Legal Design w praktyce – EY Academy of Business

Legal Design w praktyce

Jak projektować usługi i produkty prawne?

Warsztaty pomogą zbudować przewagę konkurencyjną i usprawnić pracę prawnika i kancelarii. W pierwszym dniu szkolenia dowiesz się, dlaczego powinieneś zajmować się Legal Design oraz poznasz 4 kluczowe obszary Legal Design w praktyce. W drugim dniu szkolenia wspólnie z uczestnikami zaprojektujemy produkt lub usługę z wykorzystaniem metody Legal Design.

Szkolenie kierujemy do prawników pracujących w kancelariach i działach prawnych lub prowadzących własne kancelarie i samodzielną praktykę.

Warsztaty pomogą zbudować przewagę konkurencyjną i usprawnić pracę prawnika i kancelarii dzięki uzyskaniu odpowiedzi na pytania:

  • Jak zacząć pracować w kancelariach i działach prawnych w sposób, który uwzględnia prawdziwe potrzeby klientów, zespołu i biznesu?
  • Jak upraszczać teksty prawne bez uszczerbku dla znaczenia prawnego zapisów?
  • Jak tworzyć produkty i usługi prawne, które są przydatne, użyteczne i realnie odpowiadają na potrzeby?
  • Jak prawnik może skuteczniej komunikować się z osobami niebędącymi prawnikami?
  • Jak zmieniać obecne oraz tworzyć innowacyjne modele świadczenia usług prawnych?
  • Jak zmiana sposobu pracy prawników może być odpowiedzią na zmiany technologiczne, wyzwania biznesowe oraz złożoność świata?

Dzień 1

  • Prawnik jako projektant rozwiązań prawnych
  • Inni już to robią – jak Legal Design wspiera prawników?
  • Przykłady i antyprzykłady stosowania Legal Design

Dlaczego powinieneś zajmować się Legal Design?

  • Jakie korzyści płyną z Legal Design dla klientów i kancelarii/zespołu prawnego oraz organizacji
  • Jak Legal Design przekłada się na korzyści finansowe
  • Czy empatia ma sens w pracy prawnika?
  • Legal Design jako narzędzie budowania przewagi konkurencyjnej kancelarii

Kluczowe obszary Legal Design w praktyce

  • Jak organizować pracę kancelarii i zespołu prawnego w podejściu agile legal project management?
  • Jak projektować usługi prawne w podejściu legal service design?
  • Jak projektować produkty prawne, czyli legal product design w praktyce
  • Legal Tech vs Legal Design – omówienie przykładów i zastosowania

Dzień 2

W drugim dniu szkolenia wspólnie z uczestnikami zaprojektujemy produkt lub usługę z wykorzystaniem metody Legal Design

Legal Design w praktyce – warsztat

  • Odkrywanie problemu i potrzeb
  • Projektowanie produktu/usługi prawnej
  • Prototypowanie i testowanie
  • Wdrożenie produktu/usługi

Legal Design w życiu kancelarii

  • Modele współpracy z biznesem
  • Wyzwania przedsiębiorcy w zmieniającym się środowisku prawnym
  • Wzory dokumentów jako uproszczone formy komunikacji
  • Prosty język – warsztat upraszczania języka na przykładach dokumentów
  • Jak projektować pozytywne doświadczenia osób korzystających z usług prawnych?

Izabela Turczyńska-Buszan - projektantka rozwiązań prawnych. Radczyni prawna z 15-letnim doświadczeniem w prowadzeniu własnej kancelarii, wykładowczyni. Wierzy w nieuniknioność zmiany sposobu funkcjonowania prawników — na taki, który będzie włączać ludzi w rozumienie prawa.

Rafał Kamiński - mentor i trener biznesu. Projektant innowacji biznesowych, społecznych i technologicznych. Entuzjasta i metodyk zwinnych metod oraz projektowania skoncentrowanego na człowieku (human–centered design).

