Scrum Master w praktyce – EY Academy of Business

Scrum Master w praktyce

Jednym ze sposobów realizacji metodyki pracy agile – i najpopularniejszym – jest Scrum. Pojęciem tym określamy zestaw reguł umożliwiających pracę nad produktem w sposób zwinny, a zatem zakładający dynamiczne dostosowywanie go do rzeczywistości. O ile definiując zwinność, nazywamy ją sposobem na tanią i szybką zmianę kierunku, o tyle w przypadku Scrumu możemy mówić już o konkretnych wydarzeniach, narzędziach i rolach. Najważniejszą z nich jest Scrum Master.

Scrum Master to osoba wspierająca zespół w realizacji pracy zwinnej, tzn. dbająca, by posiadał on pełną przestrzeń do testowania i eksperymentowania, żeby nie był ograniczany czynnikami zewnętrznymi, a ponadto – aby jego członkowie mieli dostęp do odpowiednich informacji, potrafili uczyć się na błędach i pracować zespołowo. Mówi się, że Scrum Mastera charakteryzuje tzw. przywództwo służebne. Ma pomagać zespołowi w poszukiwaniu rozwiązań, ale ich nie narzucać. Powinien stanowić dla zespołu lustro, w którym może on przyjrzeć się swojej pracy i wyciągnąć wnioski.

Warsztat obejmuje swoim zakresem szeroką praktykę prowadzenia projektu wg metodyki SCRUM i odpowiada na najważniejsze pytania:

  • Jakie są metody i frameworki Agile
  • Które podejście lepiej pasuje do Twojej konkretnej sytuacji
  • W jaki sposób można najlepiej wykorzystać budżet
  • Jak sprawić, żeby projekt odniósł sukces, nawet jeśli nie wszystkie wymagania zostaną dostarczone
  • Jak planować tworzenie wartościowych produktów
  • Jak robić tylko tyle, ile potrzeba i pracować nad produktem iteracyjnie i przyrostowo
  • Co robić, żeby uniknąć najczęstszych błędów
  • Jak sprawdzać postęp i reagować na zmiany
  • Jak minimalizować straty i optymalizować pracę
  • Jak kilkukrotnie zwiększyć wydajność zespołów
  • Jak szacować, planować, zawierać kontrakty
  • Na czym polega Agile Coaching

Warsztat zawiera w sobie ponad dziesięć lat doświadczenia w pracy z polskimi i międzynarodowymi zespołami w organizacjach dużych i małych oraz setki godzin szkoleń.

Warsztat przeznaczony jest dla zespołów projektowych, programistów, testerów, menedżerów, profesjonalistów z pasją do tworzenia niesamowitych produktów. Wiedza przedstawiona jest w przystępny sposób zarówno dla osób pracujących w paradygmacie Agile, jak również dla tych, którzy chcą przejść z tradycyjnego modelu Waterfall.

 

Dla organizacji, które chcą wytwarzać oprogramowanie wysokiej jakości i często dostarczać nowe wersje na rynek jest to zakres obowiązkowy. Dla firm, które chcą się wyróżnić na rynku i dotrzymać kroku klientom, jest to pozycja konieczna.

 

Polecany jest również dla pracowników startupów.

Cel warsztatu:

Warsztat, bazując na praktycznym doświadczeniu prezentuje zestaw zasad i narzędzi pozwalających w zwinny sposób prowadzić projekt informatyczny, nie popełniając najczęściej występujących błędów.

DZIEŃ 1

  • Manifest Agile
  • 12 Zasad Agile
  • Deklaracja współzależności
  • Porównanie Agile z metodami tradycyjnymi
  • Metody Agile (Lean Software Development, Kanban, Programowanie Ekstremalne, Feature-Driven Development, Dynamic Systems Development Method, Crystal)
  • Scrum — podstawowe mechanizmy
  • Framework Scrum (Filary Scrum, Role, Artefakty, Wydarzenia, Zasady)
  • Wartości Scrum
  • Wykresy Spalania (Sprintu i Wydania)
  • Sprint Zero
  • Scrum Board
  • Pielęgnacja Rejestru Produktu
  • Wizja
  • Budowa Persony i Typy Person

