Wdrażanie i zarządzanie projektem R&D – EY Academy of Business

Wdrażanie i zarządzanie projektem R&D

Badania, rozwój, innowacje… Wydają się być dobrze znane i ugruntowane w biznesie już od kilku lat. Nic bardziej mylnego – wiesz o tym doskonale, jeśli pracujesz w obszarze R&D. Przekonasz się o tym, jeśli w najbliższym czasie planujesz stworzyć dział lub jednostkę B+R.

Dynamika i rozmiar, którego nabrały w ostatnich latach działania R&D wymaga podejścia projektowego, które umożliwi efektywne wdrożenie wypracowanych pomysłów, rozwiązań i usług. Z założenia powinny generować nowy przychód lub optymalizować procesy w Twojej organizacji.

Czy jesteś w 100% pewny, że tak właśnie się dzieje? Czy wiesz, jak optymalnie i efektywnie zarządzać projektami R&D? Czy właściwie rozumiesz ich specyfikę projektową?

Dołącz do nas, jeśli Twoje odpowiedzi brzmią ‘tak’ – zaktualizujesz i pogłębisz swoją wiedzę, a także sprawdzisz, jak wiele procesów w projektach R&D możesz jeszcze usprawnić!

Dołącz do nas, jeśli Twoje odpowiedzi brzmią ‘nie’ – nasze warsztaty to pozycja obowiązkowa, jeśli
właśnie wdrażasz lub planujesz wdrożyć projekty R&D!

Szkolenie polecamy głównie:

  • Menedżerom i specjalistom działów R&D (B+R) bezpośrednio zaangażowanym w procesy związane z innowacyjnością
  • Menedżerom i specjalistom działów marketingu odpowiedzialnym za innowację produktową
  • Menedżerom produkcji i technologom, którzy odpowiadają za procesy i projekty innowacji technologicznej
  • Właścicielom i menedżerom „start-upów” związanych z innowacyjnymi produktami, usługami i rozwiązaniami rynkowymi
  • Wszystkim pracownikom, których praca polega m.in. na dostarczaniu innowacyjnych rozwiązań, podnoszeniu konkurencyjności firmy/produktów/usług

Cel szkolenia:

Uczestnicy zdobędą praktyczną wiedzę i poznają efektywne rozwiązania z zakresu realizacji projektów R&D – od etapu inicjacji projektu, przez dobór odpowiednich metod i narzędzi, przez prototypowanie, testy, po przygotowanie do wdrożenia.

Na warsztatach dowiesz się:

  • Jak w oparciu o metody zarządzania projektami budować i zarządzać kulturą innowacji w Twojej firmie
  • Jakie metodyki skutecznie wspierają pracę zespołów R&D
  • Jak tworzyć pożądaną wartość dla klienta i firmy
  • Jak budować efektywne zespoły do wdrażania innowacji
  • Jak określić role, cele i wskaźniki w projektach R&D

Dzień I

Rola innowacji w strategii Twojej firmy – dlaczego każda firma powinna realizować projekty R&D?

  • Rola lidera w tworzeniu innowacji?
  • Zespoły interdyscyplinarne – czym są i dlaczego mają takie znaczenie?
  • Innowacje produktowe, usługowe, modelu biznesowego, czyli dlaczego dostarczanie nowej wartości na rynek jest tak ważne?
  • Systemowe podejście do innowacji – rola i znaczenie?
  • Planowanie i inicjacja projektów badawczo-rozwojowych

Tworzenie wartości w procesie kreatywnym (narzędzia wspierające pracę indywidualną i grupową – zajęcia warsztatowe)

  • Jobs-To-Be-Done, czyli czym jest wartość dla klienta i jak ją dostarczyć?
  • Tworzenie innowacyjnych modeli biznesowych
  • Projektowanie unikalnej propozycji wartości

Dzień II

Rola badań w projektach R&D

  • Badania jakościowe w procesie tworzenia innowacji
  • Badania ilościowe w procesie skalowania innowacji
  • Analiza i wykorzystanie trendów społecznych i technologicznych

Jak to robią inni, czyli kultura innowacji w firmie (case studies)

Metodyki i narzędzia wspierające poszukiwanie i wdrażanie innowacji (zajęcia warsztatowe z wybranej metody)

  • Blue ocean strategy
  • Design thinking
  • Lean startup
  • Running lean
  • Futures thinking

Mierz, co należy, czyli jak pogodzić cele biznesowe ze strategią innowacji

Rafał Kamiński - mentor i trener biznesu. Projektant innowacji biznesowych, społecznych i technologicznych. Entuzjasta i metodyk zwinnych metod oraz projektowania skoncentrowanego na człowieku (human–centered design).

