Zarządzanie stresem i emocjami – EY Academy of Business

Zarządzanie stresem i emocjami

Dzięki udziałowi w szkoleniu podniesiesz skuteczność działań indywidualnych i zespołowych w obliczu sytuacji związanych ze stresem. Zwiększysz również swoje umiejętności z zakresu komunikowania w obliczu sytuacji stresowych i stresogennych.

Do udziału w warsztacie zapraszamy:

  • Osoby chcące świadomie rozwijać swoje kompetencje i budować ścieżkę rozwoju zawodowego
  • Menedżerów i członków zespołów procesowych i projektowych
  • Osoby zainteresowane psychologią zarządzania i procesami grupowymi
  • Osoby zainteresowane zmianą jakości swojego funkcjonowania w sytuacjach trudnych i wymagających
  • Osoby chcące rozwijać swoje umiejętności zarządzania sytuacjami stresującymi
  • Pracowników startupów

Cele:

  • Poznanie dynamiki powstawania objawów stresu
  • Poznanie podstaw psychologii zarządzania stresem
  • Rozpoznanie swojego nawykowego sposobu reagowania emocjonalnego oraz wpływu przekonań na zakres możliwych do podjęcia działań w sytuacji stresującej
  • Podniesienie skuteczności działań indywidualnych i zespołowych w obliczu sytuacji związanych ze stresem
  • Wzbogacenie w narzędzia samodoskonalenia oraz modele postępowania w sytuacji stresu
  • Przećwiczenie technik związanych z redukcja napięcia w ciele
  • Rozwijanie umiejętności korzystania z narzędzi komunikacyjnych podczas prowadzenia trudnych rozmów (np. feedback, pytania coachingowe, kontraktowanie, przeformułowania, STOP, aktywne słuchanie, wnikliwa obserwacja)

Korzyści:

  • Poszerzenie umiejętności z zakresu komunikowania w obliczu sytuacji stresowych i stresogennych
  • Poznanie sposobów minimalizowania stresu i konfliktu
  • Zdobycie wiedzy w obszarze skutecznych technik zapobiegania sytuacjom stresowym
  • Zbudowanie świadomości na temat zarządzania czasem i planowania krótko i długookresowego
  • Pogłębienie umiejętności zapobiegania stresowi osobistemu

Stres osobisty i organizacyjny

  • Definicja i typologie stresu (czym jest stres, kiedy się pojawia, co go warunkuje)
  • Stres w organizacji w obliczu badań i statystyk
  • Schematy zachowań grupowych w obliczu stresu i konfliktu: jak zidentyfikować stres w zespole (DLA MENEDŻERÓW)
  • Stres permanentny (objawy, przyczyny, przeciwdziałanie)

Przyczyny stresu

  • Uwarunkowania indywidualne (kwestia odporności na stres, aspekt charakterologiczny)
  • Uwarunkowania strukturalno-organizacyjne a stres (DLA MENEDŻERÓW)
  • Aktywności indywidualne i zespołowe wzmagające stres

Konsekwencje stresu

  • Skutki indywidualne
  • Skutki organizacyjne
  • Stres a efektywność

Ćwiczenia:

Analiza scenek komunikacyjnych w obszarze badania symptomów stresu tymczasowego i permanentnego. Dyskusja nad kwestiami problemowymi.

Stres a sytuacja konfliktowa 

  • Mechanizm powstawania konfliktu opartego o stres
  • Schemat działania w obliczu konfliktu
  • Działania prewencyjne w kontekście stresu i konfliktu
  • Metody wywierania wpływu a sytuacja konfliktowa
  • Obrona przed manipulacją
  • Radzenie sobie z atakami personalnymi, zarzutami i trudnymi pytaniami

Ćwiczenia:

Ćwiczenie obniżania poziomu negatywnych emocji w sytuacjach konfliktowych. Warsztat doboru argumentów z elementami wywierania wpływu. Analiza mocnych i słabych stron poszczególnych uczestników scenek.