Legal Design w praktyce

Cena

2 500 zł netto (3 075,00 zł brutto)

Legal Design w praktyce

Jak projektować usługi i produkty prawne?

Warsztaty pomogą zbudować przewagę konkurencyjną i usprawnić pracę prawnika i kancelarii. W pierwszym dniu szkolenia dowiesz się, dlaczego powinieneś zajmować się Legal Design oraz poznasz 4 kluczowe obszary Legal Design w praktyce. W drugim dniu szkolenia wspólnie z uczestnikami zaprojektujemy produkt lub usługę z wykorzystaniem metody Legal Design.

Dla kogo?

Szkolenie kierujemy do prawników pracujących w kancelariach i działach prawnych lub prowadzących własne kancelarie i samodzielną praktykę.

Cele i korzyści

Warsztaty pomogą zbudować przewagę konkurencyjną i usprawnić pracę prawnika i kancelarii dzięki uzyskaniu odpowiedzi na pytania:

  • Jak zacząć pracować w kancelariach i działach prawnych w sposób, który uwzględnia prawdziwe potrzeby klientów, zespołu i biznesu?
  • Jak upraszczać teksty prawne bez uszczerbku dla znaczenia prawnego zapisów?
  • Jak tworzyć produkty i usługi prawne, które są przydatne, użyteczne i realnie odpowiadają na potrzeby?
  • Jak prawnik może skuteczniej komunikować się z osobami niebędącymi prawnikami?
  • Jak zmieniać obecne oraz tworzyć innowacyjne modele świadczenia usług prawnych?
  • Jak zmiana sposobu pracy prawników może być odpowiedzią na zmiany technologiczne, wyzwania biznesowe oraz złożoność świata?
Program

Dzień 1

  • Prawnik jako projektant rozwiązań prawnych
  • Inni już to robią – jak Legal Design wspiera prawników?
  • Przykłady i antyprzykłady stosowania Legal Design

Dlaczego powinieneś zajmować się Legal Design?

  • Jakie korzyści płyną z Legal Design dla klientów i kancelarii/zespołu prawnego oraz organizacji
  • Jak Legal Design przekłada się na korzyści finansowe
  • Czy empatia ma sens w pracy prawnika?
  • Legal Design jako narzędzie budowania przewagi konkurencyjnej kancelarii

Kluczowe obszary Legal Design w praktyce

  • Jak organizować pracę kancelarii i zespołu prawnego w podejściu agile legal project management?
  • Jak projektować usługi prawne w podejściu legal service design?
  • Jak projektować produkty prawne, czyli legal product design w praktyce
  • Legal Tech vs Legal Design – omówienie przykładów i zastosowania

Dzień 2

W drugim dniu szkolenia wspólnie z uczestnikami zaprojektujemy produkt lub usługę z wykorzystaniem metody Legal Design

Legal Design w praktyce – warsztat

  • Odkrywanie problemu i potrzeb
  • Projektowanie produktu/usługi prawnej
  • Prototypowanie i testowanie
  • Wdrożenie produktu/usługi

Legal Design w życiu kancelarii

  • Modele współpracy z biznesem
  • Wyzwania przedsiębiorcy w zmieniającym się środowisku prawnym
  • Wzory dokumentów jako uproszczone formy komunikacji
  • Prosty język – warsztat upraszczania języka na przykładach dokumentów
  • Jak projektować pozytywne doświadczenia osób korzystających z usług prawnych?

Cena

2 500 zł netto (3 075,00 zł brutto)

Lokalizacja

Warszawa

Termin

Nowy termin zostanie podany wkrótce

Kontakt

Anna Sobora

Koordynator kursu

  • +48 572 002 646
  • anna.sobora@pl.ey.com

Chcesz zorganizować to szkolenie w formule zamkniętej? Skontaktuj się:

Nina Niemojewska

  • +48 573 802 426
  • Nina.Niemojewska@pl.ey.com