogo?

Szkolenie „Budowanie autorytetu lidera w oparciu o wartości” jest dedykowane dla:

  1. Liderów zespołów (kierowników, menedżerów), którzy chcą wzmocnić swoje umiejętności przywódcze, budować autorytet oraz efektywnie zarządzać swoimi zespołami.
  2. Nowo mianowanych liderów, którzy niedawno objęli funkcje lidera zespołu i potrzebują wsparcia w nowej roli w budowaniu swojego autorytetu wśród pracowników, zrozumienia podstawowych zasad przywództwa.
  3. Przyszłych liderów: Pracowników, którzy są rozważani na stanowiska liderskie i chcą przygotować się do pełnienia tej roli poprzez zdobycie niezbędnej wiedzy i umiejętności.
  4. Właścicieli małych i średnich firm: Przedsiębiorców, którzy zarządzają zespołami i chcą poprawić swoje umiejętności liderskie, aby lepiej kierować swoją firmą i osiągać wyższe rezultaty.
  5. Osób zajmujących się wsparciem liderów w organizacjach, którzy chcą pogłębić swoją wiedzę na temat przewodzenia innym i autorytetu, aby skuteczniej wspierać rozwój pracowników w swoich organizacjach.

Warsztat może być traktowany jako jeden z elementów ścieżki „Akademia FTM” lub osobne, całościowe szkolenie dla osób, które chcą postawić na budowanie autorytetu wśród swoich pracowników; dla osób, których celem jest budowanie swojej wiarygodności, poczucie zadowolenia z pełnionej roli realizując jednocześnie stawiane przed nimi cele.

Cel szkolenia

Szkolenie jest zaprojektowane, aby:

  • Wzmocnić umiejętności liderowania uczestników
  • Pomóc liderom w budowaniu autorytetu i zaufania w zespole
  • Poprawić komunikację i relacje między liderami a członkami zespołu
  • Wyposażyć uczestników w narzędzia do skutecznego radzenia sobie w trudnych sytuacjach
  • Rozwinąć umiejętności motywowania i przekonywania pracowników
  • Rozpoznać swoje mocne strony oraz obszary do rozwoju w zakresie budowania autorytetu lidera
  • Zintegrować wartości osobiste i organizacyjne z codzienną praktyką przywódczą
  • Pogłębić swoją świadomość w zakresie własnych wartości i przekonań
  • Okreslić kierunek swojego rozwoju jako lidera ku spójności i co za tym idzie wiarygodności dla innych
Korzyści z udziału w szkoleniu

Korzyści dla uczestnika:

Uczestnicy szkolenia będą mieli okazję:

  • Poznać źródła autorytetu i dowiedzieć się, jak je efektywnie wykorzystywać
  • Zdobyć praktyczne umiejętności społeczne, które pomogą w zbudowaniu skutecznej postawy w zespole
  • Nauczyć się identyfikować i zaspokajać potrzeby członków zespołu poprzez efektywną komunikację
  • Poprawić swoje zdolności komunikacyjne, szczególnie w kontekście trudnych rozmów
  • Poznać metody angażowania i rozwijania innowacyjności w swoich zespołach
  • Rozwinąć metody motywowania i przekonywania pracowników
  • Zdobyć umiejętności dające poczucie większej pewności w sytuacji zmiany
  • Zwiększyć świadomość siebie, poznać swoje zasoby
  • Wymienić doświadczenia podczas szkolenia

Korzyści dla organizacji:

Inwestycja w szkolenia z budowania autorytetu dla liderów przekłada się na wymierne korzyści, zarówno w krótkim czasie, jak i długiej perspektywie. Dzięki budowaniu swojego autorytetu, będąc wiarygodnym, lider wskazuje drogę i zaangażuje siebie i pracowników. A robi to poprzez konkretne narzędzia lepszej komunikacji, skutecznego zarządzania zmianą i zachęcaniu do kreatywności. To wszystko prowadzi do poprawy wyników biznesowych oraz wzmocnienia pozycji firmy na rynku:

  • Liderzy, którzy potrafią budować autorytet, są w stanie lepiej motywować swoje zespoły, co prowadzi do wyższej efektywności pracowników
  • Inspirują i angażują siebie i pracowników, co prowadzi do większej satysfakcji z pracy oraz mniejszej rotacji
  • Liderzy skuteczniej komunikują się z zespołami, klarowniej wyznaczają cele, zadania i oczekiwania oraz radzą sobie z trudnymi sytuacjami w zespole
  • Działanie zgodnych wewnętrznie liderów przyczynia się do kształtowania kultury organizacyjnej, co sprzyja współpracy i innowacyjności
  • Zwiększenie lojalności wobec firmy pracowników, których liderzy potrafią udzielać wsparcia
  • Autorytet w zakresie przeprowadzenia zespołu przez zmianę ma wpływ na większą akceptację pracowników dla inicjatyw organizacji
  • Rozwój liderów buduje tez pozytywny wizerunek firmy w oczach pracowników, klientów i partnerów biznesowych
Metodologia

Efektywność warsztatu realizowana jest poprzez zastosowanie kilku metod angażujących uczestników, umożliwiających praktyczne zastosowanie zdobytej wiedzy zarówno po jego zakończeniu jak i w trakcie trwania; proponowane metody aktywne stawiają również na bardzo cenną wymianę doświadczeń między uczestnikami.