Wdrażanie i zarządzanie projektem R&D

Cena

2 500 zł netto (3 075,00 zł brutto)

Wdrażanie i zarządzanie projektem R&D

Badania, rozwój, innowacje… Wydają się być dobrze znane i ugruntowane w biznesie już od kilku lat. Nic bardziej mylnego – wiesz o tym doskonale, jeśli pracujesz w obszarze R&D. Przekonasz się o tym, jeśli w najbliższym czasie planujesz stworzyć dział lub jednostkę B+R.

Dynamika i rozmiar, którego nabrały w ostatnich latach działania R&D wymaga podejścia projektowego, które umożliwi efektywne wdrożenie wypracowanych pomysłów, rozwiązań i usług. Z założenia powinny generować nowy przychód lub optymalizować procesy w Twojej organizacji.

Czy jesteś w 100% pewny, że tak właśnie się dzieje? Czy wiesz, jak optymalnie i efektywnie zarządzać projektami R&D? Czy właściwie rozumiesz ich specyfikę projektową?

Dołącz do nas, jeśli Twoje odpowiedzi brzmią ‘tak’ – zaktualizujesz i pogłębisz swoją wiedzę, a także sprawdzisz, jak wiele procesów w projektach R&D możesz jeszcze usprawnić!

Dołącz do nas, jeśli Twoje odpowiedzi brzmią ‘nie’ – nasze warsztaty to pozycja obowiązkowa, jeśli
właśnie wdrażasz lub planujesz wdrożyć projekty R&D!

Dla kogo?

Szkolenie polecamy głównie:

  • Menedżerom i specjalistom działów R&D (B+R) bezpośrednio zaangażowanym w procesy związane z innowacyjnością
  • Menedżerom i specjalistom działów marketingu odpowiedzialnym za innowację produktową
  • Menedżerom produkcji i technologom, którzy odpowiadają za procesy i projekty innowacji technologicznej
  • Właścicielom i menedżerom „start-upów” związanych z innowacyjnymi produktami, usługami i rozwiązaniami rynkowymi
  • Wszystkim pracownikom, których praca polega m.in. na dostarczaniu innowacyjnych rozwiązań, podnoszeniu konkurencyjności firmy/produktów/usług
Cele i korzyści

Cel szkolenia:

Uczestnicy zdobędą praktyczną wiedzę i poznają efektywne rozwiązania z zakresu realizacji projektów R&D – od etapu inicjacji projektu, przez dobór odpowiednich metod i narzędzi, przez prototypowanie, testy, po przygotowanie do wdrożenia.

Na warsztatach dowiesz się:

  • Jak w oparciu o metody zarządzania projektami budować i zarządzać kulturą innowacji w Twojej firmie
  • Jakie metodyki skutecznie wspierają pracę zespołów R&D
  • Jak tworzyć pożądaną wartość dla klienta i firmy
  • Jak budować efektywne zespoły do wdrażania innowacji
  • Jak określić role, cele i wskaźniki w projektach R&D
Program

Dzień I

Rola innowacji w strategii Twojej firmy – dlaczego każda firma powinna realizować projekty R&D?

  • Rola lidera w tworzeniu innowacji?
  • Zespoły interdyscyplinarne – czym są i dlaczego mają takie znaczenie?
  • Innowacje produktowe, usługowe, modelu biznesowego, czyli dlaczego dostarczanie nowej wartości na rynek jest tak ważne?
  • Systemowe podejście do innowacji – rola i znaczenie?
  • Planowanie i inicjacja projektów badawczo-rozwojowych

Tworzenie wartości w procesie kreatywnym (narzędzia wspierające pracę indywidualną i grupową – zajęcia warsztatowe)

  • Jobs-To-Be-Done, czyli czym jest wartość dla klienta i jak ją dostarczyć?
  • Tworzenie innowacyjnych modeli biznesowych
  • Projektowanie unikalnej propozycji wartości

Dzień II

Rola badań w projektach R&D

  • Badania jakościowe w procesie tworzenia innowacji
  • Badania ilościowe w procesie skalowania innowacji
  • Analiza i wykorzystanie trendów społecznych i technologicznych

Jak to robią inni, czyli kultura innowacji w firmie (case studies)

Metodyki i narzędzia wspierające poszukiwanie i wdrażanie innowacji (zajęcia warsztatowe z wybranej metody)

  • Blue ocean strategy
  • Design thinking
  • Lean startup
  • Running lean
  • Futures thinking

Mierz, co należy, czyli jak pogodzić cele biznesowe ze strategią innowacji

Szczegóły programu modułowego

Cena

2 500 zł netto (3 075,00 zł brutto)

Lokalizacja

Warszawa

Termin

24-25 marca 2025

2-3 czerwca 2025

 

Szkolenie w godzinach 9:00 – 16:30

Kontakt

Dominika Machul

Koordynator kursu

  • +48 502 782 693
  • dominika.machul@pl.ey.com

Chcesz zorganizować to szkolenie dla swojego zespołu? Skontaktuj się:

Agata Puchalska

  • +48 572 002 621
  • agata.puchalska@pl.ey.com