Przeciwdziałanie stresowi

  • Techniki kontroli stresu
  • Czynniki zapobiegające stresowi
  • Czynniki minimalizujące stres
  • Działania menedżerskie minimalizujące stres w organizacji (DLA MENEDŻERÓW)
  • Sposoby radzenia sobie ze stresem osobistym
  • Schematy walki ze stresem w organizacji

Stres – co warto wiedzieć, aby odmienić jego znaczenie:

  • Stres jako odpowiedź na wymagania otoczenia (holistyczne podejście)
  • Proces reakcji stresowej: sytuacja — umysł — ciało i jakie to nam daje możliwości wpływania na poszczególne poziomy
  • Poczucie kontroli nad zdarzeniami: wyzwania, ograniczenia i możliwości, czyli o wpływie interpretacji na poczucie sprawstwa

Z jakich narzędzi wpływu możemy korzystać na poziomie umysłu — interpretacja zdarzeń i kreowanie rzeczywistości:

  • Wpływ przekonań i poprzednich doświadczeń na interpretację zdarzeń stresujących
  • Wyobrażenia dotyczące przyszłości jako mechanizm zachowań lękowych
  • Samoocena własnych możliwości oraz zasobów w poradzeniu sobie ze stresem, czyli o pozytywnym myśleniu i poczuciu sprawstwa
  • Jak świadomie kreować możliwości w reagowaniu na daną sytuację
  • Praca na poziomie przekonań: rozpoznawanie przekonań, ograniczenia przekonań, „rozbijanie” przekonań ograniczających dostęp do własnych zasobów

Ćwiczenia:

Ćwiczenia indywidualne i ćwiczenia w parach dotyczące poczucia wpływu na zdarzenia stresujące, samooceny własnych zasobów, rozpoznania własnych przekonań dotyczących stresu i swoich możliwości wpływania.

Emocje i ciało:

  • Emocje jako informacja; dialog umysł – ciało w powstawaniu emocji
  • O tym, jak odbieramy emocje innych
  • Czy są emocje dobre i złe?
  • Jak radzić sobie z emocjami, które odczuwamy?
  • Ekspresja emocji i napięć w ciele
  • Techniki relaksacji, koncentracji i energetyzujące w dialogu z ciałem

Ćwiczenia:

Ćwiczenia w parach dotyczące rozpoznawania emocji (wykorzystanie technik coachingowych w słuchaniu ciała). Ćwiczenia grupowe wykorzystujące techniki relaksacji i koncentracji.

Zarządzanie trudnymi sytuacjami:

  • Umiejętności komunikacyjne podczas prowadzenia rozmowy: definiowanie celów, obserwacja reakcji po drugiej stronie, zadawanie pytań otwartych, podsumowywanie, klasyfikowanie, analiza danych i podejmowanie decyzji
  • Umiejętności odpowiadania na emocje pojawiające się podczas rozmowy: konfrontowanie z reakcjami emocjonalnymi, rozpoznawanie potrzeb, rezonowanie, dystansowanie, rozpoznawanie i odsłanianie gier emocjonalnych, stawianie granic (definiowanie zakresu wsparcia)

Ćwiczenia:

Symulacje rozmów w parach na forum, dotyczące trudnych sytuacji oraz uruchamianie umiejętności odsłaniania przekonań, zmiany emocji i komunikacyjnych. Feedback od trenera i grupy.

Anetta Krukowska - od 1998 roku pracuje jako trenerka, konsultantka i coach w zakresie rekrutacji, szkoleń, ocen kompetencji, diagnozy organizacyjnej oraz interwencji w trudnych sytuacjach zespołowych. Od 2016 roku jest propagatorką nowego nurtu — wellness w biznesie.

Radosław Jacek Miler - doświadczony doradca biznesowy i trener (ponad 900 dni szkoleniowych i doradczych). W pracy szkoleniowej stawia na wymiar praktyczny i bezpośredni kontakt z uczestnikami, często wykorzystując jako narzędzie kamerę i mikrofon.

Co mówią o nas uczestnicy szkoleń?

„Bardzo merytoryczne spotkania z profesjonalistami, zachęcające do refleksji i rozwoju. Inspirujące i otwierające oczy na doświadczenia innych i nowe perspektywy. ”

Agata Zając

Uczestniczka szkolenia

„Szkolenie pokazało mi praktyczne narzędzia do pracy nad sobą i swoimi emocjami. Dało mi nadzieję na to iż jestem w stanie lepiej zarządzać emocjami, a tym samym swoim zespołem. ”

Kasia Wierzejska

Uczestniczka szkolenia

„Szkolenie było przejrzyste, konkretne i merytoryczne. Szczególnie dzień drugi skupiający się na stresie w odniesieniu do pracy. Dużo sensorów i sytuacji omówionych na przykładach wraz z rozwiązaniami, które można zastosować w życiu zawodowym. Dzięki różnorodnej grupie (zarówno menedżerowie i pracownicy) można było poznać stres z różnych perspektyw.”

