Media relations – jak budować relacje z dziennikarzami – EY Academy of Business

Media relations – jak budować relacje z dziennikarzami

Szkolenie skupia się na praktycznej stronie pracy PR-owców szczególnie w pracy z dziennikarzami, budowania trwałych relacji oraz odpowiadania na potrzeby dziennikarzy.

Praktyczny aspekt wiąże się przede wszystkim z tym, że szkolenie wraz z ćwiczeniami prowadzi dziennikarka z wieloletnim doświadczeniem pracy w każdego typie redakcji (od prasowej przez telewizyjną po radiową i internetową), dzięki czemu uczestnicy będą mieli okazję spojrzeć na swoje działania z perspektywy osób pracujących w redakcjach medialnych i zrozumieć różne potrzeby w zależności od typu redakcji czy medium.

Dzięki przeprowadzonym warsztatom uczestnicy będą mogli lepiej dopasować swoje strategie komunikacyjne z jednej strony do oczekiwań redakcji, z drugiej – odpowiednio zadbać o komunikacyjne cele swoich klientów.

  • Osoby pracujące w agencjach PR-owych – zarówno początkujących, jak i z wieloletnim doświadczeniem
  • Osób odpowiedzialnych za komunikację i PR w firmach
  • Osób odpowiedzialnych za komunikację ekspertów

  • Zyskanie perspektywy dziennikarskiej i weryfikacja własnych strategii budowania relacji z dziennikarzami i dziennikarkami
  • Poznanie i przećwiczenie sprawdzonych i skutecznych zasad redagowania informacji prasowych oraz innych form komunikacyjnych interesujących dla mediów
  • Sprawdzenie w praktyce różnych strategii tworzenia komunikacji, która odpowiada na potrzeby klientów, a jednocześnie dociera do mediów
  • Poznanie i przećwiczenie scenariuszy radzenia sobie w sytuacjach kryzysowych

  1. Jak skutecznie budować relacje PR-owców z dziennikarzami? 3 strategie sukcesu
  2. Zasady inicjowania kontaktów z dziennikarzami i tworzenia bazy mediów
  3. Zarządzanie celami komunikacyjnymi klientów vs. cele komunikacji dziennikarskiej
  4. Strategia komunikacji a strategia treści w projekcie. Case study
  5. Informacje prasowe – jak skutecznie operować i planować komunikację dotarcia
  6. Warsztat praktyczny: redagowanie informacji prasowych i planowanie ich dystrybucji
  7. Zarządzanie kryzysami wizerunkowymi
  8. Najlepsze praktyki w komunikacji z redakcjami i dziennikarzami

Katarzyna Buszkowska - przez ponad 20 lat związana z mediami i dziennikarstwem informacyjnym. Była dziennikarką agencyjną, wydawcą w telewizji, zarządzała ponad 200-osobowym zespołem jako redaktor naczelna PAP oraz zespołem Radia Zet jako szefowa Działu Informacji.

Media relations – jak budować relacje z dziennikarzami

Cena

1 350 zł netto (1 660,50 zł brutto)

Media relations – jak budować relacje z dziennikarzami

Szkolenie skupia się na praktycznej stronie pracy PR-owców szczególnie w pracy z dziennikarzami, budowania trwałych relacji oraz odpowiadania na potrzeby dziennikarzy.

Praktyczny aspekt wiąże się przede wszystkim z tym, że szkolenie wraz z ćwiczeniami prowadzi dziennikarka z wieloletnim doświadczeniem pracy w każdego typie redakcji (od prasowej przez telewizyjną po radiową i internetową), dzięki czemu uczestnicy będą mieli okazję spojrzeć na swoje działania z perspektywy osób pracujących w redakcjach medialnych i zrozumieć różne potrzeby w zależności od typu redakcji czy medium.

Dzięki przeprowadzonym warsztatom uczestnicy będą mogli lepiej dopasować swoje strategie komunikacyjne z jednej strony do oczekiwań redakcji, z drugiej – odpowiednio zadbać o komunikacyjne cele swoich klientów.

Dla kogo?

  • Osoby pracujące w agencjach PR-owych – zarówno początkujących, jak i z wieloletnim doświadczeniem
  • Osób odpowiedzialnych za komunikację i PR w firmach
  • Osób odpowiedzialnych za komunikację ekspertów
Cele i korzyści

  • Zyskanie perspektywy dziennikarskiej i weryfikacja własnych strategii budowania relacji z dziennikarzami i dziennikarkami
  • Poznanie i przećwiczenie sprawdzonych i skutecznych zasad redagowania informacji prasowych oraz innych form komunikacyjnych interesujących dla mediów
  • Sprawdzenie w praktyce różnych strategii tworzenia komunikacji, która odpowiada na potrzeby klientów, a jednocześnie dociera do mediów
  • Poznanie i przećwiczenie scenariuszy radzenia sobie w sytuacjach kryzysowych

Program
  1. Jak skutecznie budować relacje PR-owców z dziennikarzami? 3 strategie sukcesu
  2. Zasady inicjowania kontaktów z dziennikarzami i tworzenia bazy mediów
  3. Zarządzanie celami komunikacyjnymi klientów vs. cele komunikacji dziennikarskiej
  4. Strategia komunikacji a strategia treści w projekcie. Case study
  5. Informacje prasowe – jak skutecznie operować i planować komunikację dotarcia
  6. Warsztat praktyczny: redagowanie informacji prasowych i planowanie ich dystrybucji
  7. Zarządzanie kryzysami wizerunkowymi
  8. Najlepsze praktyki w komunikacji z redakcjami i dziennikarzami

Cena

1 350 zł netto (1 660,50 zł brutto)

Lokalizacja

Warszawa

Termin

10 grudnia 2024

 

Szkolenie w godzinach 9:00 – 15:30

Kontakt

Zuzanna Stępień

Koordynator kursu

  • +48 510 201 314
  • Zuzanna.Stepien@pl.ey.com