Negocjacje z pracownikami – negocjacje warunków zatrudnienia
Czy wszyscy liderzy są dobrymi negocjatorami? Nie, a ponadto wielu z nich uważa, że negocjacje potrzebne są osobom będącym na pierwszej linii: sprzedawcom czy zakupowcom.
Negocjacje to sztuka, umiejętność, która umożliwia menedżerom wykorzystywanie wszystkich dostępnych potencjałów – zarówno organizacji, jak i pracowników. To właśnie w drodze negocjacji ustalane są wszystkie działania i uzgadniane sposoby realizacji celów. W świecie coraz bardziej złożonych organizacji i przedsięwzięć cechy tradycyjnie kojarzone ze skutecznością przywódczą okazują się być niewystarczające.
Sprawność w negocjowaniu rozwiązywania konfliktów, codzienne negocjowanie celów i zadań, czy wreszcie negocjowanie alokacji i wykorzystywania coraz szczuplejszych zasobów odgrywa w sukcesie menedżera wiodącą rolę.
- zwiększyć swoje kompetencje w negocjacjach warunków zatrudnienia z pracownikami,
- przygotować się do rozmów z pracownikami na temat wysokości wynagrodzenia i innych warunków umowy o pracę,
- praktycznych umiejętności zastosowania BATNA w rozmowach z pracownikami,
- nauczyć się technik radzenia sobie z oporem, szantażem i emocjami.
- uczestniczą w prowadzeniu startupów.
Korzyści z udziału dla Uczestników:
- poszerzenie rozumienia koncepcji negocjacyjnych;
- przećwiczenie najważniejszych procesów negocjacyjnych wewnątrz organizacji takich jak m.in. negocjację sposobu realizacji zadań czy negocjowanie warunków zatrudnienia i odejścia pracownika z firmy;
- poznanie sposobów radzenia sobie z trudnymi partnerami negocjacyjnymi;
- przygotowanie do znajdowania i negocjowania rozwiązań sytuacji konfliktowych;
- sprawdzenie swojego przygotowania do prowadzenia trudnych emocjonalnie negocjacji z podwładnymi i przełożonymi.
Co wyróżnia nasz szkolenie?
- Interaktywny charakter zajęć skupiony na poznawaniu i ćwiczeniu;
- zestaw zagadnień przygotowujący menedżera do świadomego wykorzystywania negocjacji w codziennej praktyce;
- indywidualne podejście do różnych doświadczeń;
- natychmiastowa „aplikowalność”: każda z poznanych technik może zostać bez zwłoki wdrożona do praktyki menedżerskiej.
Najważniejszym pytaniem nie jest to, czy negocjujesz, ale jak dobrze to robisz.
W codziennej pracy lidera umiejętność negocjowania ma kluczowe znaczenie dla każdego zadania realizowanego zespołowo i indywidualnie. Umiejętności negocjacyjne decydują o skuteczności podczas codziennego wyznaczania zadań, śledzenia ich realizacji i rozliczania wyników nie tylko z pracownikami, ale także z przełożonymi i kolegami menedżerami. O rozmowach rocznych nie wspominając. Sprawność negocjacyjna wewnątrz organizacji to nie tylko korzyść dla jej poszczególnych członków, to także, a może przede wszystkim, korzyść dla całej organizacji. Klarowne stawianie celów, jasne formułowanie oczekiwań, wymiana ważnych dla stron świadczeń wspiera wspólne dążenie do celu i realizację biznesowych zamierzeń.
Ten program w kompaktowej formie przygotowuje liderów do świadomego wykorzystywania umiejętności negocjacyjnych wewnątrz organizacji, zarówno w relacjach z podwładnymi jak i przełożonymi.
- Negocjacje z klientami i wewnątrz organizacji
- Czy negocjacje dotyczą tylko warunków handlowych?
- Interakcje w miejscu pracy regulowane przy pomocy negocjacji
- Czym wymieniają się przełożeni i podwładni w celu osiągnięcia porozumienia?
- Parametry negocjacji menedżerskich i ich miejsce praktyce przywództwa
- Negocjacje jako metoda stawiania celów
- Czy cele organizacji można negocjować?
- W jaki sposób z celu działalności wywodzą się cele pionów, działów, komórek i poszczególnych pracowników
- Które elementy celów podlegają negocjacjom, a które pozostają niezmienne
- Co można poddać wymianie w trakcie negocjowania celu i warunków jego realizacji
- Wynegocjowane warunki realizacji celu jako ważny element motywujący i sprawdzający
- Negocjacje jako podstawa delegowania zadań
- Dlaczego delegowanie zadań jest tak trudne i tak potrzebne?
- Jakich zadań nie można delegować
- Dlaczego pracownicy najczęściej negocjują z menedżerem ograniczenie zakresu delegowanego zadania
- 80% zastrzeżeń pracownika można przewidzieć wcześniej, czyli jak przygotować się do negocjowania w sprawie delegowania zadań
- Negocjacje jako metoda eliminowania nieefektywnych postaw pracowniczych
- Skąd biorą się działania i postawy utrudniające realizację zadań
- Menedżer jako osoba, która odpowiada za przekazywanie i wyjaśnianie podwładnym celów organizacji
- Reagowanie na niewłaściwe zachowania i wyrażanie krytyki
- Ustalanie w drodze negocjacji sposobów pożądanego działania, wspierającego realizację celów organizacji przy zachowaniu podmiotowości pracownika
- Negocjacje w praktyce rozwiązywania konfliktów w miejscu pracy
- Czy menedżer powinien unikać konfliktów?
- Korzyści i ryzyka wynikające z konfliktów
- Menedżer jako negocjator i mediator w sytuacjach konfliktów pracowniczych
- Jak wynegocjować ze stronami konfliktu warunki zadowalające dla stron
- Negocjowanie oczekiwań płacowych podwładnych
- Czy przy oczekiwaniach płacowych zawsze chodzi o pieniądze?
- Sytuacje w których pracownicy zwykle oczekują zmiany wynagrodzenia
- Inne sposoby zapewnienia organizacji tych samych lub większych korzyści BEZ zmiany wynagrodzenia
- jakich argumentów używają strony w trakcie negocjacji płacowych i dlaczego są one zwykle nieskuteczne
- Negocjacje z trudnymi osobami
- Co sprawia, że niektórzy są „trudni” we współpracy?
- Jak sprawić, aby negocjowanie warunków współpracy pozostało konstruktywnym procesem układania relacji
- Jakich działań i reakcji unikać, aby nie eskalować konfliktu
- Techniki manipulacyjne jakich najczęściej używają „trudni” partnerzy
- Jak reagować na próby szantażu?
- Negocjowanie warunków zatrudnienia oraz warunków zakończenia współpracy
- Zatrudnianie i zwalnianie to sytuacje o dużym ładunku emocjonalnym – jak sprawić, aby emocję nie wpływały na realizację celu
- Co menedżer może poddawać wymianie w tych sytuacjach?
- Przebieg negocjacji z kandydatem w procesie zatrudniania
- Najczęściej popełniane błędy przy negocjowaniu warunków zakończenia współpracy
Piotr Durawa - specjalizuje się w doradztwie w zakresie efektywnego zarządzania i szkoleniach umiejętności kierowniczych, takich jak: przywództwo, zarządzanie przez cele, komunikacja, coaching, a także szkoleniach z zakresu negocjacji i technik sprzedaży/zakupów.