Uczestnik szkolenia 18-19.03.2024

„Szkolenie bardzo wartościowe merytorycznie. Na pewno skorzystam z Państwa oferty w przyszłości. ”

Tomasz Tyburski

Uczestnik szkolenia

„1 dzień: Kompetentna osoba prowadząca (Anetta Krukowska). Ciekawie poruszone tematy dotyczące radzenia sobie z emocjami. 2 dzień: Rewelacyjny prowadzący (Radosław Jacek Miler). Świetny program. ”

Uczestnik szkolenia 18-19.03.2024

Zarządzanie stresem i emocjami

Cena

1900 zł netto ( 2337 zł brutto )

Zarządzanie stresem i emocjami

Dzięki udziałowi w szkoleniu podniesiesz skuteczność działań indywidualnych i zespołowych w obliczu sytuacji związanych ze stresem. Zwiększysz również swoje umiejętności z zakresu komunikowania w obliczu sytuacji stresowych i stresogennych.

Dla kogo?

Do udziału w warsztacie zapraszamy:

  • Osoby chcące świadomie rozwijać swoje kompetencje i budować ścieżkę rozwoju zawodowego
  • Menedżerów i członków zespołów procesowych i projektowych
  • Osoby zainteresowane psychologią zarządzania i procesami grupowymi
  • Osoby zainteresowane zmianą jakości swojego funkcjonowania w sytuacjach trudnych i wymagających
  • Osoby chcące rozwijać swoje umiejętności zarządzania sytuacjami stresującymi
  • Pracowników startupów
Cele i korzyści

Cele:

  • Poznanie dynamiki powstawania objawów stresu
  • Poznanie podstaw psychologii zarządzania stresem
  • Rozpoznanie swojego nawykowego sposobu reagowania emocjonalnego oraz wpływu przekonań na zakres możliwych do podjęcia działań w sytuacji stresującej
  • Podniesienie skuteczności działań indywidualnych i zespołowych w obliczu sytuacji związanych ze stresem
  • Wzbogacenie w narzędzia samodoskonalenia oraz modele postępowania w sytuacji stresu
  • Przećwiczenie technik związanych z redukcja napięcia w ciele
  • Rozwijanie umiejętności korzystania z narzędzi komunikacyjnych podczas prowadzenia trudnych rozmów (np. feedback, pytania coachingowe, kontraktowanie, przeformułowania, STOP, aktywne słuchanie, wnikliwa obserwacja)

Korzyści:

  • Poszerzenie umiejętności z zakresu komunikowania w obliczu sytuacji stresowych i stresogennych
  • Poznanie sposobów minimalizowania stresu i konfliktu
  • Zdobycie wiedzy w obszarze skutecznych technik zapobiegania sytuacjom stresowym
  • Zbudowanie świadomości na temat zarządzania czasem i planowania krótko i długookresowego
  • Pogłębienie umiejętności zapobiegania stresowi osobistemu
Program

Stres osobisty i organizacyjny

  • Definicja i typologie stresu (czym jest stres, kiedy się pojawia, co go warunkuje)
  • Stres w organizacji w obliczu badań i statystyk
  • Schematy zachowań grupowych w obliczu stresu i konfliktu: jak zidentyfikować stres w zespole (DLA MENEDŻERÓW)
  • Stres permanentny (objawy, przyczyny, przeciwdziałanie)

Przyczyny stresu

  • Uwarunkowania indywidualne (kwestia odporności na stres, aspekt charakterologiczny)
  • Uwarunkowania strukturalno-organizacyjne a stres (DLA MENEDŻERÓW)
  • Aktywności indywidualne i zespołowe wzmagające stres

Konsekwencje stresu

  • Skutki indywidualne
  • Skutki organizacyjne
  • Stres a efektywność

Ćwiczenia:

Analiza scenek komunikacyjnych w obszarze badania symptomów stresu tymczasowego i permanentnego. Dyskusja nad kwestiami problemowymi.

Stres a sytuacja konfliktowa 

  • Mechanizm powstawania konfliktu opartego o stres
  • Schemat działania w obliczu konfliktu
  • Działania prewencyjne w kontekście stresu i konfliktu
  • Metody wywierania wpływu a sytuacja konfliktowa
  • Obrona przed manipulacją
  • Radzenie sobie z atakami personalnymi, zarzutami i trudnymi pytaniami

Ćwiczenia:

Ćwiczenie obniżania poziomu negatywnych emocji w sytuacjach konfliktowych. Warsztat doboru argumentów z elementami wywierania wpływu. Analiza mocnych i słabych stron poszczególnych uczestników scenek.

