Marketing ESG: od greenwashingu do zrównoważonej komunikacji – EY Academy of Business

Marketing ESG: od greenwashingu do zrównoważonej komunikacji

Marketing i komunikacja odgrywają fundamentalną rolę w kształtowaniu percepcji, budowaniu relacji i tworzeniu wartości zarówno dla firm, jak i konsumentów. Umiejętność klarownego, transparentnego przekazywania informacji o działaniach związanych z ESG już za chwilę – wraz z rosnącą liczbą regulacji – stanie się nie tylko priorytetem, ale także obowiązkowym elementem budowania zaufania i długoterminowego sukcesu organizacji.

Szkolenie adresowane jest do:

  • CMOs, menedżerów i specjalistów ds. komunikacji, marketingu i PR
  • Specjalistów ds. komunikacji ESG i CSR
  • Specjalistów HR i Employer Brandingu
  • Copywriterów, pracowników agencji marketingowych i domów mediowych
  • Brand i product menedżerów

Po ukończeniu szkolenia uczestnicy będą:

  • Wiedzieli, jak ESG może wpływać na budowanie zaangażowania społecznego i reputacji marki
  • Znali obowiązujące regulacje i wytyczne dotyczące komunikacji marketingowej zgodnej z zasadami ESG
  • Potrafili zidentyfikować greenwashing i wiedzieli, jak tworzyć przekazy marketingowe zgodne z zasadami ESG
  • Wiedzieli, jak tworzyć kampanie, reklamy i slogany zgodnie z zasadami ESG, aby uniknąć konsekwencji prawnych i utraty reputacji

Dlaczego zrównoważona komunikacja marketingowa jest ważna?

  • Rosnąca świadomość społeczna, wpływ na reputację marki i lojalność klientów
  • Wpływ regulacji i inwestorów
  • Rola biznesu w zmianie

Zrównoważona strategia biznesowa a marketing i komunikacja

  • Różny poziom dojrzałości firm w obszarze ESG; powiązania ze strategią biznesową i marketingową
  • Zrównoważona strategia biznesowa jako warunek konieczny umożliwiający rozwój biznesu
  • Trendy w marketingu – Polska i świat
  • Wyzwania dla marketingowców

ESG i strategia komunikacji marketingowej

  • Definicja zrównoważonego marketingu i jego znaczenie dla firm i społeczeństwa
  • Marketing jako narzędzie zrównoważonego rozwoju
  • Zrównoważony rozwój jako narzędzie marketingu
  • Zrównoważony marketing jako część strategii ESG
  • Budowanie zaangażowania społecznego i reputacji marki
  • Mapa interesariuszy
  • Komunikacja z klientami i interesariuszami na temat wartości ESG

Greenwashing i inne rodzaje „washingu”

  • Różne rodzaje i odcienie greenwashingu
  • Jak rozpoznać greenwashing
  • Dlaczego mamy problem z greenwashingiem
  • Ryzyka greenwashingu dla firmy i marketingu

Wytyczne i regulacje – co nas czeka

  • Obowiązujące i projektowane regulacje oraz wynikające z nich obowiązki dla działów komunikacji, marketingu i PR
  • Przepisy krajowe i rola UOKiK

Jak komunikować w sposób zównoważony

  • Identyfikowanie i analizowanie przykładów greenwashingu – ćwiczenia
  • Konstruowanie przekazów marketingowych bez greenwashingu – ćwiczenia

Złote zasady komunikacji

  • Czego nie robić przy tworzeniu komunikatów w obszarze ESG i zrównoważonego rozwoju
  • Checklista – jak tworzyć kampanie, reklamy i slogany w zgodzie z ESG, by nie narażać się na konsekwencje prawne i utratę reputacji
  • Wytyczne i zalecenia organizacji międzynarodowych

Ewa Suszek - ekspertka w zakresie działań marketingowych i komunikacyjnych związanych z ESG i zrównoważonym rozwojem. Posiada 20-letnie doświadczenie w prowadzeniu wewnętrznych i zewnętrznych projektów dla firm doradczych obsługujących różne branże w Europie.