DZIEŃ 2

  • User Story (Budowa User Story, Wymagania Techniczne, Epiki i Tematy)
  • Grupowanie
  • Metody podziału (Role, Kroki Workflow, Warianty Reguł Biznesowych, Główny Wysiłek, Prosta – Złożona, Różne Typy Danych, Różne Metody Wprowadzania Danych/Platformy, Różnice w Wydajności, Operacje CRUD, Wyciągnij Kolec, Wystarczająco Dobre/Piękne)
  • Tradycyjne Metody Szacowania (COCOMO II, czyli COnstructive COst Model, Analiza Punktów Funkcyjnych, Wideband Delphi)
  • Szacowanie w Agile
  • Ustalanie priorytetów (MoSCoW, Monopol Money, Point Method, Planning Poker dla Wartości, Analiza Kano, Relatywne Ważenie, Selekcja Tematów, Punktowanie Tematów, Priorytety Finansowe, Mapowanie Story)
  • Planowanie (Wydania, Iteracji)

DZIEŃ 3

  • Agile Coaching
  • Kontrakty w Agile (Stopniowany Kontrakt z Ustaloną Ceną, Pakiety Pracy o Ustalonej Cenie, Money for Nothing and Change for Free)
  • Kroki wprowadzania zmiany
  • Podstawowe zasady skalowania Scrum
  • Large-Scale Scrum – LeSS
  • Nexus
  • Scrum at Scale
  • Scaled Agile Framework
  • Najczęściej popełniane błędy
  • Dlaczego Scrum nie wychodzi

Bartosz Brosowski - ekspert w obszarze zarządzania procesami, metodyki Lean Six Sigma oraz metodyk zarządzania projektami i technologiami IT.

Scrum Master w praktyce - Warszawa

Cena

3 250 zł netto (3 997,50 zł brutto)

Scrum Master w praktyce - Online Live

Cena

3 250 zł netto (3 997,50 zł brutto)

Scrum Master w praktyce

Jednym ze sposobów realizacji metodyki pracy agile – i najpopularniejszym – jest Scrum. Pojęciem tym określamy zestaw reguł umożliwiających pracę nad produktem w sposób zwinny, a zatem zakładający dynamiczne dostosowywanie go do rzeczywistości. O ile definiując zwinność, nazywamy ją sposobem na tanią i szybką zmianę kierunku, o tyle w przypadku Scrumu możemy mówić już o konkretnych wydarzeniach, narzędziach i rolach. Najważniejszą z nich jest Scrum Master.

Scrum Master to osoba wspierająca zespół w realizacji pracy zwinnej, tzn. dbająca, by posiadał on pełną przestrzeń do testowania i eksperymentowania, żeby nie był ograniczany czynnikami zewnętrznymi, a ponadto – aby jego członkowie mieli dostęp do odpowiednich informacji, potrafili uczyć się na błędach i pracować zespołowo. Mówi się, że Scrum Mastera charakteryzuje tzw. przywództwo służebne. Ma pomagać zespołowi w poszukiwaniu rozwiązań, ale ich nie narzucać. Powinien stanowić dla zespołu lustro, w którym może on przyjrzeć się swojej pracy i wyciągnąć wnioski.

Warsztat obejmuje swoim zakresem szeroką praktykę prowadzenia projektu wg metodyki SCRUM i odpowiada na najważniejsze pytania:

  • Jakie są metody i frameworki Agile
  • Które podejście lepiej pasuje do Twojej konkretnej sytuacji
  • W jaki sposób można najlepiej wykorzystać budżet
  • Jak sprawić, żeby projekt odniósł sukces, nawet jeśli nie wszystkie wymagania zostaną dostarczone
  • Jak planować tworzenie wartościowych produktów
  • Jak robić tylko tyle, ile potrzeba i pracować nad produktem iteracyjnie i przyrostowo
  • Co robić, żeby uniknąć najczęstszych błędów
  • Jak sprawdzać postęp i reagować na zmiany
  • Jak minimalizować straty i optymalizować pracę
  • Jak kilkukrotnie zwiększyć wydajność zespołów
  • Jak szacować, planować, zawierać kontrakty
  • Na czym polega Agile Coaching

Warsztat zawiera w sobie ponad dziesięć lat doświadczenia w pracy z polskimi i międzynarodowymi zespołami w organizacjach dużych i małych oraz setki godzin szkoleń.

