Wycena usług prawnych – wsparcie sprzedaży i rozwoju biznesu prawnego
Czy zdarza się, że wycena usług prawnych sprawia Ci problem? Chcesz uniknąć sytuacji, w której na koniec okazuje się, że Twoje usługi nie były należycie wycenione? Obawiasz się czy Twoje wyceny będą akceptowane? Masz trudności z uargumentowaniem oferowanej ceny i przedstawieniem wartości Twoich usług? Nie wiesz co robić, kiedy Klient podejmuje negocjacje Twojej oferty cenowej?
Wycena usług prawnych to proces, który może zaoferować prawnikom znacznie więcej, niż tylko wygenerowanie informacji o cenie usługi prawnej. Dobra wycena ma za zadanie wspierać proces sprzedaży tych usług. Pomagać budować długofalowe relacje z Klientami i zdrowe fundamenty rozwoju biznesu prawnego. Kształtować pozycję profesjonalisty i zmniejszać ryzyko prowadzonej działalności.
Czy wiesz jak w praktyce czerpać korzyści z metodologii wyceny usług prawnych? Prawnicy, którzy stosują wycenę usług prawnych jako narzędzie rozwoju kancelarii i marki osobistej prowadzą dobrze skalkulowane biznesy prawne.
Czy jesteś już w tym gronie? Specjalistyczne szkolenie „Wycena usług prawnych – wsparcie sprzedaży i rozwoju biznesu prawnego’’ jest trafną odpowiedzią na potrzeby wszystkich prawników, których celem jest budowanie dobrze zarabiającego biznesu prawnego.
Szkolenie skierowane jest do prawników reprezentujących zarówno kancelarie prawnicze, jak i działy prawne przedsiębiorstw.
Szkolenie będzie przydatne dla osób prowadzących własne kancelarie, jak i prawników, których zakres obowiązków wymaga podejmowania czynności z obszaru wyceny usług. Omawiane na nim zagadnienia mogą się również okazać pomocne dla osób posiadających już doświadczenia w obszarze wyceny, jednak odczuwających konieczność usystematyzowania wiedzy lub zyskania właściwej perspektywy dotyczącej wyceny usług prawnych.
Jeśli chcesz:
- poznać zasady jakimi można kierować się przy wycenie usług prawnych, tak aby uporządkować proces wyceny, ułatwić komunikację z Klientami i wyceniać w sposób pozwalający na uwzględnienie wartości usługi prawnej,
- wypracować model wyceny usług prawnych pozwalający na: wsparcie procesu sprzedaży usług prawnych, ograniczanie ryzyka błędu w wycenie i budowania dobrych relacji z Klientem,
- nauczyć się prowadzić rozmowy ofertowe i reagować na próby negocjacji przedstawianych cen,
potrzebujesz praktycznej wiedzy, którą zdobędziesz na szkoleniu!
Korzyści:
- Wykształcisz umiejętności w zakresie prawidłowego podejścia do procesu wyceny usług prawnych, niezależnie od rodzaju i stopnia skomplikowania danej usługi prawnej (z uwzględnieniem reprezentacji w postępowaniu sądowym, sporządzania opinii i projektów prawnych, obsługi transakcji i stałych współprac prawnych),
- Poznasz metodykę i systemy rozliczeń jakie będziesz mógł stosować w swojej praktyce prawnej,
- Zrozumiesz na czym polegają popularne błędy w wycenie usług prawnych i jak ich unikać,
- Wypracujesz dobre praktyki w zakresie komunikacji ofertowej, przedstawiania przygotowywanych wycen i prowadzenia trudnych rozmów cenowych.
Część 1
- Jak dobra wycena wspiera proces sprzedaży usług prawnych?
- Dobrze wyceniona sprawa – co to znaczy?
- Zasady rzetelnej wyceny usług prawnych. W jaki sposób wspierają konstruowanie dobrych ofert cenowych?
- Warsztat – ćwiczenie komunikacyjne:
(1) Prowadzenie rozmowy ofertowej z Klientem kwestionującym wysokość przedstawionego przez prawnika wynagrodzenia.
(2) Prowadzenie rozmowy ofertowej z Klientem, który chce uzyskać jedynie ogólną informację cenową
(3) Analiza dokumentów na potrzeby przygotowania wyceny zajmuje wiele godzin – jak je sprzedać?
- Podstawowe problemy dotyczące wyceny usług prawnych – z czego wynikają i jak ich unikać. Komunikacja, czas poświęcony na wycenę, identyfikacja wartości usługi prawnej.
- Popularne mity dotyczące wyceny usług prawnych – jakie są i z czego wynikają? Wpływ na wycenę. Czy wszyscy powinniśmy wyceniać tak samo?
- Warsztat – ćwiczenie komunikacyjne. Przedstaw wartość sprzedawanej usługi prawnej na przykładzie postępowania sądowego/sporządzenia umowy/obsługi transakcji.
Część 2
Wycena usług prawnych – metodyka, protokół wyceny usług prawnych.
– Jakie sprawy wyceniamy najlepiej i dlaczego?
– Dlaczego warto stosować metodykę wyceny usług prawnych i czemu ma ona służyć?
– Protokół wyceny usług prawnych – 6 kroków do dobrej wyceny usług prawnych.
– Korzyści związane ze stosowaniem protokołu wyceny usług prawnych dla budowania dobrze skalkulowanego biznesu prawnego i spójnej marki kancelarii
- Warsztat – zastosowanie protokołu wyceny usług prawnych w praktyce.
- Funkcjonujące systemy rozliczeń.
– Wynagrodzenie godzinowe, stałe i zmienne stawki godzinowe; abonament; ryczałt; success fee – w jaki sposób je stosować?
– Systemy korekty wynagrodzenia w związku ze zmianą okoliczności sprawy – o czym pamiętać
– Jak określić wysokość stawki godzinowej i ryczałtu?
– Czy są gorsze i lepsze systemy rozliczeń?
– Przyszłość należy do ryczałtów? Argumenty za i przeciw.
- Wysokość stawki – jak ją określić? Z czego wynikają istniejące rozbieżności?
Część 3
- Podstawowe błędy w wycenie usług – na czym polegają i jak ich unikać?
– W jaki sposób świadomość wystąpienia błędu pomaga dobrze wyceniać?
– Przykłady błędów w wycenie usług prawnych i komunikacji ofertowej
- Właściwa komunikacja z Klientem dotycząca wyceny usług prawnych – jak się w niej poruszać?
- Forma utrwalenia ustaleń dotyczących wyceny usług prawnych z klientem.
- Warsztat – ćwiczenie komunikacyjne: (1) Krótka odpowiedź od prawnika, duża wartość dla klienta – jak to wycenić? (2) Kwestionowanie wartości świadczonej usługi prawnej po jej wykonaniu – jak to rozegrać? (3) Zmiana założeń przez Klienta w trakcie świadczenia usługi prawnej – jak to rozwiązać? (4) Błąd w wycenie – jak sobie z nim poradzić komunikacyjnie i biznesowo?
Joanna Lubecka - specjalistka w zakresie kontraktów gospodarczych, prawa spółek i prawa handlowego, ze szczególnym uwzględnieniem obrotu międzynarodowego. Adwokatka i założycielka kancelarii Lubecka.Law. Prelegentka na szkoleniach i konferencjach dotyczących prawa.