Przeciwdziałanie stresowi

  • Techniki kontroli stresu
  • Czynniki zapobiegające stresowi
  • Czynniki minimalizujące stres
  • Działania menedżerskie minimalizujące stres w organizacji (DLA MENEDŻERÓW)
  • Sposoby radzenia sobie ze stresem osobistym
  • Schematy walki ze stresem w organizacji

Stres – co warto wiedzieć, aby odmienić jego znaczenie:

  • Stres jako odpowiedź na wymagania otoczenia (holistyczne podejście)
  • Proces reakcji stresowej: sytuacja — umysł — ciało i jakie to nam daje możliwości wpływania na poszczególne poziomy
  • Poczucie kontroli nad zdarzeniami: wyzwania, ograniczenia i możliwości, czyli o wpływie interpretacji na poczucie sprawstwa

Z jakich narzędzi wpływu możemy korzystać na poziomie umysłu — interpretacja zdarzeń i kreowanie rzeczywistości:

  • Wpływ przekonań i poprzednich doświadczeń na interpretację zdarzeń stresujących
  • Wyobrażenia dotyczące przyszłości jako mechanizm zachowań lękowych
  • Samoocena własnych możliwości oraz zasobów w poradzeniu sobie ze stresem, czyli o pozytywnym myśleniu i poczuciu sprawstwa
  • Jak świadomie kreować możliwości w reagowaniu na daną sytuację
  • Praca na poziomie przekonań: rozpoznawanie przekonań, ograniczenia przekonań, „rozbijanie” przekonań ograniczających dostęp do własnych zasobów

Ćwiczenia:

Ćwiczenia indywidualne i ćwiczenia w parach dotyczące poczucia wpływu na zdarzenia stresujące, samooceny własnych zasobów, rozpoznania własnych przekonań dotyczących stresu i swoich możliwości wpływania.

Emocje i ciało:

  • Emocje jako informacja; dialog umysł – ciało w powstawaniu emocji
  • O tym, jak odbieramy emocje innych
  • Czy są emocje dobre i złe?
  • Jak radzić sobie z emocjami, które odczuwamy?
  • Ekspresja emocji i napięć w ciele
  • Techniki relaksacji, koncentracji i energetyzujące w dialogu z ciałem

Ćwiczenia:

Ćwiczenia w parach dotyczące rozpoznawania emocji (wykorzystanie technik coachingowych w słuchaniu ciała). Ćwiczenia grupowe wykorzystujące techniki relaksacji i koncentracji.

Zarządzanie trudnymi sytuacjami:

  • Umiejętności komunikacyjne podczas prowadzenia rozmowy: definiowanie celów, obserwacja reakcji po drugiej stronie, zadawanie pytań otwartych, podsumowywanie, klasyfikowanie, analiza danych i podejmowanie decyzji
  • Umiejętności odpowiadania na emocje pojawiające się podczas rozmowy: konfrontowanie z reakcjami emocjonalnymi, rozpoznawanie potrzeb, rezonowanie, dystansowanie, rozpoznawanie i odsłanianie gier emocjonalnych, stawianie granic (definiowanie zakresu wsparcia)

Ćwiczenia:

Symulacje rozmów w parach na forum, dotyczące trudnych sytuacji oraz uruchamianie umiejętności odsłaniania przekonań, zmiany emocji i komunikacyjnych. Feedback od trenera i grupy.

Szczegóły programu modułowego

Cena

1900 zł netto ( 2337 zł brutto )

Lokalizacja

Warszawa

Termin

12-13 września 2024

Kontakt

Adrianna Sykucka

Koordynator kursu

  • +48 519 511 447
  • adrianna.sykucka@pl.ey.com

Chcesz zorganizować to szkolenie w formule zamkniętej? Skontaktuj się:

Sylwia Kacprzak

  • +48 508 018 327
  • sylwia.kacprzak@pl.ey.com
Masz pytania?
Chętnie do Ciebie oddzwonimy.

To pole jest obowiązkowe

To pole jest obowiązkowe

To pole jest obowiązkowe

To pole jest obowiązkowe

To pole jest obowiązkowe

To pole jest obowiązkowe

Oświadczenia i zgody

To pole jest obowiązkowe

W celu otrzymania szczegółowych informacji dotyczących przetwarzania danych osobowych przez Spółki z Grupy EY zachęcamy do zapoznania się z Polityką prywatności.

* Pola wymagane