Akademia Brygadzisty
Brygadzistą bardzo często zostaje najlepszy specjalista, którego rola jest kluczowa w wielu branżach. Odpowiada za nadzór nad pracą grupy podległych mu pracowników, a jeszcze wczoraj byli oni na równym poziomie w organizacji. Choć droga do objęcia roli brygadzisty może być czasochłonna, warto zdobyć doświadczenie i odpowiednie kompetencje będąc jeszcze na stanowisku specjalisty.
Na bazie zidentyfikowanych powtarzalnych oczekiwań wielu organizacji w kierunku roli brygadzisty powstał 2 dniowych warsztat, mający na celu wsparcie obecnych i przyszłych pracowników pełniących tą rolę w organizacji. Dlaczego? Bo jesteśmy przekonani, że jest to jedna z najtrudniejszych ról, a pozostawienie pracownika w tym procesie bez wprowadzenia i wsparcia licząc na to, że da sobie radę prawie zawsze niesie negatywne skutki dla pracownika i konsekwencji dla organizacji, w której pracuje.
Rola świadomego brygadzisty łączy pracę operacyjną z zarządzaniem, a osoby na tym stanowisku mają bezpośredni i kluczowy wpływ na efektywność i jakość realizacji przydzielonych im zadań.
Do udziału w warsztacie zapraszamy wszystkie osoby zainteresowane tematyką wspierania zespołów i osiągania wymiernych korzyści biznesowych poprzez świadome łączenie twardych i miękkich kompetencji. Od pracowników szeregowych, specjalistów, którzy chcą kierować zespołami przez mistrzów, brygadzistów i kierowników chcących doskonalić swój warsztat pracy.
Po ukończeniu szkolenia uczestnicy:
- Będą przygotowani do współpracy w oparciu o rozszerzoną perspektywę roli brygadzisty
- Zweryfikują i będą mieli możliwość udoskonalenia swojego warsztatu pracy jako brygadzisty
- Zapoznają się z narzędziami wspierającymi efektywną komunikację przekładające się na osiąganie wymiernych wyników biznesowych
Warsztat:
Ćwiczenia praktyczne oparte o symulacje środowiska produkcyjnego. Zastosowanie twardych narzędzi z obszaru ciągłego doskonalenia nowoczesnej produkcji połączonych z miękkimi kompetencji zarządzania.
W formule warsztatów praktycznych będziemy zgłębiali poniższe zagadnienia:
- Jak kultura organizacyjna i środowisko wpływa na nas, naszych współpracowników i procesy komunikacji i współpracy.
- Połączenie codziennej pracy przełożonego / lidera / brygadzisty z wartościami, ludźmi i procesami. Jak podłączyć aktywne słuchanie, empatię i asertywność.
- Jak zdefiniowanie roli brygadzisty i rozumienie tej roli przez przełożonego i współpracowników przekłada się na późniejsze procesy współpracy indywidualnej i zespołowej.
- Jak połączyć osiąganie twardych wyników biznesowych z miękkim mechanizmami w pracy. Określenie mierników i wskaźników i budowanie systemu jasnej komunikacji, etapu budowy podejścia systemowego.
- Jak zastosować proponowane narzędzia w codziennych działaniach operacyjnych w pracy indywidulanej i zespołowej w środowisku ciągłej zmiany.
- Jak budować zespoły współpracujące bez kultury obwiniania się, które wzajemnie współdziałają w szczególności gdy pojawiają się problemy. Sytuacje konfliktowe i praca z nimi.
- Jak prowadzić współpracowników w codziennych działaniach, rozpoznawać i aktywnie uczestniczyć w sytuacjach wymagających wsparcia w roli brygadzisty, budować samodzielność i zaangażowanie współpracowników. Konstruktywne informacje zwrotne przynoszące efekty.
- Co zrobić gdy identyfikujemy problemy i kiedy warto zastosować metodologiczne podejście do rozwiązywania problemów. Zespołowe rozwiązywanie złożonych problemów, krok po kroku.
- Jak myślenie holistyczne, wizualizacja myśli i podejmowanie decyzji opartych na faktach przekłada się zaangażowanie zespołu. Jak właściwie zastosować mechanizmy wpływające na motywację, a jak na mobilizację.
Rafał Wojciech Bernatek - specjalizuje się w obszarach związanych z zarządzaniem operacyjnym, metodologicznym rozwiązywaniem problemów, ciągłym doskonaleniem, metodykami zwinnymi i zarządzaniem procesowym, przywództwem oraz coachingiem.