Dla kogo?

Warsztat przeznaczony jest dla zespołów projektowych, programistów, testerów, menedżerów, profesjonalistów z pasją do tworzenia niesamowitych produktów. Wiedza przedstawiona jest w przystępny sposób zarówno dla osób pracujących w paradygmacie Agile, jak również dla tych, którzy chcą przejść z tradycyjnego modelu Waterfall.

 

Dla organizacji, które chcą wytwarzać oprogramowanie wysokiej jakości i często dostarczać nowe wersje na rynek jest to zakres obowiązkowy. Dla firm, które chcą się wyróżnić na rynku i dotrzymać kroku klientom, jest to pozycja konieczna.

 

Polecany jest również dla pracowników startupów.

Cele i korzyści

Cel warsztatu:

Warsztat, bazując na praktycznym doświadczeniu prezentuje zestaw zasad i narzędzi pozwalających w zwinny sposób prowadzić projekt informatyczny, nie popełniając najczęściej występujących błędów.

Program

DZIEŃ 1

  • Manifest Agile
  • 12 Zasad Agile
  • Deklaracja współzależności
  • Porównanie Agile z metodami tradycyjnymi
  • Metody Agile (Lean Software Development, Kanban, Programowanie Ekstremalne, Feature-Driven Development, Dynamic Systems Development Method, Crystal)
  • Scrum — podstawowe mechanizmy
  • Framework Scrum (Filary Scrum, Role, Artefakty, Wydarzenia, Zasady)
  • Wartości Scrum
  • Wykresy Spalania (Sprintu i Wydania)
  • Sprint Zero
  • Scrum Board
  • Pielęgnacja Rejestru Produktu
  • Wizja
  • Budowa Persony i Typy Person

DZIEŃ 2

  • User Story (Budowa User Story, Wymagania Techniczne, Epiki i Tematy)
  • Grupowanie
  • Metody podziału (Role, Kroki Workflow, Warianty Reguł Biznesowych, Główny Wysiłek, Prosta – Złożona, Różne Typy Danych, Różne Metody Wprowadzania Danych/Platformy, Różnice w Wydajności, Operacje CRUD, Wyciągnij Kolec, Wystarczająco Dobre/Piękne)
  • Tradycyjne Metody Szacowania (COCOMO II, czyli COnstructive COst Model, Analiza Punktów Funkcyjnych, Wideband Delphi)
  • Szacowanie w Agile
  • Ustalanie priorytetów (MoSCoW, Monopol Money, Point Method, Planning Poker dla Wartości, Analiza Kano, Relatywne Ważenie, Selekcja Tematów, Punktowanie Tematów, Priorytety Finansowe, Mapowanie Story)
  • Planowanie (Wydania, Iteracji)

DZIEŃ 3

  • Agile Coaching
  • Kontrakty w Agile (Stopniowany Kontrakt z Ustaloną Ceną, Pakiety Pracy o Ustalonej Cenie, Money for Nothing and Change for Free)
  • Kroki wprowadzania zmiany
  • Podstawowe zasady skalowania Scrum
  • Large-Scale Scrum – LeSS
  • Nexus
  • Scrum at Scale
  • Scaled Agile Framework
  • Najczęściej popełniane błędy
  • Dlaczego Scrum nie wychodzi
Szczegóły programu modułowego

Cena

3 250 zł netto (3 997,50 zł brutto)

Lokalizacja

Online Live

Warszawa

Termin

9-11 grudnia 2024 – Online Live

 

Szkolenie w godzinach 9:00 – 16:30

Kontakt

Klaudia Pliszka

Koordynator kursu

  • +48 510 201 302
  • klaudia.pliszka@pl.ey.com

Chcesz zorganizować to szkolenie dla swojego zespołu? Skontaktuj się:

Agata Puchalska

  • +48 572 002 621
  • agata.puchalska@pl.ey.com