Media relations – jak budować relacje z dziennikarzami
Szkolenie skupia się na praktycznej stronie pracy PR-owców szczególnie w pracy z dziennikarzami, budowania trwałych relacji oraz odpowiadania na potrzeby dziennikarzy.
Praktyczny aspekt wiąże się przede wszystkim z tym, że szkolenie wraz z ćwiczeniami prowadzi dziennikarka z wieloletnim doświadczeniem pracy w każdego typie redakcji (od prasowej przez telewizyjną po radiową i internetową), dzięki czemu uczestnicy będą mieli okazję spojrzeć na swoje działania z perspektywy osób pracujących w redakcjach medialnych i zrozumieć różne potrzeby w zależności od typu redakcji czy medium.
Dzięki przeprowadzonym warsztatom uczestnicy będą mogli lepiej dopasować swoje strategie komunikacyjne z jednej strony do oczekiwań redakcji, z drugiej – odpowiednio zadbać o komunikacyjne cele swoich klientów.
- Osoby pracujące w agencjach PR-owych – zarówno początkujących, jak i z wieloletnim doświadczeniem
- Osób odpowiedzialnych za komunikację i PR w firmach
- Osób odpowiedzialnych za komunikację ekspertów
- Zyskanie perspektywy dziennikarskiej i weryfikacja własnych strategii budowania relacji z dziennikarzami i dziennikarkami
- Poznanie i przećwiczenie sprawdzonych i skutecznych zasad redagowania informacji prasowych oraz innych form komunikacyjnych interesujących dla mediów
- Sprawdzenie w praktyce różnych strategii tworzenia komunikacji, która odpowiada na potrzeby klientów, a jednocześnie dociera do mediów
- Poznanie i przećwiczenie scenariuszy radzenia sobie w sytuacjach kryzysowych
- Jak skutecznie budować relacje PR-owców z dziennikarzami? 3 strategie sukcesu
- Zasady inicjowania kontaktów z dziennikarzami i tworzenia bazy mediów
- Zarządzanie celami komunikacyjnymi klientów vs. cele komunikacji dziennikarskiej
- Strategia komunikacji a strategia treści w projekcie. Case study
- Informacje prasowe – jak skutecznie operować i planować komunikację dotarcia
- Warsztat praktyczny: redagowanie informacji prasowych i planowanie ich dystrybucji
- Zarządzanie kryzysami wizerunkowymi
- Najlepsze praktyki w komunikacji z redakcjami i dziennikarzami
Katarzyna Buszkowska - przez ponad 20 lat związana z mediami i dziennikarstwem informacyjnym. Była dziennikarką agencyjną, wydawcą w telewizji, zarządzała ponad 200-osobowym zespołem jako redaktor naczelna PAP oraz zespołem Radia Zet jako szefowa Działu Informacji.