Marketing ESG: od greenwashingu do zrównoważonej komunikacji

Cena

1 500 zł netto (1 845,00 zł brutto)

Marketing ESG: od greenwashingu do zrównoważonej komunikacji

Marketing i komunikacja odgrywają fundamentalną rolę w kształtowaniu percepcji, budowaniu relacji i tworzeniu wartości zarówno dla firm, jak i konsumentów. Umiejętność klarownego, transparentnego przekazywania informacji o działaniach związanych z ESG już za chwilę – wraz z rosnącą liczbą regulacji – stanie się nie tylko priorytetem, ale także obowiązkowym elementem budowania zaufania i długoterminowego sukcesu organizacji.

Dla kogo?

Szkolenie adresowane jest do:

  • CMOs, menedżerów i specjalistów ds. komunikacji, marketingu i PR
  • Specjalistów ds. komunikacji ESG i CSR
  • Specjalistów HR i Employer Brandingu
  • Copywriterów, pracowników agencji marketingowych i domów mediowych
  • Brand i product menedżerów
Cele i korzyści

Po ukończeniu szkolenia uczestnicy będą:

  • Wiedzieli, jak ESG może wpływać na budowanie zaangażowania społecznego i reputacji marki
  • Znali obowiązujące regulacje i wytyczne dotyczące komunikacji marketingowej zgodnej z zasadami ESG
  • Potrafili zidentyfikować greenwashing i wiedzieli, jak tworzyć przekazy marketingowe zgodne z zasadami ESG
  • Wiedzieli, jak tworzyć kampanie, reklamy i slogany zgodnie z zasadami ESG, aby uniknąć konsekwencji prawnych i utraty reputacji
Program

Dlaczego zrównoważona komunikacja marketingowa jest ważna?

  • Rosnąca świadomość społeczna, wpływ na reputację marki i lojalność klientów
  • Wpływ regulacji i inwestorów
  • Rola biznesu w zmianie

Zrównoważona strategia biznesowa a marketing i komunikacja

  • Różny poziom dojrzałości firm w obszarze ESG; powiązania ze strategią biznesową i marketingową
  • Zrównoważona strategia biznesowa jako warunek konieczny umożliwiający rozwój biznesu
  • Trendy w marketingu – Polska i świat
  • Wyzwania dla marketingowców

ESG i strategia komunikacji marketingowej

  • Definicja zrównoważonego marketingu i jego znaczenie dla firm i społeczeństwa
  • Marketing jako narzędzie zrównoważonego rozwoju
  • Zrównoważony rozwój jako narzędzie marketingu
  • Zrównoważony marketing jako część strategii ESG
  • Budowanie zaangażowania społecznego i reputacji marki
  • Mapa interesariuszy
  • Komunikacja z klientami i interesariuszami na temat wartości ESG

Greenwashing i inne rodzaje „washingu”

  • Różne rodzaje i odcienie greenwashingu
  • Jak rozpoznać greenwashing
  • Dlaczego mamy problem z greenwashingiem
  • Ryzyka greenwashingu dla firmy i marketingu

Wytyczne i regulacje – co nas czeka

  • Obowiązujące i projektowane regulacje oraz wynikające z nich obowiązki dla działów komunikacji, marketingu i PR
  • Przepisy krajowe i rola UOKiK

Jak komunikować w sposób zównoważony

  • Identyfikowanie i analizowanie przykładów greenwashingu – ćwiczenia
  • Konstruowanie przekazów marketingowych bez greenwashingu – ćwiczenia

Złote zasady komunikacji

  • Czego nie robić przy tworzeniu komunikatów w obszarze ESG i zrównoważonego rozwoju
  • Checklista – jak tworzyć kampanie, reklamy i slogany w zgodzie z ESG, by nie narażać się na konsekwencje prawne i utratę reputacji
  • Wytyczne i zalecenia organizacji międzynarodowych

Cena

1 500 zł netto (1 845,00 zł brutto)

Lokalizacja

Warszawa

Termin

18 listopada 2024

Kontakt

Karina Rogalska

Koordynator kursu

  • +48 572 002 706
  • karina.kumanikina@pl.ey.com

Chcesz zorganizować to szkolenie dla swojego zespołu? Skontaktuj się:

Agata Puchalska

  • +48 572 002 621
  • agata.puchalska@pl.ey.com