Scrum Simulation
Nowość!
Scrum to jedna z najpopularniejszych metodologii Agile. Jest to adaptacyjna, iteracyjna, szybka, elastyczna i skuteczna koncepcja stworzona w celu szybkiego dostarczania znaczącej wartości w trakcie całego projektu. Scrum zapewnia przejrzystość komunikacji i tworzy środowisko zbiorowej odpowiedzialności i ciągłego usprawniania.
Warsztat Symulacja Scrum to praktyczne szkolenie, które pozwala na zrozumienie zasad Scrum poprzez symulację pracy zespołu w oparciu o praktyczny przykład biznesowy. Jest przeznaczony dla osób chcących poznać praktykę i specyfikę stosowanych narzędzi Scrum Mastera, technik, ról w zespole oraz artefaktów, ale przede wszystkim pracy z grupą i interakcji ze wszystkimi uczestnikami procesu. Szkolenie to ma na celu pokazanie praktycznej wartości metodyki Scrum i jej zastosowania w różnych dziedzinach przy silnym nacisku na potencjalne błędy i najczęściej występujące problemy.
Ze szkolenia odniosą korzyść wszyscy uczestnicy programu Scrum i procesu wytwarzania oprogramowania, zarówno początkujący, którzy na podstawie gry przyswoją podstawowe zasady i narzędzia, jak i doświadczeni, którzy zweryfikują najnowszą wiedzę i rozszerzą zaplecze narzędziowe.
Dzięki rozpisaniu wszystkich ról w cyklu wytwórczym metodyki Scrum, swoje umiejętności będą mieli szansę przećwiczyć: Scrum Master, Product Owner, Analityk, Tester, Architekt, DevOps.
Podczas szkolenia:
- Zapoznamy uczestników z najnowszymi trendami w zakresie kompetencji i umiejętności wszystkich ról w programie Scrum
- Przejdziemy praktycznie przez wszystkie elementy procesu Scrum (wydarzenia i artefakty)
- Zaprezentujemy zakres zadań Product Ownera w zespole Scrum, sposób konstruowania i zarządzania Product Backlogiem
- Poznasz techniki efektywnej współpracy Product Ownera z Klientem oraz zespołem Scrum
- Zaprezentujemy istotę definiowania i szacowania zakresu Sprintu oraz ścierania się interesów IT i biznesu w trakcie planowania, realizacji i przeglądu
- Poznasz rolę Scrum Mastera i sposób prowadzenia Retrospekcji oraz narzędzia pracy warsztatowej
- Przećwiczysz wszystkie techniki pracy z zespołem
- Zaobserwujesz wymagane umiejętności miękkie wszystkich ról w procesie wytwórczym
- Każdy będzie mógł się wcielić w dowolną rolę, a dzięki wymienności również sprawdzić interakcje między funkcjami
- Wskażemy możliwości rozwoju kariery i transferu z obszaru biznesowego w stronę IT
- Wprowadzenie do metodyki Scrum – opis ról, wydarzeń i artefaktów
- Prezentacja wszystkich narzędzi oraz zasad
- Definiowanie ról Project Managera, Scrum Mastera, Klienta, Product Ownera, Codera, Testera
- Zasady komunikacji w zespole
- Diversity game – umiejętności miękkie
- Wprowadzenie do symulacji, karty ról, rozkład rund i wybór scenariuszy
- Warsztat – praca z wymaganiami klienta i product backlogiem
- Warsztat – praca z User story, szacowaniem i priorytetyzacją
- Warsztat – Kanban, plan sprintów, testów oraz wydawania
- Warsztat – Planowanie Sprintu
- Warsztat – Realizacja Sprintu
- Warsztat – Przegląd
- Warsztat – Retrospekcja
- Warsztat – Wydawanie, testowanie
- Warsztat – Sprint timetable
- Wnioski i omówienie zasad Scrum w oparciu o wyniki symulacji i popełnione błędy
- Podsumowanie
Bartosz Brosowski - ekspert w obszarze zarządzania procesami, metodyki Lean Six Sigma oraz metodyk zarządzania projektami i technologiami IT.