Zarządzanie zespołem prawnym
Warsztaty pomogą zbudować przewagę konkurencyjną opartą na efektywnym zespole prawnym, bo jak mówi znakomity ekspert i praktyk w dziedzinie zarządzania zespołami oraz budowania organizacji, Patrick Lencioni – „to nie finanse, ani strategia, ani technologia, ale właśnie praca zespołowa jest decydującym czynnikiem przewagi konkurencyjnej – zarówno dlatego, że jest tak potężna i wszechmocna, jak i dlatego, że występuje tak rzadko”.
Szkolenie kierujemy do prawników zarządzających działami prawnymi w przedsiębiorstwach lub w kancelariach, którzy zajmują się rozwojem zespołu i są zainteresowani najbardziej aktualną wiedzą praktyczną o zarządzaniu i wykorzystaniu różnorodności – międzypokoleniowej, osobowościowej, komunikacyjnej czy doświadczenia.
Warsztaty są inspiracją do znalezienia przez uczestników odpowiedzi na pytania:
- Jak skutecznie motywować i angażować członków zespołu do zaangażowania, współpracy i brania odpowiedzialności?
- Jak zarządzać zespołem prawnym i zasobami z uwzględnieniem specyfiki praktyki prawnej – w tym wymagań aplikacji i pracy w niepełnym wymiarze czasu?
- Jak wspierać rozwój zawodowy członków swojego zespołu prawnego?
- Jak korzystnie dla wszystkich zarządzić zmianą w postaci uzyskania uprawnień zawodowych przez członka zespołu?
- Jak dobrze delegować pracę?
Szkolenie to prowadzone jest w formule dwudniowej stacjonarnej. Prowadzone jest przez doświadczonych trenerów z obszaru komunikacji i budowania zespołów, a także z doświadczeniem prawniczym i jest dostosowane do rzeczywistych wyzwań, z jakimi mierzą się uczestnicy zarządzający zespołami prawnymi i będący ich członkami.
1. Jak dopasować odpowiedni styl zarządzania do pracownika zespołu prawnego?
- Jak rozpoznać dojrzałość prawnika, aby optymalnie dopasować styl zarządzania, narzędzia i techniki?
- Jak dopasować styl kierowania do sytuacji i pracownika zespołu prawnego?
2. Jak zbudować dobry zespół prawny? – długoterminowe działania zapobiegające dysfunkcjom zespołowym
- 5 dysfunkcji w pracy zespołowej
- Jak skłonić ludzi do uczestnictwa i brania odpowiedzialności w zespole prawnym?
- Jak zrozumieć talenty oraz frustracje swoje i całego zespołu prawnego?
3. Jak budować i umacniać zaufanie i bezpieczeństwo psychologiczne w zespole prawnym?
- Czym jest i dlaczego jest tak ważne bezpieczeństwo psychologiczne w zespole prawnym?
- Cztery poziomy bezpieczeństwa psychologicznego – na którym poziomie jest twój zespół prawny?
- Metody i techniki podniesienia poziomu bezpieczeństwa i zaufania w zespole prawnym
4. Sztuka współpracy międzypokoleniowej i na różnym etapie rozwoju zawodowego w zespole prawnym
- Zasoby poszczególnych pokoleń prawników w zespołowym działaniu
- Źródła motywacji wśród różnych pokoleń prawników
5. Sztuka komunikacji w zespole prawnym – jak się dogadywać mimo różnic?
- Style poznawcze a sposób komunikowania
- Na co zwracać uwagę w komunikacji z osobami reprezentującymi inny styl poznawczy?
- Sposoby wzmacniania synergii i efektywności zespołu prawnego
- Model kwadratu komunikacyjnego
6. Moc feedbacku – jak przyjmować i dawać konstruktywną informację zwrotną w zespole prawnym?
- Dlaczego informacja zwrotna ma znaczenie w zarządzaniu zespołem prawnym?
- Emocje przy feedbacku? Jak wpływają na skuteczność przekazu i odbioru
- Kiedy udzielać informacji zwrotnej, żeby przynosiła efekt
- Jak przyjmować informację zwrotną, żeby z niej korzystać
- Modele informacji zwrotnej
7. Budowanie relacji z klientem wewnętrznym/zewnętrznym zespołu prawnego
Ewa Cieślawska - absolwentka Szkoły Trenerów Wszechnicy Uniwersytetu Jagiellońskiego oraz innowacyjnego programu kreowania i rozwijania liderów i trenerów Leaders are Trainers. Jej wieloletnia praktyka trenerska wspiera organizacje w budowaniu efektywnych zespołów.
Janina Ligner-Żeromska - adwokatka z 30-letnim doświadczeniem w doradztwie prawno-biznesowym oraz rozwoju praktyki prawniczej. Wieloletnia mentorka prawniczek i prawników w kilku organizacjach. Wybrana przez Forbes Polska do grona 25 najlepszych prawniczek biznesowych 2021.