Są to między innymi:

  • Case studies i analizy przypadków: analiza rzeczywistych przypadków z organizacji lub na podstawie sytuacji zgłoszonych przez uczestników
  • Ćwiczenia role-playing oraz gra menedżerska
  • Uczenie się w praktyce udzielania feedbacku i
  • Spersonalizowane podejście poprzez możliwość udziału w praktycznym rozwoju danego obszaru autorytetu w zależności od wyznaczonego przez uczestnika celu i otrzymania na bieżąco feedbacku od innych uczestników i trenera
  • Interaktywne krótkie wykłady i prezentacje wprowadzające do danego tematu lub podsumowujące, angażujące uczestników poprzez zachęcanie do wypowiedzi, pytania
  • Dyskusje grupowe w całej lub małych grupach nad wnioskami, rozwiązaniami, refleksjami
  • Dopasowanie ostatecznych metod do charakterystyki grupy, do zgłaszanych sytuacji do rozwiązania przez uczestników w ramach programu szkolenia
  • Autodiagnoza poprzez test podejścia do zmian
  • Małe grupy – do 12 osób, prowadzona przez dwóch doświadczonych trenerów, co pozwala na zaangażowanie się każdego uczestnika oraz indywidualne podejście i czuwanie nad rozwojem grupy w bezpiecznej do rozwoju atmosferze
Program szkolenia

I. Podstawy Autorytetu i Rola Lidera. Lider w organizacji

  • Wprowadzenie do roli lidera w organizacji. Omówienie różnic między liderem a menedżerem
  • Jakie są kluczowe cechy skutecznego lidera? Jak lider wpływa na kulturę organizacyjną?
  • Źródła i rodzaje autorytetu:
  • Autorytet formalny, ekspercki, charyzmatyczny i in. a postawa lidera
  • Autoanaliza uczestników

II. Autorytet a komunikacja menedżera z zespołem

  • Rola lidera we współpracy. Ćwiczenie zespołowe.
  • Znaczenie efektywnej komunikacji w budowaniu autorytetu. Umiejętność jasnego i skutecznego przekazywania informacji, słuchania i udzielania konstruktywnego feedbacku
  • Docieranie do potrzeb pracownika i budowanie zaufania

III. Etyka i wartości

  • Związek między autorytetem a wartościami osobistymi i organizacyjnymi
  • Spójność między wartościami a działaniami i zaplanowanie konkretnych działań
  • Kreowanie kultury feedbacku

IV. Autorytet a rozwiązywanie sytuacji trudnych

  • Co to jest „trudna sytuacja” dla lidera?
  • Asertywne narzędzia i jak je zastosować w sytuacjach zawodowych.
  • Radzenie sobie z obiekcjami pracowników przy przekazywaniu trudnych decyzji
  • Role-playing – symulacje rozmów z członkami zespołu i informacje zwrotne dla lidera

V. Autorytet a motywacja i przekonywanie pracowników

  • Jak budować własne zaangażowanie i uruchomić motywację wewnętrzną pracowników?
  • Teoria Autodeterminacji i plan przełożenia jej na praktykę
  • Dążenie do budowania odpowiedzialności za wspólne cele

VI. Autorytet a innowacyjność

  • Myślenie kreatywne w działaniach lidera
  • Metody angażowania do wprowadzania innowacji

VII. Autorytet a zmiana

  • Budowanie odwagi lidera w zmianie
  • Kreowanie zmiany
  • Określenie swojego stylu zarządzania zmianą i co z tego wynika. Analiza testu
  • Gra menedżerska i informacje zwrotne dla lidera dotyczące kompetencji rozwijanych w trakcie szkolenia

VIII. Autorytet a integralność lidera

  • Poziomy funkcjonowania lidera w oparciu o koncepcję G. Batesona
  • Spójność wewnętrzna jako podstawa wiarygodności w relacjach z pracownikami

IX. Feedback i zakończenie warsztatów

  • Ustalenie indywidualnego celu rozwoju lidera w ramach budowania autorytetu. Kreślenie pierwszych kroków
  • Podsumowanie i zebranie feedbacku od uczestników

Podsumowanie

Warsztaty te są zaprojektowane tak, aby dostarczyć liderom narzędzi i wiedzy niezbędnej do budowania autorytetu w organizacji, z naciskiem na praktyczne ćwiczenia i interaktywną naukę. Celem jest wzmocnienie kompetencji liderów i przygotowanie ich do efektywnego i dającego satysfakcję zarządzania pracownikami oraz rozwój w tym zakresie.

Trenerzy
Andrzej Matyka
przede wszystkim praktyk, dopiero później trener i coach. Na szkoleniach preferuje narzędzia praktyczne, przekazywane często w formie zadań i gier szkoleniowych, a także żartów sytuacyjnych.
Małgorzata Szybińska
pasjonuje ją obserwacja rozwoju uczestników szkoleń poprzez odnajdywanie i wzmacnianie swoich mocnych stron w obszarze przewodzenia ludźmi. Projektowanie szkoleń dla klienta traktuje jak przygotowanie interesującej i odkrywczej podróży.
Dorota Wiśniewska
posiada wieloletnie doświadczenie w prowadzeniu szkoleń z zakresu rozwiązywania konfliktów, komunikacji, treningu asertywności, przywództwa, motywowania i dyscyplinowania pracowników oraz zarządzania zespołem.